Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slofje schreef:@ hetbommeke,
Een paard is niet van suiker, zodra hij niet meer intensief beweegt begint hij razendsnel al het zweet op de oppervlakte te leggen, en tegen de tijd dat hij zijn happies op heeft is zijn huid droog en heeft hij alleen een natte bovenvacht. So what, dat heeft ie ook als t geregend heeft.
Dat is 't systeem van een paardenlichaam, zolang je t warm hebt laat je het zweet op je huid liggen, zodra je begint af te koelen breng je t naar de buitenkant van je vacht en ben je zelf weer warm.
En dat is gewoon echt heel erg merkbaar, nu in deze tijd is hij tijdens het rijden alleen warm, en zodra ik met hem uitstap is hij opeens helemaal bezweet, in 5 a 10 minuutjes heeft hij al zijn zweet al naar de oppervlakte gebracht.
hetbommeke schreef:Volgens mij staat die van mij ook veel liever naakt dan met deken. Vind ikzelf ook helemaal geen probleem, enige wat ik me afvraag is hoe ik dat ga doen als hij helemaal onder de prut zit en ik wil rijden of lessen bij de vereniging.
En hoe ik het na de les moet doen als hij nat is van het zweet. Daarom dacht ik een stukje onder zijn hals weg te scheren.
Heb daar helaas geen mogelijkheid om paard binnen te zetten, dan sluit ik ook direct de stal af voor de andere paarden.