EliseLukas schreef:marnavik schreef:Als een paardje vrij rondloopt eet het ook de hele dag door........ lijkt me daarom logisch dat er de hele dag wat te knabbelen moet zijn om het dier zo gezond mogelijk te houden. Dus meerdere malen per dag voer neerzetten ( niet teveel anders vreten ze alles in een keer op)
En natuurlijk gaat dit ook verveling tegen...
Belangrijk: Water moet altijd schoon en voldoende beschikbaar zijn, een paardje drinkt aardig wat liters per dag.
Het wordt dan nat in de paddock?? ....... als jdie boer zich daar aan stoort kan hij beter geen paarden stallen.....
Het voer te duur..??? daar betaal je hem toch elke maand een x bedrag voor??
En anders koop je zelf een baal en voer je daar van. De paddock ruim de elke avond even op ( los hooi weg) anders wordt het idd wel een zootje op den duur.
Ik ben inmiddels al verhuist. Dat leek mij de beste optie. Daarnaast stond hij nl de rest van de dag op een redelijk kleine stal en ik heb mijn paard liever in een uitloopstal. Hij stond de hele avond rondjes te draaien en begon te bijten omdat iedereen om hem heen steeds krachtvoer kreeg (je moest zelf voeren, dus iedereen voerde op een andere tijd) en hij waarschijnlijk af en toe wat toegestopt kreeg.
Goed gedaan!!!
. Dat leek mij de beste optie. Daarnaast stond hij nl de rest van de dag op een redelijk kleine stal en ik heb mijn paard liever in een uitloopstal. Hij stond de hele avond rondjes te draaien en begon te bijten omdat iedereen om hem heen steeds krachtvoer kreeg (je moest zelf voeren, dus iedereen voerde op een andere tijd) en hij waarschijnlijk af en toe wat toegestopt kreeg.
).