Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirgino schreef:@anneliesdj
reageer niet zo overdreven![]()
de temp is voor een paard helemaal niet zo koud hoor, als het nu flink zou vriezen zoals het hoort in de winter dan heb je gelijk
maar nu kan het makkelijk, paard heeft een vacht ,goed eten, schuilplek
en.......hij word goed in de gaten gehouden![]()
beetje kinderachtig om TS niet heel slim te noemen,egoistisch en zielig
anneliesdj schreef:Waarom ik dat zeg is allang uitgelegd.
Probleem is juist dat het paard geen vacht heeft, ze is geschoren en heeft daarna onder een deken gestaan dus daar is ze aan gewend.
En net een week voor het begint te vriezen besluit TS die deken eraf te halen?
Dan ben je bij mij niet erg slim nee want ik ga er maar niet vanuit dat ze dit opzettelijk doet.
anneliesdj schreef:Marlis schreef:Hahahaha jullie kunnen niet zien hoeveel haar ze had en nu heeft. Ze had iedergeval al vacht en ze krijgt nu weer haar diep rode kleur waardoor je ziet dat haar vacht zich meer gaat ontwikkelen verder. Koud heeft ze het zeker niet, als me paard er zo zielig en verwaarloosd bij stond was het een ander verhaal. Maar alles behalve dat. Ze heeft de beste plek die ze zich kan wensen, veel te eten en het niet koud!
Maar kom maar op met meer tegen gas reacties. Ik vermaak me wel!
Je bent echt niet heel slim of wel?
Denk je nu echt dat wanneer ze het koud heeft ze zielig in een hoekje gaat staan? Juist een paard wat het koud heeft oogt alert, is actief, loopt meer, schrikt sneller, trekt een sprintje. Natuurlijk oogt ze voor jou vrolijk 'kijk ze schiet alweer bokkend weg, ze voelt zich helemaal lekker'.
Het is gewoon egoistisch en dan ook nog zo zielig reageren in het topic
Snap niet waarom je uberhaupt een topic hebt geopend.
Marlis schreef:Deken zit gewoon goed zoals je al eerder heb kunnen lezen! Ga hier verder niet eens op in, zelfs een leek weet hoe dat hoort te zitten. Heb dit paard al jaaaaren en ook ik weet hoe dit moet.
gr_roos schreef:WB het gaat mij niet om deken of dekenloos en ik ben niet de enige, want zelfs de mensen die voor dekenloos zijn zetten hun vraagtekens bij dekens af. Paard is geschoren en dan wordt de isolerende ondervacht verwijderd. Die groeit niet of nauwelijks terug en het geschoren paard moet het nu dus met de lange dekharen doen terwijl de isolerende ondervacht niet of nauwelijks meer aanwezig is. Ga je nu naar het mooie weer toe dan kan ik het begrijpen, maar de winter moet nog beginnen. Dat heeft dus niets met vermenselijken te maken.
Ik heb ooit eens gelezen dat het bij een geschoren paard minimaal 2 winters (ongeschoren) duurt voor er weer een goede wintervacht is waar een paard zich onder alle omstandigheden warm mee kan houden.