Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden deze zomer weinig in het weiland door de vele regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:55

mijne staan zoizo zeker een uur/dag buiten... met dit weer snacht allemaal binnen... als het droog was 2 buiten...1 binnen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:40

Nou ik ben er klaar mee hoor, ze gaat naar binnen.
Beginnende mok aan alle benen, ze heeft er gister weer een ijzer afgetrapt en met de doorslag was toch wel dat ze gister keihard uitgegleden is.
Leuk hoor, 24/7 buiten, maar niet in deze omstandigheden. Ik zou haar het liefst altijd 24/7 buiten willen hebben maar zo gaat het gewoon echt niet :n

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:45

Hier staan ze 24/7 buiten, maar ik haal haar zelf binnen 's avonds. Dankzij al die regen staat het gras er zo goed bij dat mevrouw even op een skippybal leek :+ Moet zeggen dat de weides er verder prima bij liggen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:47

ik denk dat de mijne binnenkort ook wel naar binnen gaan, het stuk waar ze nu kunnen lopen is wel droog, maar ze lopen het helemaal zwart.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:38

ja, 24/7 lijkt zo mooi, maar je land moet er wel geschikt voor zijn en een schuilgelegenheid is ook wel fijn.
Maar zelfs dan kan niet elk paard 24/7 op het land ivm gezondheid/te veel eten...

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:59

Mijn merrie staat vanaf 10 uur in t weiland en ik haal haar zelf rond 5 uur naar binnen, strax in t najaar gaan de weilanden dicht en komen ze in paddock, ik denk een prima oplossing, (scheeld ook een heeel eind lopen) *D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:37

joyce B schreef:
ja, 24/7 lijkt zo mooi, maar je land moet er wel geschikt voor zijn en een schuilgelegenheid is ook wel fijn.
Maar zelfs dan kan niet elk paard 24/7 op het land ivm gezondheid/te veel eten...

Nou inderdaad... Vannacht wordt haar eerste nacht op stal, ze gaat overdags natuurlijk nog wel naar buiten.
Ga morgen gelijk kijken hoe ze het doet in de andere kudde, ben benieuwd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:39

Onze wei ruikt nu wel een beetje gek door al die vochtigheid. Als de zon er nu even op staat komt er echt zo;n muffe lucht uit :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:03

Hier geen last van. Het gras is net gister gemaaid (had op beter weer gehoopt zodat het zaterdag of maandag in de balen kan maar voorspelling worden met de dag minder goed) maar het gras ligt er mooi schoon en vers bij en eronder ziet het er ook goed uit. Voer het nu dus maar direct van het land in de paddock en bak zodat ik minder hoef bij te voeren en het andere gras kan sparen voor later dit seizoen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:10

Hier is het nog steeds echt erg :(
Er staan nog 2 jaarlingen in een wei achter onze 2 weides.
Maar die zakken aan 1 kant van dat weiland tot hun knieën weg. Het land loopt daar lager, naar een beek toe dus dat schiet niet op.
Ik vrees dat als het zo doorgaat mijn paard helemaal niet meer op de weide komt dit jaar.
Want voor het land weer droog is, regent het alweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:12

ik vind dat je een paard altijd buiten moet! :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:14

passieAppel schreef:
ik vind dat je een paard altijd buiten moet! :)

Dat staat ze ook, alleen niet op de weide :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:18

wij hebben een stuk wei verhard voor in de winter als ze niet op het gras kunnen. Dan kunnen ze toch lekker de hele dag buiten lopen als de bak te nat is. Helaas hebben ze er deze zomer al meer gestaan dan me lief is vanwege al die regen :(
Mijn wei wordt meteen drassig dus met dit weer is het geen optie om ze erin te zetten. Gras zat, als het zo door gaat krijgen ze het niet eens op |(

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:21

Hier kleigrond.
Gewoon naar buiten, op de wei. 1 Dagje op de paddock gestaan met hooi afgelopen zomer.
Er is een schuilstal,maar daar staan ze nooit in.
Grastoevoer wordt beperkt door graasmasker, zodat ook mijn haf gewoon in de kudde de wei op kan :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:25

jammer voor de paarden die nu naar binnen gaan, het gaat juist deze week weer wat opknappen!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:56

regen of geen regen.. mijn ponys staan 24/7 buiten..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:02

Hier staan ze 8/7 buiten,geen problemen met de grond,mok en dergelijke, ze worden ook om de 3-4weken naar een ander stuk land doorgeschaart,sávonds/s'nachts zowiezo binnen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:06

joyce B schreef:
Hier geen last van. Het gras is net gister gemaaid (had op beter weer gehoopt zodat het zaterdag of maandag in de balen kan maar voorspelling worden met de dag minder goed) maar het gras ligt er mooi schoon en vers bij en eronder ziet het er ook goed uit. Voer het nu dus maar direct van het land in de paddock en bak zodat ik minder hoef bij te voeren en het andere gras kan sparen voor later dit seizoen.

Hier zitten we ook te wachten op het goede moment voor maaien.....maarja is moeilijk inschatten nu met dat wisselvallige weer?! De paarden erop is ook geen optie,daar is het nu te lang voor en lopen ze alles plat,vier dagen volledig droog weer met een windje zou nu inderdaad welkom zijn op korte termijn!! _/-\o_

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:58

Nou dan moet je opschieten hier blijft het nu zeker 3 dagen droog.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 02:17

Nou als buienradar blijft zoals de verwachting nu is,dan wordt het volgende week vrijdag en dan maandag tegen de avond verpakken!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:04

Van de winter kan die van mij s'nachts in de 'buiten' stal :) ideaal!
S'ochtends het deurtje open en hij staat weer 'buiten' haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:54

Ojajoh schreef:
jammer voor de paarden die nu naar binnen gaan, het gaat juist deze week weer wat opknappen!

Ja, want het is tenslotte 1 september geweest.. dus :+ dan is het koud en moeten de paarden hoognodig weer naar binnen.

Hier verderop staat een paard dat de hele warme voorzomer een deken op had, 25 graden of niet.. en het werd 1 juli en de deken ging af en bleef af. Hoe koud en nat het ook werd..
Dus per 1 mei de wei op en per 1 september weer op stal. Want zo hoort het.. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:58

Pfoe. Het is weer warm. Paarden staan weer lekker te genieten op het land ipv te drammen dat ze naar binnen willen. :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:02

nou bij ons puilt het gras nog steeds uit, en gaan ze pas in november naar binnen. :D

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:00

e_horse schreef:
Ojajoh schreef:

Ja, want het is tenslotte 1 september geweest.. dus :+ dan is het koud en moeten de paarden hoognodig weer naar binnen.

Hier verderop staat een paard dat de hele warme voorzomer een deken op had, 25 graden of niet.. en het werd 1 juli en de deken ging af en bleef af. Hoe koud en nat het ook werd..
Dus per 1 mei de wei op en per 1 september weer op stal. Want zo hoort het.. ;)

Lijkt een komisch verhaal wat je schrijft , maar helaas zijn er veel van deze mensen onder ons
maar het kan nog erger, hier is een manege , mag je paard in het seizoen op het land , maar dat binnen en buiten zetten moet je zelf doen , als je dan naar je paard gaat om te rijden en hem daarna in de wei zet , moet je weer terug om hem binnen te doen , das te gek , dus paard blijft hele zomer binnen , behalve 1 keer toen het 30 graden was , toen mocht ie naar buiten op een postzegel land in zijn eentje [ anders wordt ie getrapt ] .
En de nacht buiten laten is natuurlijk veel te gevaarlijk , want dan kan het paard niks zien , heeft het koud en is bang in donker |(