Last van winter op pension-stalling omg. Zuid-Holland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:19

CharlyBrown schreef:
Bij ons op stal gaat het er eigenlijk altijd gemoedelijk aan toe.
Ik kan in ieder geval met iedereen goed opschieten..

En gelukkig is er maar 1 iemand die zich niet kan vinden in het feit dat ik dit topic heb geopend..
Een topic die ik puur voor mezelf heb geopend, en niet als doel om onze stal af te zeiken... sorry, als dat zo is overgekomen..

CB jij hoeft je niet te verontschuldigen. Het is jammer dat iemand alleen maar 1 kant op kan kijken en dat is in dit geval het negatieve. Rondkijken doen we allemaal want we willen allemaal het beste voor onze dieren. Feit dat we er nog altijd zijn betekend dus ook dat we nog niks anders hebben kunnen vinden dat beter is ( voor ons gevoel dan he) dan waar we nu zijn.

Ik heb het al eens eerder in een ander topic ook gezegd, we staan in principe prima waar we staan.

Zal het even duidelijk vermelden voordat er straks iemand weer zit te briesen van boosheid.

Ik sta er prima, voor alle 3 de paarden word prima gezorgd. Wanneer ik een vraag heb kan ik de pensionhouder dag en nacht aan zijn mouw trekken. Mijn ruin is sinds ik hier sta ( nu ruim 4 jaar) nooit meer ziek geweest. Dat is wel eens anders geweest. Dit wijs ik toe aan de goede zorg en het feit dat hij er zeer gelukkig is. Als er s'nachts iets is, en God weet dat de mijne in het begin regelmatig vast heeft gelegen, dan weet ik dat de pensionhouder zijn bed uit komt om die grote zwarte slungel weer op 4 benen te zetten.

Toen ik vorige week helemaal over de zeik en in de stress opbelde omdat er geen dierenarts meer was die mijn hond in wilde latens lapen ondanks dat hij ziek was en zwaar incontinent was, kan ik OOK bellen, helpt hij mee zoeken naar een oplossing. Het konijn van mijn dochter maakt hij een brouwseltje voor zodat zijn oorschurft verdwijnt. De rotstraal van mijn ruin is nooit meer terug gekomen nadat ik god weet ik wat er op heb moeten smeren. Ook iets wat hij even heeft gemaakt. Even ter informatie.. ik was al 4 maanden aan het klooien en kreeg het niet weg metw at ikook voor middel probeerde.

Enige jammere is dat hij mijn paarden het liefste in het span ziet staan, terwijl ik vind dat ik geen tuiger heb. ( Dit is overigens een geintje want dit roepen we al jaren naar elkaar)

Als het losgooien tijdens crisistemperaturen zou mogen, dan zou het helemaal ideaal zijn maar er zijn altijd puntjes en dat blijft ook zo.

Er is 1 nadeel op stal, en dat is het onnodige gezeik en betweterige gedoe. We zijn volwassen, en in staat te praten over dingen. Het is jammer dat er altijd 1 persoon moet zijn die overal een enorme ophef over moet maken, en dan denkt het wiel uitgevonden te hebben.
Dus wanneer je toch denkt te kunnen slaan met een stok, neem je dan wel ook deze twijgjes mee in je verhaal naar de staleigenaar?

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:42

Mooi gezegd Ceriadwen ;)
enne....even offtopic, een ahoy kan toch best voor de kar?? :P

CB, niet druk maken hoor, je bent netjes geweest over de stal
als je je stal zwart had willen maken en achterbaks was geweest had je toch vast geen topic geplaatst op een openbaar forum??

en weet je...door een aantal reacties hier ben je gewoon weer wat wijzer geworden.
Ik ook want ik geloof dat ze nu waarschijnlijk ook de bak gaan strooien bij ons :D
En door een aantal reacties van mensen die ECHT helemaal niets konden weten we dat we eigenlijk best goed staan ;) maar misschien kan er nog wat verbeterd worden door ervaringen/tips van anderen

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:47

Ceriadwen schreef:
CharlyBrown schreef:
Bij ons op stal gaat het er eigenlijk altijd gemoedelijk aan toe.
Ik kan in ieder geval met iedereen goed opschieten..

En gelukkig is er maar 1 iemand die zich niet kan vinden in het feit dat ik dit topic heb geopend..
Een topic die ik puur voor mezelf heb geopend, en niet als doel om onze stal af te zeiken... sorry, als dat zo is overgekomen..

CB jij hoeft je niet te verontschuldigen. Het is jammer dat iemand alleen maar 1 kant op kan kijken en dat is in dit geval het negatieve. Rondkijken doen we allemaal want we willen allemaal het beste voor onze dieren. Feit dat we er nog altijd zijn betekend dus ook dat we nog niks anders hebben kunnen vinden dat beter is ( voor ons gevoel dan he) dan waar we nu zijn.

Ik heb het al eens eerder in een ander topic ook gezegd, we staan in principe prima waar we staan.

Zal het even duidelijk vermelden voordat er straks iemand weer zit te briesen van boosheid.

Ik sta er prima, voor alle 3 de paarden word prima gezorgd. Wanneer ik een vraag heb kan ik de pensionhouder dag en nacht aan zijn mouw trekken. Mijn ruin is sinds ik hier sta ( nu ruim 4 jaar) nooit meer ziek geweest. Dat is wel eens anders geweest. Dit wijs ik toe aan de goede zorg en het feit dat hij er zeer gelukkig is. Als er s'nachts iets is, en God weet dat de mijne in het begin regelmatig vast heeft gelegen, dan weet ik dat de pensionhouder zijn bed uit komt om die grote zwarte slungel weer op 4 benen te zetten.

Toen ik vorige week helemaal over de zeik en in de stress opbelde omdat er geen dierenarts meer was die mijn hond in wilde latens lapen ondanks dat hij ziek was en zwaar incontinent was, kan ik OOK bellen, helpt hij mee zoeken naar een oplossing. Het konijn van mijn dochter maakt hij een brouwseltje voor zodat zijn oorschurft verdwijnt. De rotstraal van mijn ruin is nooit meer terug gekomen nadat ik god weet ik wat er op heb moeten smeren. Ook iets wat hij even heeft gemaakt. Even ter informatie.. ik was al 4 maanden aan het klooien en kreeg het niet weg metw at ikook voor middel probeerde.

Enige jammere is dat hij mijn paarden het liefste in het span ziet staan, terwijl ik vind dat ik geen tuiger heb. ( Dit is overigens een geintje want dit roepen we al jaren naar elkaar)

Als het losgooien tijdens crisistemperaturen zou mogen, dan zou het helemaal ideaal zijn maar er zijn altijd puntjes en dat blijft ook zo.

Er is 1 nadeel op stal, en dat is het onnodige gezeik en betweterige gedoe. We zijn volwassen, en in staat te praten over dingen. Het is jammer dat er altijd 1 persoon moet zijn die overal een enorme ophef over moet maken, en dan denkt het wiel uitgevonden te hebben.
Dus wanneer je toch denkt te kunnen slaan met een stok, neem je dan wel ook deze twijgjes mee in je verhaal naar de staleigenaar?

Halleluja!!!! +:)+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:49

mirjamvd schreef:
Mooi gezegd Ceriadwen ;)
enne....even offtopic, een ahoy kan toch best voor de kar?? :P

Hahahaha uiteraard kan dat. Maar omdat iedereen altijd maar gilt OHH een tuiger.. roep ik altijd heeeeel hard nee EEN GELDER.

Toen ik op stal kwam, kennismaking etc.. had de boer het al 's gezegd. Toen we hem uit gingen laden en hij erbij stond te kijken, was het ook van "die hoort lekker voor de kar". Toen kwam de kleinste erbij vorig jaar, uiteraard was het toen.. mooi 2 span voor later whahahaha.. uhm nee :D :D :D

En nu heeft mijn dochter ook een Gelder.. en stonden ze samen in de paddock. Waarop de pensionhouder lachend melde.. zal ff het tuig op maat maken, kunnen ze samen mooi in het span.

Nee.. ik heb Gelderse paarden en die zijn onder 't zadel.

Altijd in voor een geintje hoor op stal.

En komende zomer gaan ze een keer mee het span in.. bij de boer :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:26

Ik sta dan wel niet in Zuid-Holland, maar wil ook even reageren. Wij hebben begin november een grote vloedgolf over het land gehad en toen dat bijna weg was, is plots de vorst gekomen. Onze bodem is dus echt niet om over naar huis te schrijven, maar toch zetten we de paarden gewoon buiten hoor. Als je paard elke dag buiten komt zal hij niet zomaar gek doen. Als je het eng vind met ijzers, dan haal je de ijzers er toch onderuit? :) Het is een jong paard waar je het over hebt, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij de ijzers nodig zal hebben voor een standcorrectie of zoiets.
Wij hebben de paarden in de buitenbak gehad, de paddock en het loze stukje ervoor. Er zaten heus wel ijsplaten op de grond onder de sneeuw, de bak en de paddock zijn echt niet mooi egaal opgevroren, maar toch hebben wij ervoor gekozen om de dieren buiten te zetten. Met zijn allen hebben we het pad en het erf steeds sneeuwvrij gehouden en gezorgd dat het geen ijsbaan wordt. Ik snap om eerlijk te zijn niet dat je kritiek hebt op de ijsbaan om de stallen heen en richting de bak. Zeker niet als er 70 andere ruiters staan. Als 70 ruiters even een sneeuwschep of een bezem pakken is het hele erf waarschijnlijk schoner dan het ooit geweest is :D Ik zal dus eerder kritiek hebben op al die 69 andere luie donders O:) een pad is zo gemaakt als de sneeuw net neergedwarreld is.
Ook het ongelijk opvriezen van de paddock kun je zelf oplossen. Heb je gisteren en eergisteren toen het dooide de paddock geharkt? Of gevraagd of je stalhouder dat wilde doen? Afgesproken met je stalgenoten dat iemand de paddock zou slepen? Er is echt overal een mouw aan te passen hoor, zeker met zoveel mensen op stal moet dat gewoon kunnen.
Tuurlijk verwacht je ook wat initiatief vanuit je stalhouder zelf, maar ik kan me voorstellen dat hij met 70 paarden op stal wel wat beters te doen heeft dan sneeuwschuiven. Wij zijn vorige week ook alleen maar in de weer geweest met extra opstrooien, leidingen ontdooien, water geven, ijs bikken enz... enz... Dit doen we sámen, omdat we allemaal willen dat de paarden buiten kunnen komen en omdat we allemaal het erf rond willen lopen zonder onderuit te glijen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:33

Wat ik ook nog even gezegd wil hebben. Ik heb 3 jaar geleden een behoorlijk ongeluk gehad met mijn paard tijdens het buitenrijden.

Ik heb toen naar stal gebeld met de mededeling ik ben gevallen, eronder terecht gekomen, en zie meer van mezelf dan noodzakelijk is. Soort vinger aan de pols alleen dan mijn eigen pols. Waarop de staleigenaar zijn autootje is ingesprongen en in volle vaart naar me toe is komen rijden.

Ik ben keurig naar het ziekenhuis gebracht, ze zijn bij me gebleven, hebben medicijnen opgehaald, hebben me naar huis gebracht. Regelmatig gebeld hoe het met me was. Paard is wekenlang kompleet en dan ook kompleet verzorgd geweest in die tijd door stal zelf. Nagekeken, losgegooid, stal gemest, zonder ook maar 1 cent extra te hoeven betalen. Tot op de dag van vandaag als ik aan het rijden ben houden ze rekening met me omdat ze weten hoe bang ik nog kan zijn.

De hand die mij en mijn paard verzorgd heeft, die op meerdere punten voor me klaar heeft gestaan waarvan 1 nog net iets serieuzer was als die val... die bijt ik niet. Dus hoe je het ook probeert te wenden of keren Mootje, die hand, die zal ik nooit bijten.

Dus doe jezelf een lol en reageer onderbouwd, en zonder te proberen er een ruzie uit te slaan. Het siert je namelijk helemaal niet om dit zo openbaar te doen. Ik vind het ook heel jammer dat je dit zo doet, omdat juist op deze manier de naam van de stal te grabbel word gegooid. Er zijn nu mensen die waarschijnlijk denken dat er alleen idioten op stal staan.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:55

ceriad, pfff kan je geen makkelijker naam nemen :P
Dat klinkt super idd.

waar sta je?

Ceriadwen

Re: Last van winter op pension-stalling omg. Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:56

Bij Jan Verboon in Schipluiden.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:58

Annetje schreef:
Ik sta dan wel niet in Zuid-Holland, maar wil ook even reageren. Wij hebben begin november een grote vloedgolf over het land gehad en toen dat bijna weg was, is plots de vorst gekomen. Onze bodem is dus echt niet om over naar huis te schrijven, maar toch zetten we de paarden gewoon buiten hoor. Als je paard elke dag buiten komt zal hij niet zomaar gek doen. Als je het eng vind met ijzers, dan haal je de ijzers er toch onderuit? :) Het is een jong paard waar je het over hebt, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij de ijzers nodig zal hebben voor een standcorrectie of zoiets.
Wij hebben de paarden in de buitenbak gehad, de paddock en het loze stukje ervoor. Er zaten heus wel ijsplaten op de grond onder de sneeuw, de bak en de paddock zijn echt niet mooi egaal opgevroren, maar toch hebben wij ervoor gekozen om de dieren buiten te zetten. Met zijn allen hebben we het pad en het erf steeds sneeuwvrij gehouden en gezorgd dat het geen ijsbaan wordt. Ik snap om eerlijk te zijn niet dat je kritiek hebt op de ijsbaan om de stallen heen en richting de bak. Zeker niet als er 70 andere ruiters staan. Als 70 ruiters even een sneeuwschep of een bezem pakken is het hele erf waarschijnlijk schoner dan het ooit geweest is :D Ik zal dus eerder kritiek hebben op al die 69 andere luie donders O:) een pad is zo gemaakt als de sneeuw net neergedwarreld is.
Ook het ongelijk opvriezen van de paddock kun je zelf oplossen. Heb je gisteren en eergisteren toen het dooide de paddock geharkt? Of gevraagd of je stalhouder dat wilde doen? Afgesproken met je stalgenoten dat iemand de paddock zou slepen? Er is echt overal een mouw aan te passen hoor, zeker met zoveel mensen op stal moet dat gewoon kunnen.
Tuurlijk verwacht je ook wat initiatief vanuit je stalhouder zelf, maar ik kan me voorstellen dat hij met 70 paarden op stal wel wat beters te doen heeft dan sneeuwschuiven. Wij zijn vorige week ook alleen maar in de weer geweest met extra opstrooien, leidingen ontdooien, water geven, ijs bikken enz... enz... Dit doen we sámen, omdat we allemaal willen dat de paarden buiten kunnen komen en omdat we allemaal het erf rond willen lopen zonder onderuit te glijen.

Bedankt voor je reactie en je suggesties!!

helaas kunnen de ijzers er niet onderuit bij mijn paard, hij is namelijk ietsje toontredend..

Meer zelf doen, zou inderdaad kunnen... Ik weet niet wat jij betaald op jou stal.. Maar ik ben echt wel bereid om mee te helpen maar ik verwacht voor het bedrag wat ik betaal (365 euro) wel wat service..
Desondanks zijn wij ook druk geweest met vegen, en hebben zelf een pad gemaakt van mest naar de binnenbak.. Met een hark kwamen wij echt niet door de paddocks heen.
Toen de bakken ontdooit waren is er direct gesleept.. super dus! (maar het was misschien nog beter geweest als de bakken waren gesleept voordat het zo ging vriezen :) )
En met zout strooien schijn je de bakken te kunnen ontdooien, het zou ook tof zijn wanneer dat zou gebeuren bij ons..

Voor de rest blijft het altijd wel een beetje afzien met dit weer!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:14

CB, voor mij heel herkenbaar voor wat betreft de vorige stal. Er stond daar sowieso in de winter weinig service tegenover het te betalen pensionbedrag. Ik ben zeker de beroerdste niet om mee te helpen, maar zelfs het idee van een mestpad werd eerst van de hand gewezen (ook op de vorige stal).
Annetje, als iedereen zo lief zou zijn voor elkaar en de staleigenaar ook mee zou helpen denk ik dat geen enkele klant moeilijk doet en zelf de handen uit de mouwen steekt. Maar niet overal is de situatie gelijk en eerlijk gezegd ben ik ook wel van mening dat wanneer ik 365 euro per maand zou moeten betalen voor stalling, ik van de eigenaar ook meer inzet verwacht om de boel sneeuwvrij te maken/houden of wat soepeler om te gaan met het gebruik van rijbanen om te longeren los te gooien als de boel bevroren is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:23

Mootje schreef:
Boehoe... Bokt is toch een openbaar forum, dus de staleigenaar kan het sowieso allemaal lezen. Of je wil dat je staleigenaar het leest, is een tweede maar dan had je geen topic moeten openen :)*

Mijn mening is dat wanneer je het ergens niet naar je zin hebt, om wat voor reden dan ook je of met de staleigenaar in discussie gaat (en niet via een forum) of je zoekt je heil ergens anders....

En nee, ik heb geen aandelen in de stal, maar ik vind het niet netjes, aangezien nu iedereen weet over welke stal er 'geklaagd' wordt, terwijl het gros van de pensionklanten gewoon wel tevreden zijn. Als je bedenkt dat de staleigenaar bij meerdere situaties die op Bokt besproken zijn de volgende dag gebeld wordt door verschillende mensen, lijkt het mij inderdaad handig als je van te voren bedenkt of en hoe je dingen schrijft op een forum als Bokt.

Wat maak jij er een drama van.
TS noemt geen naam of namen, ze vraagt gewoon ervaringen hoe een en ander op andere stallen wordt geregeld. Moet daar nu zo kinderachtig om worden gedaan? En ik kan me niet voorstellen dat de stalbaas al zijn pensiongasten in de gaten houdt op Bokt, wordt een behoorlijke dagtaak met 70 pensiongasten.

Ontopic:
Wij hebben een bak die bevriest als je er naar kijkt, een dikke NOT dus (ik hoop niet dat nu iemand bij mijn stalbaas gaat klikken :+ ). Maarrrr, daar staat tegenover dat ze wel hele dagen op het weiland staan. Zolang het geen 7 weken duurt hoor je mij niet heel erg klagen dus :)

Laatste edit: Ik heb beide paarden niet op ijzers. De ene alleen in de winter, de andere het jaar rond. Scheelt weer klompen en glijden. Vooral de Fries, die gaat zo hard uit zijn pan dat ik niet durf te kijken steeds :)
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 13-12-10 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:25

hoi ,ik reageer ook maar even ik heb een iniminie pensionstalletje--- drie klanten en mijn eigen drie paarden . ik heb de simpelste bodem;alleen zand . ik heb vanaf het moment dat er voor vorst gewaarschuwd wordt elke dag 2x dgs de baan met de trekker en frees doorgehaald en we hebben elke dag kunnen rijden. als je de mogelijkheid hebt om de bovenlaag los te houden kan je heel lang doorrijden. de paarden op ijzers staan op sneeuwbeslag en vlak voor er sneeuw gaat vallen strooi ik zout in de baan . de vraag hiet aan mijn klantjes is of ze zo vroeg mogelijk in de avond willen komen zodat ik een beetje bijtijds de baan nog kan slepen en er niet nog om elf u op moet,brrr. ik verbaas me idd over hoe het er op veel stallen aan toe gaat,een beetje inzet van stalhouder ,maar ook klanten kan veel opleveren, de meiden hier op stal heb ik vorige winter ook uitgelegd hoe trekker en spul werkt om toch te kunnen blijven slepen als ik er een x niet ben.
de klanten hier hebben de mazzel dat ik een ruiter zelf ben en wil blijven rijden,tenminste ik denk dat dat wel scheelt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:27

Knollentuin: helemaal top! Ik denk dat de klanten zeker weten willen meehelpen. Het is tenslotte in ieders belang. En zeker als ze merken dat de eigenaar zelf ook zorg heeft voor de paarden en het belangrijk vindt dat de paarden gereden kunnen blijven worden, denk ik niet dat er ook maar iemand problemen heeft om zelf mee te helpen. Hopelijk gaat deze winter niet lang duren......

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:00

Nou kom net van stal, zie ik de staleigenaar lopen. Dus maak nog een grapje.. "zo zo bokt-verslaafde" :D

Komt er op neer dat hij er hartelijk om kon lachen en dat hij niet op Bokt zit en het hem ook niet interesseert. Hij vind het verdoen van je tijd en zou graag willen dat computers, mobieltjes etc zouden verdwijnen, terug naar de tijd dat je achterop sigarenkistjes schreef :D

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:03

Ceriadwen schreef:
Nou kom net van stal, zie ik de staleigenaar lopen. Dus maak nog een grapje.. "zo zo bokt-verslaafde" :D

Komt er op neer dat hij er hartelijk om kon lachen en dat hij niet op Bokt zit en het hem ook niet interesseert. Hij vind het verdoen van je tijd en zou graag willen dat computers, mobieltjes etc zouden verdwijnen, terug naar de tijd dat je achterop sigarenkistjes schreef :D

:D :D
Jep, zo'n type vind ik hem wil idd.

Hij maakte zich vroeger al nergens druk over, dus geloof dat hij dat nu ook nog niet zal doen.

Hij is idd altijd behulpzaam geweest. Toen ik daar stond (al heel wat jaren geleden hoor) had ik ook een ongeluk met mijn paard.
Had een trap in mn gezicht gehad. Hup auto in en racete naar het ziekenhuis.
Dus toen ook erg behulpzaam. Tis dat ik toen bij een vriendin was gaan staan, daarom ben ik toendertijd weg gegaan.
Voor mij nu, zou het te groot zijn. Maar het is wel mooi geworden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:14

Gezien het feit dat hij dus duidelijk niet mee leest heb ik maar even verteld dat komende zomer de paarden t span in gaan. Grote grijns :D Nou da's t helemaal waard hoor. Man heeft altijd van die pretoogjes :D

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:09

Mootje schreef:
Boehoe... Bokt is toch een openbaar forum, dus de staleigenaar kan het sowieso allemaal lezen. Of je wil dat je staleigenaar het leest, is een tweede maar dan had je geen topic moeten openen :)*

Mijn mening is dat wanneer je het ergens niet naar je zin hebt, om wat voor reden dan ook je of met de staleigenaar in discussie gaat (en niet via een forum) of je zoekt je heil ergens anders....

En nee, ik heb geen aandelen in de stal, maar ik vind het niet netjes, aangezien nu iedereen weet over welke stal er 'geklaagd' wordt, terwijl het gros van de pensionklanten gewoon wel tevreden zijn. Als je bedenkt dat de staleigenaar bij meerdere situaties die op Bokt besproken zijn de volgende dag gebeld wordt door verschillende mensen, lijkt het mij inderdaad handig als je van te voren bedenkt of en hoe je dingen schrijft op een forum als Bokt.

Nou, ik reageer toch nog maar even, want dit is leuk gebracht, maar slaat nergens op: TS heeft namelijk heel geen naam genoemd, dat was Flurk. Ook kan ze kan volgens mij kwalijk aan jullie stalbaas gaan vragen hoe het er op andere stallen aan toe gaat, dat lijkt me vrij onlogisch.
En of die stalbaas nou wel of niet bokt, ze zegt niets verkeerds, dus ik zou niet weten wat er zo schandelijk en schadelijk aan is.
Deze stal staat goed bekend, dus de schade (die er al niet was) zal allemaal wel meevallen.

Er staan dus tips in die ik heb doorgespeeld naar een vriendin die op weer een heel andere stal staat. Dit omdat ook zij tegen bevroren bakken en paddocks aanlopen.
M.i. is dit dus gewoon een nuttig topic. Geen 'ik zeik mijn stalbaas topic af'.

De reacties die jullie (behalve ceriadwen :D ) geven, lijken mij persoonlijk veel schadelijker voor jullie stalbaas. Dit geeft namelijk het idee dat het er een haat en nijd toestand is en dat je beter op de loop kunt gaan voor je stalgenoten dan voor de bevroren bakken.

en behalve eowyn :P

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:07

hihi.. bedankt voor je berichtje...

Gelukkig valt voor de rest erg mee met de haat & nijd.. :D

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:21

jammes schreef:
en behalve eowyn :P

:D :D :D

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:29

De ellende is weer begonnen hier.................gezeul met emmers water en verschrikkelijk koud!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 13:37

Bij ons op het terrein was het vanochtend vroeg helaas weer flink glad... ik dacht dat het wel meeviel, maar Chef kon zich net staande houden.. (ijzers zijn toch wel errug gladde dingen) brrr.. dood eng!!!

Maar 1 paddockje en de longeerring waren gelukkig net aan te doen.. (gister avond waren ze helemaal super)
Buitenbak is wel weer bevroren.. Maar met een paddock & longeerring ben ik al helemaal blij!

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:55

CharlyBrown schreef:
hihi.. bedankt voor je berichtje...

Gelukkig valt voor de rest erg mee met de haat & nijd.. :D

Graag gedaan hoor ;)
Je hebt in ieder geval Ceriadwen en Eowyn nog :D :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:01

Ik heb niet alle 9 pagina's gelezen :D Maar geef even aan hoe het bij ons op stal er aan toe gaat, onder de rook van Rotterdam. Overigens een stal zonder binnenbak, alleen een all weather buitenbaan.

Paarden kunnen er altijd uit, ongeacht de weersomstandigheden. De stalhouder zorgt voor een pad naar de stapmolen/paddock bij sneeuw en wie s ochtends op stal is helpt daar aan mee :). We kunnen altijd gebruik maken van de stapmolen en paddock (voor het losgooien/longeren) en ook van het weiland (mits het niet te veel gesneeuwd heeft dan is het pad onbegaanbaar). Paddock en rijbaan worden zo goed mogelijk onderhouden met dit weer (slepen, open trekken enz). Beweging krijgen ze dus sowieso.

Rijden wisselt een beetje, tot nu toe gaat het wel, maar met sneeuw is die pret voorbij, maar dan kan je iig nog longeren.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:09

Als ik de verhalen hier zo lees, dan ben ik toch weer erg blij met de stal waar ik sta, en met de inzet van de staleigenaar! Buitenbak en longeerbak worden keurig gestrooid en gesleept, paddocks ook en het hele erf wordt ook netjes schoon gehouden en gestrooid. Heb vandaag ook gewoon goed kunnen rijden, ondanks de vorst!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:36

Bij mij 'op stal' (ik ben de enige klant en de eigenaresse heeft zelf 2 paarden) is er een pad aangelegd naar de losgooipaddock en het weiland. Haar paardjes lopen op het land, die van mij in de paddock. Was ook weer keurig rechtgetrokken en gepekeld, dus goed te doen om los te gooien.