Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dani_ schreef:aerdenhout1 schreef:IK denk dat mijn paarden dat echt niet leuk gaan vinden als ze dag en nacht tot hun nek in de modder moeten staan!
Oh, nu staat 'buiten' gelijk aan 'tot je nek in de modder'![]()
Door een aantal simpele maatregelingen te treffen is het heel goed mogelijk om paarden ook 's winters verantwoord buiten te laten lopen. Het is helemaal de bedoeling niet om je paard in de modder te dumpen. Het gaat om die bewegingsvrijheid, de frisse lucht en de sociale interactie die in een box van 3 x 3 niet mogelijk is.
jessetjuhhh schreef:Ik heb ergens gelezen dat een paard minimaal 4u in de wei hoort.
ik heb mijn pony op pensionstal staan waar meerdere groepen staan dus helaas kan se nie 24/7 maar dat sou wel het prettigst zijn!
aisie schreef:Mijn paarden staan overdag altijd buiten van smorgens tot savonds, zomer en winter ook als er een halve meter sneeuw ligt etc. Ons land is goed gedraineerd en er staat met zware regenval zelfs geen plasje op dus dat is wel heel prettig.
Ik vind dat paarden zoveel mogelijk buiten horen en niet 24 uur per dag in een hok moeten staan van een paar meter.
Als ik geen gelegenheid zou hebben gehad om mijn paarden buiten te houden dan zou ik ook geen paarden gekocht hebben, vind het wel een eerste levensbehoefte dat ze lekker buiten kunnen scharrelen.
Eenhoorn schreef:Wel geweldig, zo'n gedraineerd weiland! Hier is het kleddernat, maar staat er nog wel veel gras. Zo lang ze mogen grazen worden de natte voeten getolereerd, maar zodra er niet meer gegraasd wordt, is het snel naar binnen!
Hoe heb je dat gedaan, dat draineren?
ydnew schreef:hoe doen jullie, degenen die de paarde 24/7 buiten hebben, het met voeren? zodat elk paard dat krijgt wat die nodig heeft? Wij wisselen te vaak van weide om inloopstallen of iets te maken waar ze droog kunnen staan bij regen(dan gaat het hier op een sloppenwijk lijken....en tja.. ook hier in Portugal kan het in de winter weken nat zijn! ik vind het op stal zetten voor de nacht ideaal voor het voeren. En om evetueel lekker op te drogen.
absque_dubio schreef:ydnew schreef:
De mijne krijgt na het werk wat, dan is hij toch uit het weiland.