Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Maar is het 1 plak per dag? Of meer? Of voordroog? En hoeveel dan?
Is die andere idd niet gewoon ziek geworden van de bladeren of de wormen?
Is deze daar wel goed op gecontroleerd?
Wat vindt de eigenaar? Hebben jullie hiermee gepraat?
DoxLover schreef:_Apple_ schreef:Als je hem gaat vetmesten, zou je best eens slobber kunnen proberen!
Doen we ook ! We hebben ook laatst zelf slobber voor haar gemaakt !
Swift schreef:Uit de informatie die jullie geven en de foto trek ik conclusies en ik vraag er netjes bij of ik het goed begrijp als dat niet zo is moet je het vooral zeggen.
Als het gras op de foto het gras is waarover je het hebt dan stelt dat niet zoveel voor, het lijkt op de foto alsof het vooral veel mos is.
Swift schreef:Sorry? Hier moet ze twee a drie dagen mee doen? Of begrijp ik je verkeerd?
Even ter indicatie mijn Haflinger en shetlander die op een paddock staan (dus helemaal geen gras) krijgen 1 kruiwagen helemaal propvol met een kop erop en dan nog eentje zonder kop. Toen we i.p.v. de shet onze welsh c pony nog hadden kregen ze twee kruiwagens met kop en nog eentje zonder kop. Dit is dan per dag uiteraard. 1 propvolle kruiwagen zou denk ik ongeveer een bult maken tot de bovenste poortgreep over ditzelfde oppervlakte (is een ruwe schatting maar helpt je misschien een beeld te vormen).
Dit is echt veel te weinig (er van uitgaande dat er te weinig gras staat om van belang te zijn) en als de pony's dit gevoerd hebben gekregen is het niet raar dat de jonge pony in de groei hieraan bezweken is.
Ik snap dat jullie in een erg lastige positie zitten maar hier moet wel iets mee gedaan worden.