Show de huisvesting van je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:35

Sjors schreef:
Laura_x_ schreef:
Ik snap niet dat mensen een paard stallen op een stal waar ze 24/7 binnen staan. Daar kan ik echt niet bij, sorry.

Uhmm tja je zegt het zelf :+
Die van mij staat zo. Helaas niet buiten, maar wel een hele fijne accomodatie waar ik sta.
Faal :+ :+

Je neemt me de woorden uit de mond :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:38

Laura_x_ schreef:
Sjors schreef:

Uhmm tja je zegt het zelf :+
Die van mij staat zo. Helaas niet buiten, maar wel een hele fijne accomodatie waar ik sta.
Faal :+ :+

Je neemt me de woorden uit de mond :j

Haha gosh, lezen is ook een vak. :') Omdat hij niet buiten (de stal is BINNEN) staat, concluderen jullie dat hij niet buiten komt. :')
Ik ben een van de weinige die een foto durft te posten van niet zo'n paradijs als alle foto's die ik hier zie. En het leukste is,
de meeste paarden staan er zo bij en dat wil helemaal niet zeggen dat hij het slecht heeft, maargoed, zo te zien weten jullie snotneuzen alles. _O-

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:41

TessaVB schreef:
Haha gosh, lezen is ook een vak. :') Omdat hij niet buiten (de stal is BINNEN) staat, concluderen jullie dat hij niet buiten komt. :')
Ik ben een van de weinige die een foto durft te posten van niet zo'n paradijs als alle foto's die ik hier zie. En het leukste is,
de meeste paarden staan er zo bij en dat wil helemaal niet zeggen dat hij het slecht heeft, maargoed, zo te zien weten jullie snotneuzen alles. _O-

Lezen is ook een vak? Ja, dat klopt. Maar dan moet de poster het ook duidelijk verwoorden, zodat het niet verkeerd opgevat kan worden.

Goh, ik wist niet dat mensen zo respectloos tegenover anderen kunnen reageren. Maar via een forum is dat natuurlijk makkelijk ;)
Dan hebben we een andere mening over het welzijn van paarden, dat kan natuurlijk.

Ik ben het dus niet met je eens.
En nu zal ik erover ophouden, voor het uitloopt op een reltopic.

TessaVB

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:45

Je hebt een PB. :') _O-

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:49

snotneuzen, zegt een 19jarige :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:50

Ik kreeg net een pb die ik toch wel vond getuigen van weinig respect voor een medebokker. Maar we hoeven het toch niet allemaal met elkaar eens te zijn? Er zijn verschillende meningen over het houden van paarden, so be it.

En over het verkeerd opvatten. Fouten maken is menselijk? Dan vind ik het niet fijn om gelijk zo de grond ingeboord te worden door iemand die denkt dat ik een 'typische boktmiep' ben ;)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:54

Dus ik snauw nu terug en kruip je in de slachtofferrol. :') Sorry hoor maar lezen jullie reacties is terug. :') En snotneuzen is niet bedoeld als kleuters, ik gebruik het vaker, ik weet ook wel dat 19 niet de leeftijd is om iemand op zijn leeftijd te pakken, ondanks dat ik niet eens weet hoe oud ze zijn omdat ze hun leeftijd niet in hun profiel zetten. Maargoed. Mijn punt is duidelijk denk ik. Lijkt me nu verstandig dat we weer ontopic gaan, pff. :+

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:56

s0173957 schreef:

:') :') :')

Over die paddockparadise; mijn vorig paardje die nam telkens een plukje hooi om hem eerst even in zijn drinkbak te soppen om dan op te eten (ja, bij elke hap!), dus die zou niet zo blij geweest zijn als ik zijn hooi en water in de andere uiteinde van de wei zou zetten :') (maar bon, dat was dan ook wel een geval apart denk ik :+ )

Kippen in de wei zijn leuk, DACHT IK ... tot ik mijn paard er één koelbloedig gewoon zag vermoorden :oo :x _-:( := }:0 8)7 :n -O-

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:57

Ik heb met respect tegenover je gereageerd hoor, iets wat jij, naar mijn mening, niet tegen mij doet. Moet ik nu gaan smeken en zeggen: 'Oh vergeef me alsjeblieft voor het verkeerd opvatten van je post'? Dat is blijkbaar wat je wilt. Sorry hoor, maar hier kan ik echt slecht tegen.

En nu weer ontopic. Als je nog wilt pb'en zie ik het wel.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:01

Milly_ schreef:
s0173957 schreef:

:') :') :')

Over die paddockparadise; mijn vorig paardje die nam telkens een plukje hooi om hem eerst even in zijn drinkbak te soppen om dan op te eten (ja, bij elke hap!), dus die zou niet zo blij geweest zijn als ik zijn hooi en water in de andere uiteinde van de wei zou zetten :') (maar bon, dat was dan ook wel een geval apart denk ik :+ )

Kippen in de wei zijn leuk, DACHT IK ... tot ik mijn paard er één koelbloedig gewoon zag vermoorden :oo :x _-:( := }:0 8)7 :n -O-

Dat heeft mijn paard ook een keer gedaan := ook duiven waren hier niet veilig
Kip was overigens ontsnapt, die hoorde niet bij de paarden in te lopen :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:24

_Rosa schreef:
Ik zal zelf ook even mee doen:
Afbeelding
Overzicht foto, paddock met links hooi/spullen en daar naast twee stallen.

Afbeelding
De stallen

Ik vind t niet de mooiste stallen maar ik vind de ligging zo tussen de bomen zo gezellig, knus en natuurlijk!! das helemaal mijn ding :D

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:28

@rosa en milley,
haha die van jullie ook al :P
bij ons mogen ze soms nog wel eens over hun plein heen lopen :P maar zodra er eten is, of ze in de stallen zijn dan moeten ze rennen :P vermoord gelukkig niet haha _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:35

Kippen zou ik ook graag nog eens erbij willen, een hok naast de wei en dat ze dan vrij rond mogen lopen...maar ik ben een beetje bang dat er dan overal kippenstront komt te liggen...ook in de wei :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:42

Gaaf! Die laatste foto is lief zeg :D

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:44

Zullen we het gezellig en on-topic houden? :)
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar respecteer elkaars mening in ieder geval en dring je mening niet op aan de ander!

@_Rosa: je bent welkom hoor :j , via facebook (link in m'n onderschrift) vind je m'n adres.

Paarden die kippen dood stampen OMG := hoop niet dat die van mij zo lomp zijn, wil deze zomer een paar kippen aanschaffen.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Ahaahh wat een mooi plekje... ruim ook !!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:45

Laura_x_ schreef:
Ik ben het dus niet met je eens.
En nu zal ik erover ophouden, voor het uitloopt op een reltopic.

Laura_x_ schreef:
Ik kreeg net een pb die ik toch wel vond getuigen van weinig respect voor een medebokker. Maar we hoeven het toch niet allemaal met elkaar eens te zijn? Er zijn verschillende meningen over het houden van paarden, so be it.

En over het verkeerd opvatten. Fouten maken is menselijk? Dan vind ik het niet fijn om gelijk zo de grond ingeboord te worden door iemand die denkt dat ik een 'typische boktmiep' ben ;)

Waarom ga je er dan toch over door :Y)?

Mijn mening hierover:
Ik vind die paddock paradijzen echt prachtig! Ook in mijn ogen is dit een hele goede manier om een paard te houden. Wanneer ik de ruimte hier voor zou hebben zou ik hier ook zeker voor kiezen.
Maar jammer genoeg heeft niet iedereen deze mogelijkheden en daarbij zijn er ook genoeg andere manieren om een paard te houden waarbij het paardvriendelijk is :)!

Bij ons op stal komen de paarden helaas niet elke dag buiten. Gelukkig word het weer nu beter en word het weiland weer droog. Dat betekend dat de paarden weer de wei op kunnen overdag.
In de zomervakantie hebben onze paarden echt vakantie, en krijgen ze 6 weken lang 24/7 een groot weiland.
Ik zal eens zoeken naar foto's :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:46

Wat een heerlijke stallen komen er voor bij!
Hier die van ons, we hebben 14 boxen.
Hiervan zijn er 3 in eigen gebruik. De overige zijn voor hotelgasten.

Afbeelding
Afbeelding

stap/draf-molen
Afbeelding

rijbaan
Afbeelding

Ik heb me zelf even gegoogled om aan foto's te komen :P dus niet de beste kwaliteit.
We hebben ook nog padocks en weides... voor een beter beeld kijk hier :D http://www.paardenhotel-ekenrode.nl/rondleiding_paardenhotel.html

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:48

Jemig Kaaaren, wat een luxe! :))

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:50

Mooi zeg Kaaaren, lekkere ruime en lichte stal, mooie bak ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:51

ik wordt hebberig van dit topic :') ik ben paardloos geldloos en boerderij loos _/-\o_

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:54

Wat komen er mooie stallen en etc. voorbij zeg! Durf dat van mij haast niet te laten zien haha.
Niet dat het slecht is hoor, hier hebben we niet zo'n luxe! :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:57

Thanx dames, Het is ook echt luxe hoor haha!
Wanja die kastenwand in jouw zadelkamer is wel echt heel gaaf!
Sorry Takkie_muis :(:) (jij bespaard igg wel veel geld uit ;) )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:01

Ik durf het aan, ookal is het niet zo prachtig als de meesten hier :Y)
Dit is een manege voor aangepast paardrijden, waar ik vrijwilliger ben
Afbeelding

Dit is onze bak
Afbeelding
Van boven af (zoals je kan zien links in de hoek van de foto, hangen er dieren en wolken aan het plafond, dit is voor de mensen die huifbedrijden (liggen op het paard)
Afbeelding
Leuk detail :)
Afbeelding

Zomervakantieland
Afbeelding

Buitenbak
Afbeelding

Land achter de manege
Afbeelding

Mestcontainer (loopplank is vervangen door witlofband, we gooien de mest onderin en het word vanzelf naar boven gebracht. Bij interesse kan ik wel een foto maken)
Afbeelding

Rij stallen
Afbeelding

Zadelkamer
Afbeelding