Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:29

xxappiexx schreef:
Jantine_ schreef:
Hoezo iemand die het snapt als ik vragen mag? Ieder z'n eigen mening naar mijn idee?

Iemand die het een beetje realistisch bekijkt dan? In mijn ogen in ieder geval. Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben. Sommigen menen dat de bijrijder betaald moet worden en dat vind ik dan weer nergens op slaan... (als je het paard alleen hoeft te rijden en verder niks hoef te doen, en het paard ook niet hogerop rijdt)

Daar heb je dan weer volkomen gelijk in.
Ook is het verschil wat de eigenaren betalen vind ik. Hier in de randstad is het gemiddeld 300 voor stalling, maar je kan je paard ook op een weitje bij een boer hebben staan voor 50 euro, en dan vind ik 100 euro ronduit belachelijk.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:30

Onze bijrijdster betaald 60euro per maand.
Hiervoor heeft ze in principe gewoon een eigen pony. Als ze wil mag ze elke dag komen.
Ze wordt ook lid van de rijvereniging zodat ze iedere week mee naar les kan. Dit komt er nog wel apart bij.
Ik rijd verder niet op de pony, alleen als ik weet dat ze niet kom spring ik er nog wel eens op of longeer ik hem.
Ik doe meestal zelf de stallen maar mocht het een keer nog niet gebeurd zijn ga ik er van uit dat zij dit doet.

Ik vind 100 euro per maand redelijk, ligt aan de soort stalling en wat er van je verwacht wordt.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:30

vind ik ook teveel.
Ik rij mijn verzorgpony nu 3 jaar, en heb haar ingereden en weer `goed gemaakt ` om het maar even zo te zeggen :+

Eerst betaalde ik niets, later de brokken en de helft van het hooi, en nu houden ze haar alleen nog maar voor mij dus betaal ik alles, entingen hoefsmid etc.

Maar ik vind het helemaal niet erg hoor, ik ben al blij dat ze Suus nog hebben! <3 ik mag (bijna) alles, op wedstrijd naar de les op ponyclub buitenritten mag elke dag komen, en de dochter van de eigenaar is ook nog is een vriendin, en ik heb daar heel veel plezier! :))

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:32

rw10 schreef:
Wat veel reacties gelijk, bedankt voor het meedenken!

Ik vind 100 euro ook veel te veel, ik dacht zelf meer aan iets van 25 euro per maand. Ik snap natuurlijk dat een paard geld kost, en als de eigenaar er zelf nauwelijks iets mee doet maakt zij alleen maar kosten, zonder van het paard te kunnen genieten. Ik ben dus ook wel bereid om een klein bedrag neer te leggen, maar 100 gaat mij dus te ver, en ik ben blij dat jullie het daar ook mee eens zijn! Het liefst doe ik dit natuurlijk gratis, maar in mijn omgeving wordt er zelden gezocht naar een verzorgster dus ik denk dat ik elke kans met beide handen aan moet pakken.

Laat me zo zeggen...ik sta aan de andere kant.... en heb na lang zoeken weer een leuke vlotte bijrijdster gevonden. Daar ben ik heel erg blij mee omdat die moeilijk te vinden zijn. dan verwacht ik echt niet dat ze ook nog gaat betalen......

daphiezz

Ik vind niet dat een verzorgster hoeft te betalen voor een verzorgpony, vaak komt er een verzorgster omdat de eigenaar niet voldoende tijd heeft dus dan is het toch een uitkomst dat er iemand voor wil zorgen? Vind wel dat stal mesten erbij hoort..

LastDream

ik betaal niet

mensen vragen aan mij of ik hun paarden wil bijrijden en voor wedstrijden

ze vragen niet om geld , maar om mij

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:33

daphiezz schreef:
Ik vind niet dat een verzorgster hoeft te betalen voor een verzorgpony, vaak komt er een verzorgster omdat de eigenaar niet voldoende tijd heeft dus dan is het toch een uitkomst dat er iemand voor wil zorgen? Vind wel dat stal mesten erbij hoort..

hehe eindelijk die het snapt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:35

larissa288 schreef:
daphiezz schreef:

zoals al eerder is aangekaart is het vaak niet dat de eigenaar geen tijd heeft. Bovendien staan hier in de regio oproepen genoeg van verzorgpaarden gezocht. Hier moet je echt blij zijn met een verzorgpaard van 75 euro in de maand.

LastDream

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:36

weetje wat een goed ideee is..........

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:36

larissa288 schreef:
daphiezz schreef:

En als de eigenaar het leuk vind om iemand de kans te geven om te rijden en te tutten met een pony? Terwijl die zelf genoeg tijd heeft voor de verzorging? Ligt het dan al anders? Want het is niet altijd zo zwart wit dan mensen een verzorger/bijrijder nemen omdat ze zelf geen tijd hebben oid.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:37

Wat mij overigens ook verbaasd is dat er in veel gevallen ook van de bijrijdster verwacht wordt dat deze regelmatig les neemt bij de eigen instructrice. Een beetje les is al snel 25 euro, stel dat je 2x per maand lest + de 100 euro is 150 euro per maand. Dat vind ik best wel behoorlijk veel..

Zoals ik eerder zei, als een en ander in balans is dan is het gewoon win-win. Bijrijdster heeft een paardje te rijden, eigenaar heeft eens een avondje voor zichzelf. Spullen slijten ook als de eigenaar zelf had gereden, dus dat argument kan ik niet helemaal volgen. Enkel wanneer één van beide partijen duidelijk een groot voordeel uit de situatie halen kan ik me voorstellen dat die partij betaald. Om wat voorbeelden te noemen:
- bijrijdster heeft veel wedstrijdervaring en steekt er veel tijd in om paardje van de B naar de Z te rijden
- paard is een goed leerpaard, bijrijdster mag wedstrijden rijden, minimaal stalwerk, goede faciliteiten, etc

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:38

door langs te fietsen door een gebied met veel paarden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:38

Ik heb alleen de OP gelezen, maar 100 euro vind ik wel een hoop als je ook nog moet mesten etc. :)

Mijn bijrijdster (2-3x per week) betaalt niets mee.
Zij is mijn paard komen doen toen ik zwanger was (en net een huis had gekocht) en in ruil voor het rijden mestte zij de stallen uit en zorgde dat mijn pony ook buiten kwam en eten kreeg.
Nu staan ze sinds maart volpension, dus hoeft ze niets meer te doen. Eind van de maand verhuizen we naar een super de luxe stal waar ze echt alleen nog maar hoeft te rijden, dus we gaan het binnenkort wel even hebben over een vergoeding :)
Ik zat zelf te denken aan 50 euro per maand, ik weet niet of dat 'normaal' is? :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:39

en tebellen en te vragen of ze nog iemand zoekn . veel mensen zoek niet echt, maar vinden het wel er leuk. zo ben ik ook al mn paardjes gekomen

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:40

volgens is 50 wel goed, als het een ervaren paardje is die veel kan . is 50 zekr niet te hoog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:40

ik heb alleen de eerste pagina gelezen en wil daar even op reageren.

100 euro is natuurlijk te gek voor woorden.
Ik heb ooit eens iemand gehad die 175 euro betaalde maar dan wel voor 5 dagen in de week.
Maar dit was niet omdat ik dit wilde maar had andere redenen.

Daarna kreeg ik een nieuw paardje die ik financieel helemaal zelf onderhield/houdt.
Hier kwam een meisje voor die 60 euro betaalde voor officieel 3 dagen in de week maar ze was nogal enthousiast en kwam bijna elke dag :D

Toen ben ik met mijn paardje verhuisd naar een stal waar zelf gemest moest worden en ik vind dit net zo bij het bijrijden horen als rijden zelf.
Het zal toch immers niet zo moeten zijn dat je als bijrijder wel de lusten maar niet de lasten hebt :z
Omdat jij je aanbied als bijrijder moet de eigenaar je op handen dragen ?
Nee sorry dan ben je bij mij op het verkeerde adres.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:42

moyra schreef:
ik heb alleen de eerste pagina gelezen en wil daar even op reageren.

100 euro is natuurlijk te gek voor woorden.
Ik heb ooit eens iemand gehad die 175 euro betaalde maar dan wel voor 5 dagen in de week.
Maar dit was niet omdat ik dit wilde maar had andere redenen.

Daarna kreeg ik een nieuw paardje die ik financieel helemaal zelf onderhield/houdt.
Hier kwam een meisje voor die 60 euro betaalde voor officieel 3 dagen in de week maar ze was nogal enthousiast en kwam bijna elke dag :D

Toen ben ik met mijn paardje verhuisd naar een stal waar zelf gemest moest worden en ik vind dit net zo bij het bijrijden horen als rijden zelf.
Het zal toch immers niet zo moeten zijn dat je als bijrijder wel de lusten maar niet de lasten hebt :z
Omdat jij je aanbied als bijrijder moet de eigenaar je op handen dragen ?
Nee sorry dan ben je bij mij op het verkeerde adres.

Helemaal mee eens _/-\o_

Ik vind dat de mentaliteit van verzorgsters ook sterk is veranderd. Tegenwoordig moet je volgens de verzorgsters maar blij zijn en volgens enkelen er zelfs voor betalen dat de verzorgster zijn of haar hobby kan uitoefenen. Ik heb vroeger toen ik 13 was ook niets betaald, maar ik besefte wel dat het een dure hobby was en ik geluk had. Later betaalde ik wel mee en vond dat ook niet meer als normaal. Ik heb nu eenmaal de kans om op een betere pony dan bij de manege te rijden waar je ook vaak nog veel meer mee kan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:50

Ik vind het fijn als een bijrijdster/verzorgster betrokken is.
Als er uit zichzelf eens een net wortels, een bekapbeurtje of een leuk halster cadeau wordt gedaan. Dat waardeer ik véél meer dan een bijdrage.
Overigens zou ik het ook prettig vinden als een bijrijdster zelf dekjes wast die zijn gebruikt en ook eens in de zoveel tijd het zadel invet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:54

Mijn bijrijdster betaald €140 per maand.
Ik stal op een stal waar alles voor mij gedaan word, dus stal uitmesten etc. hoeft ze niet te doen. Ze rijd meestal 2/3x per week. Waarvan 1x per week een uur les op mijn kosten.
Mijn stalling ligt dan ook wat hoger, 305 euro per maand. Ze hoeft alleen te rijden, verder niks. Af en toe misschien een keer longeren als ze dat zelf ook wil. Verder betaal ik alles zelf, hoefsmid e.d.
Spullen heb ik in overvloed, dus als er iets kapot gaat hoeft ze dat niet te vergoeden.

Voor sommige klinkt dit misschien veel, maar bij mij op stal doet eigenlijk iedereen het rond die prijs.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:54

Quellian schreef:
Ik vind het fijn als een bijrijdster/verzorgster betrokken is.
Als er uit zichzelf eens een net wortels, een bekapbeurtje of een leuk halster cadeau wordt gedaan. Dat waardeer ik véél meer dan een bijdrage.
Overigens zou ik het ook prettig vinden als een bijrijdster zelf dekjes wast die zijn gebruikt en ook eens in de zoveel tijd het zadel invet.

Ik ben daar net weer wat anders in.
Ik hou zoveel mogelijk zelf in de hand en als ze eens een halster dekje of dergelijke kopen is en blijft dat van hen.
Dit hebben ze zelf betaalt dus behoort ook tot die persoon.
Laatst bijgewerkt door moyra op 06-12-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:55

Ik heb ook bijna nooit wat betaald toen ik nog verzorgpaarden had. Hoogstens €25 per maand.

Maar: ik vind het gewoon heel erg afhankelijk van de situatie. Ik ben bijvoorbeeld best veel geld kwijt per maand aan mijn pony. Heb een verzorgster gehad die alleen maar haar eigen ding wilde doen. Naja dat kon ik toen niet zo goed hebben.

Een beetje fanatieke eigenaar is vaak wel €300 a €400 per maand kwijt aan een paard. Wat is €100 dan als je het paard even vaak doet als de eigenaar? En als je daarbij ook zelf mag weten wat je er mee doet? In dat opzicht vind ik het dus wel redelijk.

Ik vind verzorgpaarden juist een kans voor mensen die wel graag een eigen paard willen maar het niet volledig kunnen betalen of de verantwoordelijkheid niet aankunnen. Als je het vanuit dat oogpunt bekijkt, hoeveel is €100 per maand dan?

Vind vaak dat verzorgers vrij ondankbaar zijn. Het enige wat ze willen is rijden rijden rijden en verder niks, en dan het liefst nog gratis ook.

Sorry maar daar pas ik voor.

Een verzorgster hoeft voor mij echt geen cent te betalen maar daar staat dan wel tegenover dat ze het volledig op mijn manier moet willen leren en ook lessen wilt nemen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:57

daphiezz schreef:

_/-\o_ Ben ik het dus helemaal mee eens!

De verzorgster heeft jouw paardje onder haar kont, omdat jij er niet elke dag heen kan / wil of weet ik wat voor reden. Maar als het jouw paard is, is het jouw verantwoordelijkheid, ook financieel. Dat je de zorg gedeeltelijk uit handen geeft is een ding, maar er ook nog een vergoeding voor vragen vind ik belachelijk..

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:59

tjaaa ik betaal niks en ga ook dat nooit doen

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:59

Ik zou niet eens een verzorgster willen die zo denkt haha.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:01

nee idd haha