Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:31

Ik denk dat ik iedereen hier even ga laten schrikken... :P
De manege waar mijn verzorgdraver staat:
ma woe don vrij zat: tot half 6 (en geluk hebben dat de manege eigenares er is anders sta je voor een dicht hek)
di: gesloten
zon: tot 12 uur

In alle schoolvakanties alleen tussen 9 en 12 open...

Ik doe universiteit en heb dus alleen kerst en zomervakantie. Dit betekend dat ik in de andere vakanties gewoonweg niet kan komen. Ook heb ik vaak een half uur staan wachten voor een dicht hek omdat de manege eigenares boodschappen aan het doen was...

Iemand nog ergere openingstijden?? :P

felicity

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:35

Kun je dan niet beter met de eigenaar overleggen om paardje te verhuizen of een ander verzorgpaard zoeken?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:36

ninajojo schreef:
Ik denk dat ik iedereen hier even ga laten schrikken... :P
De manege waar mijn verzorgdraver staat:
ma woe don vrij zat: tot half 6 (en geluk hebben dat de manege eigenares er is anders sta je voor een dicht hek)
di: gesloten
zon: tot 12 uur

In alle schoolvakanties alleen tussen 9 en 12 open...

Ik doe universiteit en heb dus alleen kerst en zomervakantie. Dit betekend dat ik in de andere vakanties gewoonweg niet kan komen. Ook heb ik vaak een half uur staan wachten voor een dicht hek omdat de manege eigenares boodschappen aan het doen was...

Iemand nog ergere openingstijden?? :P

Maar dan staat jou paard dus hele dagen op stal of zie ik dat verkeerd?

En in de vakantie's kun je dus niet naar je paard?

Wat zijn jou beweegredenen om daar te blijven staan?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:39

Had al met haar overlegd, en we waren ook op zoek naar een andere stal. Maar uiteindelijk toch niet doorgevoerd.
De eigenares heeft altijd daar gereden (al 20 jaar ongeveer) en is eraan gewend.

Gelukkig krijg ik waarschijnlijk wel een sleutel van het hek! Dat scheelt al :P

Het is dus niet mijn paard en ze staat inderdaad veel te vaak binnen. Maar ik probeer zo goed mogelijk mijn best voor haar te doen.
Ik blijf haar verzorgen omdat ze mij ook echt nodig heeft, anders staat ze inderdaad echt veel te veel stil (nu nog steeds maar wel minder dan wanneer ik haar helemaal niet zou verzorgen).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:44

En wat nou als je het weekend werkt? Dan kan je dus niet naar je paard?

Op mijn voige stal hadden ze openingstijden. ma t/m za van 8.00 tot 22.00, zo tot 17.00. Ontzettend irritant vond ik het!
Nu mogen we op mijn huidige stal zo vroeg of laat komen als we zelf willen! :D

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:46

Mij lijkt het juist prettig als er openingstijden zijn, ze kunnen de paarden ;s morgens op hun gemak gevoerd worden en kunnen de paarden in de bak loslopen voordat de klachten komen. Ook zijn de stallen dan al gemest en de gangen geveegd dus is alles opgeruimd en netje als de eerste klanten komen.
Ik rijd ook op een stalling met openingstijden (pensionstalling): ma t/m vr 10.00-22.00, za 10.00-18.00 en zo 10.00-17.00 (geloof ik).
Mijn paarden staan thuis en ik moet eerlijk zijn, soms zou ik best eerder terecht willen om te rijden om de drukte voor te zijn maar goed, door de week is er nooit iemand voor 11.00 uur op de stalling dus heb ik nog alles voor mezelf en is het lekker rustig.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:46

Eerst stond ik op een onflexibele stalling, 250 pm.
- paarden nooit weidegang
- pas om 10 uur open
- maandag tot 14:00, dinsdag tot 19:00 (en uitmestdag dus je kon niet veel) Woens,do,vrij tot 22:00
zaterdag tot 20:00 en zondag tot 18:00.
- je mocht je paard niet op de wei zetten als er andere paarden in stonden
- je mocht niet losgooien
- geen mogelijkheden voor uitrijden

Had het helemaal gehad daar dus verhuist naar een andere stalling:
Nu is alles mogelijk! Super uitrij-mogelijkheden echt geweldig!
Paardlief iedere dag lekker op de wei en komen wanneer je wilt! HEEERLIJK! :D

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:47

mijne heeft ook openingstijden..
ma t/m za van 9.00 tot 23.00
zondag 9.00 tot 18.00

Heb dr opzich niet zon problemen mee, alleen ooit op zondagavond als ik net ben bijgekomen van t stappen de dag ervoor wil ik wel eens lekker gaan rijden en dat kan dan niet.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:48

Jeetje ninajojo, wat een tijden.. Dan zou ik dus nooit bij mijn pony kunnen komen! Ivm werk ben ik er altijd avonds.

Op de pensionstal waar ik sta wordt je verzocht om na 22.00u richting huis te gaan, dit vind ik ook wel een normale tijd en de stalhouder loopt dan zijn laatste ronde. Maar als je alles gewoon netjes afsluit dan kan je gerust wat langer blijven, gelukkig!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:48

bij ons is de stal(geen manege, alleen pensionstalling) open van.
Maandag tot vrijdag van 8 tot 11
zaterdag en zondag van 8 tot 8(als je wedstrijd hebt ofzo,krijg je gewoon de sleutel mee)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:49

Elke dag van 08.00 tot 22.30 uur

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:00

Hier van ongeveer 8 tot 5 uur elke dag,het hele jaar door en ik vind dat prima...paarden eten op vaste tijden,komen op vaste tijden buiten.
Uitstapjes die langer duren zijn geen probleem als er maar wordt overlegd :) vind eigenlijk wel fijn dat er veel rust is op stal.Is trouwens wel heel kleine stal dus overleg is snel gepleegd :D

Zo is er voor iedereen wel wat lijkt mij al moet ik wel zeggen dat een dag dicht geen optie vind.Paarden moeten elke dag verzorgt kunnen worden en lekker buiten spelen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:08

wij hebben geen openingstijden en het personeel is er al om 7 uur om te voeren.
Meestal zijn er tot 22.00 wel mensen, op zaterdagavond is het vaak wel rustig vanaf 20.00 en op zondag meestal vanaf 21.00
De boel gaat niet op slot, hek gaat wel dicht maar je kunt er wel gewoon in.
Openingstijden op stal vind ik geen probleem maar dan zou ik het wel dagelijks van 7 tot 23.00 open willen hebben en in het weekend bijvoorbeeld tot 22.00, minder ruime openingstijden vind ik echt geen optie.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:10

opisop_shop schreef:
wij hebben geen openingstijden en het personeel is er al om 7 uur om te voeren.
Meestal zijn er tot 22.00 wel mensen, op zaterdagavond is het vaak wel rustig vanaf 20.00 en op zondag meestal vanaf 21.00
De boel gaat niet op slot, hek gaat wel dicht maar je kunt er wel gewoon in.Openingstijden op stal vind ik geen probleem maar dan zou ik het wel dagelijks van 7 tot 23.00 open willen hebben en in het weekend bijvoorbeeld tot 22.00, minder ruime openingstijden vind ik echt geen optie.

Hier om diefstal te voorkomen dus wel op slot vanaf een uur of 22:00 uur. Sleutels tegen borg alleen indien je die wilt hebben. En dus alleen voor eigenaren en verzorgers. Zo kan er niemand op het erf komen die daar niet hoort.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:12

tja ik zou snachts ook graag de boel op slot willen hebben maar dat vinden ze niet nodig helaas.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:16

Bij ons hebben ze ook openingstijden. Vind dat eigenlijk heel normaal er moet toch een moment zijn dat de staleigenaren ook rust hebben en dat de stallen en de zadelkamer gewoon op slot kunnen. Bij ons is dat dacht ik tussen 8.00 - 22.00 uur. Maar als je wedstrijd hebt oid kan je dit gewoon aangeven en gaan de deuren eerder open en op een zomeravond zaten we ook echt wel eens later op stal, daar wordt niet moeilijk over gedaan. Maar verder vind ik het geen enkel probleem..

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:25

Onze openingstijden zijn ma t/m vrij van 8:00 tot 22:00 uur en za en zo van 8:00 tot 18:00 uur.
De paarden gaan dagelijks naar buiten. Ma t/m vrij van 8:30 tot 15:00 uur en za en zo van 9:00 tot 15:00 uur. De stallen worden dagelijks opgestrooid en wekelijks uitgemest.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:29

opisop_shop schreef:
Openingstijden op stal vind ik geen probleem maar dan zou ik het wel dagelijks van 7 tot 23.00 open willen hebben en in het weekend bijvoorbeeld tot 22.00, minder ruime openingstijden vind ik echt geen optie.

Maar als er één persoon afsluit en weer moet openen dan kan die dus geen 8 uur slapen op een nacht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:32

SparklingApp schreef:
opisop_shop schreef:

Maar als er één persoon afsluit en weer moet openen dan kan die dus geen 8 uur slapen op een nacht.

Ja en dat is het vak wat je hebt gekozen?. Er zijn meerdere beroepen waar mensen nog meer belachelijk uren draaien en woord weekend of vrij niet kent. je bent zelfstandig ondernemer en tja dan moet je ervoor werken. Daarnaast heb je het voordeel dat je veel thuis bent.

Trouwens hoe vaak gaan jullie echt naar het huis van de eigenaar?. Ik ben namelijk wel iemand die niet snel aan de deur hangt voor een of andere gezeur. We hebben een bord waar je dingen op kan zetten die je wilt. Terwijl andere om niets al aan de deur hangen. TENZIJ URGENT.

Ik denk altijd mensen in huis wilen privacy dat is hun plek de rest is van betreedbaar daar betaal ik voor.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:34

Maar pensionklanten kunnen toch sleutels krijgen? Heb me er op mijn vorige stal ook weleens over verbaasd hoor. Om 11 uur nog laatste ronde (en dan was ook vaak pas om half 12/ 12 uur). En dan om 7 uur voeren en om half 8 stond de eerste groep al buiten. Om tien uur waren dan alle stallen gemest en ging de tweede groep alweer naar buiten. Die stalhoudster had dus ook nooit 8 uur slaap al functioneerde ze daar prima mee. Daar was het trouwens ook normaal dat iedereen via de achterdeur naar binnen liep (ik belde toch altijd maar eerst even). Scheelt wel dat haar man 60 melkkoeien had en ook altijd op vaste tijden moest voeren en melken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:37

Tsja, als iemand tig pensionklanten heeft, dan is het 'uitdelen' van sleutels net zoiets als de deur/het hek gewoon open laten staan voor mijn gevoel.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:38

Bij mijn vorige manege had ik ook dat. in de weekenden maar van 9 tot 16.00 en dan door de weeks, in de winter bijv. rekening houden met de lessen dus alleen tussen 6 en 8 kon rijden.
Op de stal waar ik nu sta, kan ik rijden welke dat ik wil, en welk tijdstip ik wil. ook met feestdagen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:38

wij staan op een grote stal, daar werken 2 mensen fulltime+ en verder wat stalhulpen.
Tja, zij werken inderdaad meer dan een gewone fulltime baan maar dat is inderdaad je eigen keuze.
Ik wil zelf ook voldoende naar mijn paard toe kunnen maar werk ook vaak 6 dagen in de week, daarom zijn ruime openingstijden voor mij ook erg belangrijk.
Het is ook nogeens een manege dus je kunt pas savonds na de lessen terecht om te rijden.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:40

tot vorig jaar stond ik op een manege. De openingstijden waren geloof ik van 08:00-22:00.
Maar wij (vriendinnen en ik) waren daar de vrijwilligers die alles deden, dus regelmatig tot 11 of 12 rondgehangen in de kantine ofzo. Vond de eigenaar helemaal niet erg, die ging gewoon naar bed :P

Stal daarna weet ik niet of er openingstijden waren. Ik kom pas na school of werk, dus regelmatig na 19:00. Ik was bij het begin vaak alleen, tot ik een keer tot 21:00 bleef hangen en er een stalgenoot aankwam die altijd pas dan kwam :=
Maar ik wil wel zonder zeuren tot minimaal 22:30 bij mijn pony kunnen zijn, elke dag.

En zondag gesloten? Belachelijk. Daar zou ik nooit kunnen staan, dat ik nou de enige dag in de week dat ik sowieso kan en lang de tijd heb.
Maar nu een eigen plekje, heerlijk. Alles lekker zelf bepalen ;)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:43

Heb altijd op stallingen gestaan met openingstijden...vaak tot (door de weeks/weekend 21:00uur) half 11 s avonds en met wedstrijden moest je het doorgeven..geen probleem. Was wel zo dat ze een kwartier van te voren door de stallen liepen te jagen dat je op moest schieten.

Nu sta ik op een stal zonder openingstijden..Ja de zadelkamer gaat om half 12 op slot. Maar eigelijk om 10 uur is het stil op stal. Feestdagen geld het zelfde..je kan komen wanneer je wil..nu is het wel overdreven om midden in de nacht te komen natuurlijk ;)