Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:rommulus schreef:Niets
Ik ken ook zo'n geval ben al 9 jaar aan het vechten voor dit dier
Alhoewel ik dit onbegrijpelijk en verdrietig vind, zijn er vele Bokkers die hun paard ook slechts 1 uur per dag uit zijn box halen.... wat is het verschil zou je bijna zeggen he?
Alhoewel uiteraard van mening ben dat dit AB-SO-LUUT niet kan... triest.
Waarschijnlijk is men gewoon doodsbang voor dit dier?
Duuk2011 schreef:Ik vind het vooral walgelijk te lezen dat mensen hun mond niet open durven te trekken omdat ze bang zijn dat ze er achter komen dat het van hen af komt. BAH
danique115 schreef:als jou paard 1 a 2 uur per dag buiten komt en dan ook gewoon beweging krijgt is daar toch niets mis mee. bij ons kunnen de paarden sowieso niet op het weiland dan staan ze tot hun knieeen in de prut en dat vind ik pas zielig. in de box is het lekker warm en hebben ze hooi.
Ninx schreef:danique115 schreef:als jou paard 1 a 2 uur per dag buiten komt en dan ook gewoon beweging krijgt is daar toch niets mis mee. bij ons kunnen de paarden sowieso niet op het weiland dan staan ze tot hun knieeen in de prut en dat vind ik pas zielig. in de box is het lekker warm en hebben ze hooi.
Daar is heel erg veel mis mee zelfs....
1 of 2 uur is gewoonweg te weinig, daar kun je niets mooiers van maken.
En zielig? Op je 17e zou je toch beter moeten weten....
Naast dat het voor een paard frustrerend is, is het gewoon erg ongezond.
Een paard is niet gemaakt om de hele dag in een warm knus hokje opgesloten te worden. Een poes vind dat erg fijn wellicht, maar een paard is toch een volstrekt ander dier.
Hooi kun je ook buiten voeren.... dat lijkt me geen argument.
Ferdo schreef:Ik heb al haar foto's eens goed bekeken, en ik ben er helemaal zeker van. Ik herken de stal & de buitenbak, dus dit is waar. Ze hebben die hengst gekocht, maar er was niet veel mee aan te vangen. Tegen mij zitten ze altijd op te scheppen dat het zo'n braaf paard is en dat ze hem van de winter (die alweer voorbij is) gingen zadelmak maken, maar dit komt er nooit van. Ik vroeg dan eens om de hengst te laten zien, maar erbij in stal gaan ging hij niet.
Ik vind het vet zielig voor het paard, dat is geen paardenleven. Maargoed, ik vind dat die mensen zowiezo al niet goed omgaan met paarden, maar ik laat ze maar doen...
Ali_Fair schreef:@ MaatjevandeVen:
De dierenbescherming kan in dit geval weinig doen.
Als die mensen hun paard binnen houden, is dat in feite niet strafbaar...
En het mag dus gewoon. Maar als dat paard nooit buitenkomt, heeft dat misschien
een reden. Misschien kan de TS ernaar vragen, maar het beste wat ze kan doen is
de stal-eigenaar inlichten dat dit dierenmishandeling is. Paarden horen buiten op wei,
niet binnen op stal.