Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
luckyluuk schreef:Wat hebben jullie allemaal een groot budget ,laat de prijzen van de stallen maar eens omlaag gaan .
Vind het niet normaal als je 350 euro per mnd moet betalen voor je paard .De inkoop van grote hoeveelheden hooi en bix ed is voor een pensionhouder veel goedkoper dan voor een particulier. En de meeste eigenaren van de stallen denken ook maar dat ze alles mogen en kunnen zeggen tegen hun klanten.
Gelukkig sta ik niet bij een pensionstal ,maar als iedereen zoveel stalgeld als normaal gaat zien ,word het ook steeds duurder.Dus ik zou zeggen denk eerst eens na hoeveel budget je hebt ,en dan ook nog andere dingen kan doen.
joyce B schreef:luckyluuk schreef:Wat hebben jullie allemaal een groot budget ,laat de prijzen van de stallen maar eens omlaag gaan .
Vind het niet normaal als je 350 euro per mnd moet betalen voor je paard .De inkoop van grote hoeveelheden hooi en bix ed is voor een pensionhouder veel goedkoper dan voor een particulier. En de meeste eigenaren van de stallen denken ook maar dat ze alles mogen en kunnen zeggen tegen hun klanten.
Gelukkig sta ik niet bij een pensionstal ,maar als iedereen zoveel stalgeld als normaal gaat zien ,word het ook steeds duurder.Dus ik zou zeggen denk eerst eens na hoeveel budget je hebt ,en dan ook nog andere dingen kan doen.
Volgens mij heb je geen idee wat voor kosten er zijn voor de aanschaf, huur en onderhoud van een grote pensionstal...
Dat kan echt niet betaald worden met wat kosten voor ruwvoer en strooisel en krachtvoer... En als er ook nog mensen van moeten leven...
Wat voor hypotheek denk je dat moderne goed onderhouden stallen hebben? Erg kortzichtig!
luckyluuk schreef:Wat hebben jullie allemaal een groot budget ,laat de prijzen van de stallen maar eens omlaag gaan .
Pinda_Dipje schreef:MRIIIS schreef:Heb je al een idee waar in de Randstad de stal gaat komen?
Momenteel niet, om de simpele reden dat we eerst een wat concreter plan willen vormen en vervolgens zullen orienteren op een geschikt pand.
We proberen uit te komen in nieuwerkerk aan den ijssel/capelle aan den ijssel/moordrecht (niet mijn voorkeur)/Rotterdam t.z.t.
chelle_dora schreef:Ik sluit me wel aan bij tita. Je zit ook nog met je vergunningen die je moet aanvragen en die afgewezen kunnen worden. Of andere stallen die bezwaar gaan aantekenen tegen je vergunning aanvraag. Als je je vergunning niet krijgt, kan je ook niet bouwen.
tita schreef:Grappig dat "iedereen" op het lijstje wil terwijl er helemaal geen concrete plannen zijn.
Persoonlijk denk ik dat de ts ook helemaal geen ervaring heeft met bouw in de provincie Zuid-Holland-Zuid.
Wij zijn al 2.5 jaar bezig met ons huis te bouwen en dan is de kavel al eigendom maar iets neerzettendat gaat niet zo makkelijk.
Mijn vriendin heeft een middelgrote pension stal daar is jaren over gedaan om hem neer te mogen zetten en de verbouwing is nog bezig. PP aanleggen dat mag echt niet zomaar dat kost weer maanden/jaren omdat te regelen
Zuid-Holland is ontzettende moeilijke provincie om zomaar iets te bouwen
En dan kun je het nog over je ozo grote investeerder hebben, ook hij wil geld zien.
Vraag me dan toch af of je wel enig idee heeft wat grond kosten aangezien je niet weet wat je exact gaat zitten kun je dat ook niet beoordelen.
En dan heb ik het nog niet eens over de gemeente die dadelijk bouwkosten wil zien
Jij probeert hier via bokker info te halen hoe mensen hun paarden willen neerzetten. Maar info is totaal nutteloos als jezelf niet eens weet hoe wat en waar.
JIj kan wel uitloopstallen willen...maar je krijgt geen garantie dat ze ook krijgt.
Ga eerst maar echte plannen maken...en wanneer de bouwvergunning is verleend kun je in stukjes verder nadenken.
ruitje schreef:Ik ga ook nog iets enorm onaardigs zeggen...
Ik ben 25, heb heel wat meegemaakt op de pensionstal van mijn ouders en voel mij bij lange na niet oud genoeg om het over te nemen. Ik denk echt TS, als ik jouw posts lees, dat jij een naief beeld hebt van dit beroep. Als ik dan je profiel zie denk ik echt dat je een enorm leuke meid van 22 ben met hart voor paarden, maar iemand met hart voor paarden is nog geen pensionstalhouder...
Is het niet een idee om uit te kijken naar een stal waar je eerst nog een tijd samen kan werken met de oude eigenaar? In een keer een stal hebben van 40 paarden is heftig, en dan niet vanwege de paarden
Billie1 schreef:Weet je wat ook een idee is? Accepteren dat dit topic bedoeld is voor "inside-information" met de redenen die TS voor haarzelf heeft. Of ze nu al bekant aan het bouwen is, of dat dit project nog jaren zal duren is nog nergens vastgezet. Er is inderdaad nog niks conreets dus er is beduidend een kans dat dit een 5-jaren plan wordt. Mocht er een mooi pand te koop komen/staan, kan alles binnen een jaar gerealiseerd zijn, al dan niet met de huidige plannen dan wel met aangepaste plannen.
Dat mensen zich op de lijst willen laten zetten willen ze zelf, misschien is het van hen juist wel naief om te denken dit jaar nog een uitnodiging te krijgen om op de perfecte stal te komen staan.
In mijn ogen is dit een topic van iemand met een idee, die vraagt om meningen. Naief van de lezers om te denken dat TS al alles uitgedacht en voor elkaar heeft.