Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:58

Ja maar ik vind het een beetje banketstaaf dat na 7 pagina's iedereen ineens roept dat TS degene is die fout zat. Dan had ze wel een naam van de boer genoemd, als ze echt kwaad in de zin had. Dat heeft ze niet gedaan, dus wat is dan het nut van een heel dramaverhaal verzinnen? Of denk ik nu te logisch _O-

Ik heb ook vaak opgemerkt dat er vast nog wel een andere kant aan het verhaal zat maar daar reageert dan niemand op :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:00

Nee, want dan snijdt ze zichzelf ook eerder in de vingers, want dan is het ook makkelijk te achterhalen wie zij is en kan haar naam ook genoemd worden..

En ik vind het niet TS schuld of wat dan ook. Bij communicatie zijn er altijd minstens 2 in het spel. Dat natrappen met de KvK vind ik wel heel onfatsoenlijk btw.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:01

Skygirl schreef:
Nee, want dan snijdt ze zichzelf ook eerder in de vingers, want dan is het ook makkelijk te achterhalen wie zij is en kan haar naam ook genoemd worden..

En ik vind het niet TS schuld of wat dan ook. Bij communicatie zijn er altijd minstens 2 in het spel. Dat natrappen met de KvK vind ik wel heel onfatsoenlijk btw.

Er heeft zich al iemand gemeld die de TS kent :) op de vorige bladzijde :)
En aangezien de TS ook al aangaf dat er in haar dorp een hoop gekletst wordt :) zal ook dit verhaal haar wel nog een keer tegenkomen.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald de TS wel :+

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:17

Jammer dat je het nu op slot wil laten gooien TS.
Niet heel de wereld kan het met jou eens zijn hé?
Je spreekt jezelf gewoon vaak tegen, en het lijkt alsof je alleen maar meer kwaad wilt.
Het is echt een kapot lage actie als je hem er op deze manier bij wilt naaien.
Dat je die kast niet meegenomen hebt begrijp ik ook niet, en sowieso waarom heb je dan niet direct weer de politie gebeld? dan had je hem net als je paard toch direct meegekregen?
imo, zoek je zelf de problemen op hoor!

Natrappen is gewoon vuil, hou toch de eer aan jezelf, dr is al genoeg narigheid met bedrijven door de crisis ed.
pak die man niet ook nog zn brood af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:41

die kast niet meenemen, iets met een zadelkamer die op slot werd gedaan, staat letterlijk na te lezen in het topic....
ts heeft het niet over natrappen of wat dan ook om het natrappen of om dwars te liggen, maar puur over iets achter de hand kunnen hebben indien er weer moeilijk gedaan word.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:42

Zo, ik kan echt nergens lezen waar TS zich tegenspreekt...
Beetje kinderachtig hoe sommige hier reageren, het zal je eigen paard maar geweest zijn...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:43

Sonja_vR schreef:
die kast niet meenemen, iets met een zadelkamer die op slot werd gedaan, staat letterlijk na te lezen in het topic....
ts heeft het niet over natrappen of wat dan ook om het natrappen of om dwars te liggen, maar puur over iets achter de hand kunnen hebben indien er weer moeilijk gedaan word.

Ik had het over natrappen met de KvK, daar heeft ze het hier idd niet over gehad, maar hier wel.
[VSW] Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:47

LoveBaileys schreef:
waarom is lezen toch zo moeilijk?

mijn vriend gaat toch die maand juni nog betalen?
alleen gun ik hem persoonlijk geen stuiver en had ik het als ik mijn vriend was geweest,
niet gedaan.
ik krijg mijn kast niet terug, dus wie is er nu niet eerlijk bezig?

Misschien krijg je je kast wel terug al s er betaald is.

Je zou nog voor kunnen stellen dat je voor juni de helft van het pensiongeld betaald, hij heeft immers ook geen kosten meer aan hooi, stro en voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:07

Sonja_vR schreef:

Eh, bij mijn weten heeft ze de kvk al ingelicht en gaat er van uit dat het balletje vanuit daar wel gaat rollen. Politie is ook al gebeld volgens het andere topic. Persoonlijk vind ik dat natrappen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:11

Het is inderdaad echt onetisch om een zwartwerker aan te geven bij de belastingdienst :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:29

Hier in de buurt is een manege die € 513,- per maand rekend voor stalling. Ik neem aan als er zich problemen met betaling of ander onmin bestaat dat dit via de juridische weg uitgezocht wordt.

Daarom is het prettig dat er ook boertjes bestaan die behoorlijk prijstechnisch tegen zo'n manege op kunnen. Narigheden op stallen zijn heeeeeel oud en zullen altijd blijven bestaan.

Zorg dat paarden sport niet weer een elite sport wordt, pak soms je verlies maar maak het pensionstal eigenaren niet TE moeilijk zodat stalling ook voor 'normale' mensen betaal baar blijft. Tenzij je een bedrag van boven de € 500,- geen probleem vind.

Overigens heb ik geen paard en ben ik ook geen paarden-stalling eigenaar/beheerder.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:31

Magrathea schreef:
Het is inderdaad echt onetisch om een zwartwerker aan te geven bij de belastingdienst :j

Daar heb je een mooi punt, laten we collectief iedere zwartwerker alleen al op bokt ( dus de pensionstalletjes, paardentaxi`s zonder de juiste papieren, de paardenscheerders en de bijrijders met betaling ook gelijk aangeven.) Wat zal het heerlijk rustig zijn op Bokt...

Btw, ik persoonlijk wil nooit een reltopic beginnen, ik ben het alleen niet eens met de uitspraken en de handelingen van de TS. En natuurlijk is het niet okay als je beest het niet goed heeft, maar dan zijn er andere oplossingen. TS heeft alles naar haar hand willen zetten om onder een contract uit te komen en ik heb haar duidelijk willen maken dat dit niet zomaar kan!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:37

Hoefsmeden, Paarden gebits verzorgers, hooi leveranciers ik kan nog wel even doorgaan met gekleurde werkers in de paarden sport!
Als we die gaan verbieden heb je geen idee wat een narigheid DAT teweeg brengt in de paarden wereld.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:46

De belastings dienst is helemaal niet geinteresseerd in die kleine pension stalletjes.
Meestal draaien die stalletjes voor de belastingen negatief.

Iedereen kijkt maar naar die 150 euro en meer, die als stalgeld betaald moet worden.
Maar iedereen kijkt niet naar de onkosten en vaste lasten die dan voor de belastingen aftrekbaar zijn.

Waarom zijn er zoveel faillisementen en maneges die van pachter veranderen ??

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:53

Magrathea schreef:

Wel als je er eerst een problemen mee hebt en dankbaar gebruik maakt van zijn diensten...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:58

Ariebren schreef:
De belastings dienst is helemaal niet geinteresseerd in die kleine pension stalletjes.
Meestal draaien die stalletjes voor de belastingen negatief.

Iedereen kijkt maar naar die 150 euro en meer, die als stalgeld betaald moet worden.
Maar iedereen kijkt niet naar de onkosten en vaste lasten die dan voor de belastingen aftrekbaar zijn.

Waarom zijn er zoveel faillisementen en maneges die van pachter veranderen ??

Dat is ook voor de stallen die het wel netjes doen. Stel je toch eens voor dat je voor je harde werken nog wat zou overhouden!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:44

LoveBaileys schreef:
Voor de meelezers:

Hij bleef voet op stuk houden mbt de betaling van maand Juni.
Ik ben het daar uiteraard nog steeds niet mee eens, dus ik ben gaan dreigen ( daar ik voor grof vuil te woord werd gestaan )
Ik vertelde hem, dat als hij zo door blijft gaan, hij een groot probleem heeft, hij staat niet ingeschreven bij de Kvk, dus ook geen belastingnummer en draagt dus geen belasting af..zal de fiscus leuk vinden!

Nou hij ging dus totaal uit zijn stekker, hij stond wel geregristreerd en ik had niet goed gekeken.
Maar hij schoot zo uit zijn plaat, schrikreactie waarschijnlijk, bedoel als je daadwerkelijk netjes je belasting afdraagt voor de inkomsten die hij benut, ga je toch niet vreselijk uit je stekker?

Wie heeft een pensionstal, of staat op een pensionstal welke netjes geregistreerd staat en alles dus netjes via het boekje doet?

Zou dit namelijk heel goed tegen hem kunnen gebruiken vanavond..
maar dan moet ik uiteraard zeker weten dat hij niet geregistreerd staat en dus alles 'zwart' doet..
Zou ik hiervoor gewoon de kvk kunnen bellen?

Je hoeft niet geregistreerd te staan als pensionstal om je inkomsten op te geven aan de belastingdienst. Iedereen kan inkomsten uit overige werkzaamheden opgeven op zijn aangifteformulier.

ook kan het zijn dat het via het `boerenbedrijf` gaat. Dus neveninkomsten van een agrarisch bedrijf. Voor agrarische bedrijven gelden andere regels dan voor maneges-pensionstallen.
Zo´n beschiuldiging en dreigement is niet tactisch en netjes.
Je had het beter op de feitelijke info kunnen houden dat hij zich niet aan de afspraken houdt qua verzorging en dat je daarom het recht hebt om per direct het contract te ontbinden.

Ik heb nog niet verder gelezen dan dit, dus kan zijn dat je er al weg bent met je paard en weet nog niet hoe het is afgelopen uiteindelijk, maar dat lees ik straks wel ;)
Sterkte met dit hele gedoe, hopelijk zonder naar staartje...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:21

Magrathea schreef:

Het is wel onethisch om er eerst van te profiteren (iemand zwart voor je laten werken) en vervolgens als het op betalen aan komt, diegene aan te geven... Dat is wel een hele nare manier van natrappen...

Bovendien weet ze helemaal niet zeker of die persoon zwart werkt, maar beschuldigt ze diegene.

Verder is het terecht om je contract te ontbinden als er niet volgens afspraak en niet goed voor je paard gezorgd wordt.
Dat is een legitieme reden om zonder opzegtermijn te mogen vertrekken.

Zadelkast ophalen zou niet zo moeilijk moeten zijn als ze onverwacht komt lijkt mij.
Neem aan dat alle klanten in de zadelkamer kunnen komen en de boer er niet de hele dag naast staat als politieagent.
Het lijkt me dat je hem gewoon kunt ophalen, eventueel met hulp van een andere pensionklant met sleutel of tijdens de uren dat hij standaard open is.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 17:04

TLNLSDB Schreef:

Je spreekt jezelf gewoon vaak tegen, en het lijkt alsof je alleen maar meer kwaad wilt.
Dat je die kast niet meegenomen hebt begrijp ik ook niet, en sowieso waarom heb je dan niet direct weer de politie gebeld? dan had je hem net als je paard toch direct meegekregen?

Natrappen is gewoon vuil, hou toch de eer aan jezelf, dr is al genoeg narigheid met bedrijven door de crisis ed.
pak die man niet ook nog zn brood af.....

------------------------------------------

Met alle respect, maar geloof dat jij het allemaal niet helemaal begrijpt :)

Ga ook echt niet weer alles uittypen, fijn dat er mensen zijn die wel alles gelezen hebben en mij begrijpen.
Maar wat je zegt, niet iedereen kan het met je eens zijn, zou ik niet eens willen zeg.. :r
Maar het topic gaat op slot omdat de begin post niet meer relevant is, ik heb mijn paard
nu op een heerlijk stekje staan en de rest zoek ik zelf verder wel uit, ZONDER Bokt :)

( ps. Daar het via internet altijd moeilijk is om een dreigende houding etc etc aan te geven, ik had je HEEEL graag willen spreken als je in mijn schoenen had gestaan tegenover deze man. :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:19

In je posten ben je vrij overheersend en kom je niet bijster aardig over, als je ook zo tegenover de gepensioneerde boer hebt gezeten met je vriendje, heb je je prima kunnen redden. Maar goed dreigen en dergelijke blijft een kinderachtige manier van doen. Constant noemen dat andere mensen niet goed lezen, ik denk het niet, ik denk dat men prima leest, maar dat de meningen van sommigen je gewoon niet bevallen. Het gaat hier een beetje zoals bij je vorige stal. Eerst vraag je bokt om advies, maar als sommige antwoorden je niet bevallen, dan luisteren we niet goed en zoek je het uit zonder bokt.

Dat je ergens weg gaat omdat je paard niet goed wordt verzorgd dat snapt iedereen. Maar je OP stelt een duidelijke vraag, "hoe kom ik onder mijn contract uit', als mensen dan noemen dat je je gewoon aan je contract te houden hebt in principe, komen de nagels tevoorschijn. Als jij je net zo opstelt irl als hier in de topics over het weg gaan bij je stal, vind ik dat je je niet bijster volwassen opstelt. Maar goed das mijn mening.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 18:36

ieder gelukkig zo zijn eigen mening he :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 19:59

Nogmaals, mijn deel word ook gewoon betaald.
Krijg alleen nog steeds mijn kast niet terug }:)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:20

LoveBaileys schreef:
TLNLSDB Schreef:

pak die man niet ook nog zn brood af.....

------------------------------------------

Met alle respect, maar geloof dat jij het allemaal niet helemaal begrijpt :)

Ga ook echt niet weer alles uittypen, fijn dat er mensen zijn die wel alles gelezen hebben en mij begrijpen.
Maar wat je zegt, niet iedereen kan het met je eens zijn, zou ik niet eens willen zeg.. :r
Maar het topic gaat op slot omdat de begin post niet meer relevant is, ik heb mijn paard
nu op een heerlijk stekje staan en de rest zoek ik zelf verder wel uit, ZONDER Bokt :)

( ps. Daar het via internet altijd moeilijk is om een dreigende houding etc etc aan te geven, ik had je HEEEL graag willen spreken als je in mijn schoenen had gestaan tegenover deze man. :)) )

Oké dan begrijp ik het niet en heb ik het verkeerd gelezen dat is ook prima hoor ;)
Op je bericht ga ik verder niet in,daar wordt het ook niet gezelliger van.
Je hebt je paard veilig & met de rest wens ik je idd veel succes.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:22

Heb je nooit geleerd dat je door middel van vragen stellen veel verder komt dan iemand rechtstreeks aan te vallen ??
Ts start het topic met een vraag.
En dan komen er alleen maar reacties van haar die een duidelijke eigen mening weer geven.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:38

Ik ben wel benieuwd of het uitmaakt of het leeftijdsverschil met haar broer ons meer duidelijke informatie geeft over...wat eigenlijk?