Jolo schreef:hmmm, als je uit gaat van 4 euro per baaltje, dan betaal je dus zo'n 270 euro per ton..... hier in Twente en net over de grens in Duitland hoor ik van de meeste mensen (en wat ik zelf heb betaald) zo'n 120 euro per ton.
Voor 1 paard misschien niet, maar voor een aantal paarden / eigenaren bij elkaar is het misschien nog wel eens de moeite om dan uit te zoeken wat bezorgen kost.
Ik koop voor 2 paarden en 2 hobby-koetjes (die alleen 's winters bijgevoerd worden) zo'n 10 ton per jaar; das 1500 euro verschil.
Ik heb zo'n idee dat je met 1 telefoontje wel iemand hebt die voor 1000 euro wel een keer met de vrachtwagen naar 't Gooi willen rijden....
Dan moet je de grote hoeveelheden natuurlijk wel kwijt kunnen, kan me voorstellen dat, dat niet voor iedereen even makkelijk is.
En je kunt het wellicht ook nog wel dichterbij voor 120 euro krijgen, je meot alleen net even dat adresje van een boer/ loonwerker hebben met genoeg goed hooi.
(ik type nu neer wat er in me op komt hoor, heb er zelf dus geen ervaring mee om het 'ver' weg te halen)
Zoals kjcm zegt komt veel stro uit Frankrijk (en hier ook uit Denemarken), als het blijkbaar de moeite is om stro verder weg te halen, geld voor hooi wellicht hetzelfde??
Dat is wel een heel goed idee, maar dan moet je meer mensen hebben....dan moet je zeker zijn dat je het met bv 4 mensen kan doen, dat ze ook zeker weten afhalen. het lossen zou bij mij kunnen, maar als die mensen niet komen opdagen, heb ik een groot probleem..
Of we moeten bokthooitopics gaan maken, net zoals met de strokorrels.