Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:amanda1980 schreef:kijk naar waar je paard behoefte aan heeft en probeer daar zo veel mogelijk aan te voldoen. ik zie hier in de omgeving schandalig vaak 24/7 paarden buiten staan zonder schuilstal. paarden voelen vliegen op hun vacht, laat staan een heftige hagelbui. ik weet wel waar die van mij dan liever staat. namelijk lekker warm en droog!
Weet je zeker dat ze dat liever hebben ? Kan ik me niet voorstellen. Zoals ik zei zijn paarden loopdieren en horen ze 14 uur per dag te eten. Dat kan niet als ze op stal staan want dan worden ze moddervet. Hier druis je al tegen 2 natuurlijke drangen van een paard in die heel makkelijk te realiseren zijn.
En paarden zijn niet van poppenstront en kunnen meer hebben dan je denkt.
Joolien schreef:Paarden komen niet naar je toe gegalopeerd omdat ze liever naar binnen willenPaarden doen dat omdat ze dat associeren met voedsel of aandacht. Krijgt jouw paard altijd iets lekkers als je hem ophaalt?
pmarena schreef:Amanda : De grap is wel dat er heel veel mensen zijn die hun paard nu meer mogelijkheden geven om dichter bij zijn natuur te leven , en die duidelijk zien dat hun dier echt veel gelukkiger is / beter in zijn vel zit , dan voorheen...terwijl ze toen ook dachten dat het dier gewoon prima tevreden was
Lusitano schreef:Joolien schreef:Paarden komen niet naar je toe gegalopeerd omdat ze liever naar binnen willenPaarden doen dat omdat ze dat associeren met voedsel of aandacht. Krijgt jouw paard altijd iets lekkers als je hem ophaalt?
Mijn paard moet ik alsnog halen al kom ik met iets lekkers aan.... ik denk dat ik even moet join uppen met Sam want er is duidelijk iets ernstig mis met onze relatie!
Lusitano schreef:Of zijn er hier daadwerkelijk mensen die het ok vinden dat zijn paard niet of nauwelijks (en ik vind alles onder de 6 uur per dag eigenlijk nauwelijks) de stal uit komt?
(nogmaals voor de mensen met paarden die bij het hek staan te trappelen, dat is gebruik aan schuilmogelijkheden en conditionering, als hij altijd binnen eten krijgt dan is het logisch dat hij naar binnen wilt, dat maakt het niet 'gezonder' !)
kimmie261 schreef:tuurlijk is een paard een huisdier,een doorgefokte mega grote kwpner is niets natuurlijks meer aan hoor,net zo goed als dat een chihauhau geen wolf meer is en schapen hoort te vangen als levensbehoefte...
z0rr0 schreef:haha hele mooie vergelijkinge kimmie261.
ik ben erg benieuwd naar hoe jij je paarden houd en wat je ermee doet joolien.
want als je zo voor natuurlijk bent neem ik aan dat ze op een open vlakte staan met een soort doe t zelf regeling....
das natuurlijk
amanda1980 schreef:pmarena schreef:Amanda : De grap is wel dat er heel veel mensen zijn die hun paard nu meer mogelijkheden geven om dichter bij zijn natuur te leven , en die duidelijk zien dat hun dier echt veel gelukkiger is / beter in zijn vel zit , dan voorheen...terwijl ze toen ook dachten dat het dier gewoon prima tevreden was
bij mij is het nu andersom. eerst stond het 24/7 buiten van mei tot oktober en de rest in een paddock. stal moest dicht vanwege asbest gebeuren en is nu dik een jaar later nog niet open. de volgende stal, hij stond 10 uur per dag minimaal buiten van mei tot oktober. de rest van het jaar stond hij in een paddock in een kudde. kostte me heel wat geld extra om hem in die paddock te krijgen maar a la. ik gun het me beesie.
nu moest ik daar van stal weg omdat mevrouw liever 2 vriendinnen op stal wilde hebben staan. had geen contract dus geen poot om op te staan. tja, ik moest toch ergens heen. me zus mocht mee vertrekken. nu staan we dus op een stal waar ze helaas maar 1 uur per dag het land in mogen. en ja ik zeg helaas want ik zie het liever anders. ik zie hem liever veel meer buiten staan en dan het hele jaar door. op dit moment kan ik hem dat niet bieden. toch zie ik hem niet in negatieve manier veranderen. als ik hem uit het land kom halen doet hij geen moeite om bij me weg te komen en niet mee te hoeven. als hij in de rijbak met een maatje los staat komt hij aangegallopeerd als het regent/hagelt etc om mee naar binnen te mogen. hij loopt lekkerder dan ooit te voren.
Lusitano schreef:z0rr0 schreef:haha hele mooie vergelijkinge kimmie261.
ik ben erg benieuwd naar hoe jij je paarden houd en wat je ermee doet joolien.
want als je zo voor natuurlijk bent neem ik aan dat ze op een open vlakte staan met een soort doe t zelf regeling....
das natuurlijk
je vindt het een mooie vergelijking omdat hij je past. Dat is logisch
maar als je hetzelfde hondje de hele dag in een kooitje hebt, wat vind je daar dan van?
amanda1980 schreef:pmarena schreef:Amanda : De grap is wel dat er heel veel mensen zijn die hun paard nu meer mogelijkheden geven om dichter bij zijn natuur te leven , en die duidelijk zien dat hun dier echt veel gelukkiger is / beter in zijn vel zit , dan voorheen...terwijl ze toen ook dachten dat het dier gewoon prima tevreden was
bij mij is het nu andersom. eerst stond het 24/7 buiten van mei tot oktober en de rest in een paddock. stal moest dicht vanwege asbest gebeuren en is nu dik een jaar later nog niet open. de volgende stal, hij stond 10 uur per dag minimaal buiten van mei tot oktober. de rest van het jaar stond hij in een paddock in een kudde. kostte me heel wat geld extra om hem in die paddock te krijgen maar a la. ik gun het me beesie.
nu moest ik daar van stal weg omdat mevrouw liever 2 vriendinnen op stal wilde hebben staan. had geen contract dus geen poot om op te staan. tja, ik moest toch ergens heen. me zus mocht mee vertrekken. nu staan we dus op een stal waar ze helaas maar 1 uur per dag het land in mogen. en ja ik zeg helaas want ik zie het liever anders. ik zie hem liever veel meer buiten staan en dan het hele jaar door. op dit moment kan ik hem dat niet bieden. toch zie ik hem niet in negatieve manier veranderen. als ik hem uit het land kom halen doet hij geen moeite om bij me weg te komen en niet mee te hoeven. als hij in de rijbak met een maatje los staat komt hij aangegallopeerd als het regent/hagelt etc om mee naar binnen te mogen. hij loopt lekkerder dan ooit te voren.