Paard in 's nachts stand overdag wei, erg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:51

Het grootste nadeel van een stand vind ik dat als ze gaan liggen, ze liggen met hun benen bij de buren en dat er een hoop geruzie kan ontstaan, een goed uitgedeelde trap komt altijd aan.

ik ken dus de stands met een balk er tussen, eentje die ook nog aan een ketting hing, dus beweegbaar is, wellicht voor de "veiligheid"...maar ik heb ook stands gezien waar schutplaten tussen zaten, nou dat is echt helemaal erg, dan zitten ze echt opgesloten, zonder enig blikveld.

Chaos :Y) want kon mij al niet voorstellen.

En de keuze, een te krappe box of een stand? Er is geen keuze, geen van beiden....achter je oren krabben als je een pensionhouder zo zijn geld laat verdienen, dan is er nog wel een ander adres, al is het dan een aantal km verder.

Yaka

Re: Paard in 's nachts stand overdag wei, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:00

Nieuwe stands mogen per 01-01-2012 niet meer gebouwd worden en per 01-01-2013 of 2014 moeten alle bestaanden stands weg zijn en mag geen er geen 1 paard meer in een stand gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:01

Lijkt mij dan toch duidelijk dat de discussie al is gevoerd.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:09

Jaa :j , het kan ook zijn dat stands nu al niet meer gemaakt mogen worden dat dat per 01-01-2011 was, maar dat durf ik niet meer helemaal met zekerheid te zeggen. Ik weet in ieder geval dat ze per januarie 2013 of 2014 helemaal verboden worden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:11

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:32

paarrdenbesluit is nog niet van kracht. Dat zal nog wel even duren. :+ . ik geloof nooit dat dit zo overgenomen gaat worden. Dat levert teveel paardenhouders te veel problemen op :=

Heb het even snel doorgelezen. De stands zullen verboden worden maar ik denk dat 90% van de huidige boxen niet aan de vereiste maten voldoen. _O-

ooohhh, bijna alle paarden worden nu al mishandeld in een box van 3x 3 :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:34

Nanda schreef:
paarrdenbesluit is nog niet van kracht. Dat zal nog wel even duren. :+ .

Maar het geeft wel wat aan. Jammer dat de noodzaak ervan niet wordt ingezien. In Duitsland, Beieren, worden ze wel verboden in 2014.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:36

Nanda schreef:
paarrdenbesluit is nog niet van kracht. Dat zal nog wel even duren. :+ . ik geloof nooit dat dit zo overgenomen gaat worden. Dat levert teveel paardenhouders te veel problemen op :=

Heb het even snel doorgelezen. De stands zullen verboden worden maar ik denk dat 90% van de huidige boxen niet aan de vereiste maten voldoen. _O-

ooohhh, bijna alle paarden worden nu al mishandeld in een box van 3x 3 :D

Ik kan het artikel niet lezen, maar uh paarden boxen moet straks toch al 3,5 x 3,5 zijn? Mijn vriend werkt bij constuctiebedrijf die paardenstallen maken, maar ik geloof dat stallen straks officieel al zo groot moeten zijn. Of 2x de de stokmaat toch?
Ik vind het igg belachelijk dat stands verboden worden oké, en dat paarden zoveel uur naar buiten moet oké, maar boxen van 3,5 bij 3,5 :') ... Maar goed das weer een andere discussie.

Ik begreep echter ook dat stands wél verboden worden in 2013/2014 zal ik dan ook wel fout hebben :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:49

En dan gaat de dieren-politie daar toezicht op houden ?
En alle paarden eigenaren gaan behoorlijk belasting betalen over het paard want ergens moet er dan toch geld vandaan komen?
Afijn, de belasting zal er toch wel komen nu bijna alles waterdicht geregistreerd is door middel van de chip.