indrasjacks schreef:Overigens vond ik mijn geval echt niet egoistisch om hem daardoor alleen te laten staan ik dacht juist in het voordeel van mijn paardje.
Nu heb ik inmiddels nieuwe weides aangekocht die van mijn ouders heb ik niet meer daar kan ik eigenlijk 1 paard op zetten want het is niet groot genoeg vind ik 1x 1100m2 en 1x 2400m2 voor 24/7 365 dgn pj is dit voor 1 paard te doen voor 2 niet meer.
Heb nu tijdelijk de wei van die oude mensen gekregen waar ik het paardje van heb overgekocht die is ook 2400m2 dus dan redt ik het net maar moet wel veel bijvoeren tot juni
Waarom überhaupt een paard nemen wanneer je maar net ruimte genoeg hebt voor één paard? Dat is egoïstisch, koste wat kost een paard willen hebben....
Dat jouw paard zogenaamd niet met andere paarden kan staan....Sja, of hij heeft al een beste kink in de kabel of je moet selectiever zijn in het gezelschap wat je voor hem kiest....Je moet dat doen wat bij een paard past. Voor sommige paarden is dit een lief paardje wat nog geen vlieg kwaad zou doen, voor andere paarden (bijv. mijn nu 3-jarige merrie) is de omgang met dominantere paarden veel beter (scheelt een hoop opvoedingswerk by the way