buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:19

ik keur dat zelf toch ook niet goed?!?!!?

ik verlaag me normaal niet tot zijn acties (gooi geen zooi in andermans tuinen, klaag niet over een scheet bij de gemeente, knip geen planten van hem af en ga zo maar door....)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:19

Als die buurman het prikkeldraad op zijn eigen terrein geplaats heeft heeft TS er helaas niets over te zeggen als het hard tegen hard gaat. De buurman mag namelijk met zijn erf doen wat hij wilt, net zoals TS dat mag. Wilt zij paarden houden, dan is het aan haar om haar paarden zodanig uit de buurt van de tuin van de buurman te houden dat ze geen gevaar lopen, wat de buurman ook neerzet.

Neemt niet weg dat ik deze situatie erg vervelend vind voor TS en dat het jammer is dat er in goed overleg met de buurman geen oplossing gevonden kan worden, maar de buurman staat in zijn recht als het er op aan komt.

Overigens vind ik de titel van dit topic echt te ver gaan. Zoals aangegeven zijn er zat paardenmensen en bokkers die hun paarden ook achter prikkeldraad houden omdat ze geen gevaar hierin zien. En dan moet de buurman wel weten hoe gevaarlijk het is? Dat vind ik te snel conclusies trekken. Bovendien is het aan TS om haar paarden uit de buurt van het erf van de buren te houden. Haar omheining had dan ook zodanig geplaatst moeten zijn dat de paarden met hun hals strekkend over haar omheining net niet bij het erf van de buren kan komen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:20

Janine1990 schreef:
Skygirl schreef:

En schapen en koeien ook altijd. Bij schapen zit het dan ook op ooghoogte.

Dat is dus een reden voor TS om het ook maar goed te keuren?

Nee maar wel een reden om aan te nemen dat haar buurman gewoon niet snap waarom prikkeldraad niet zou mogen op die plek. En er dus niet meteen van uit te gaan dat je buurman de paarden wil mishandelen, als hij echt haar paarden kwaad wilde doen zijn er trouwens genoeg minder arbeidsintensieve en effectieverre methodes :Y)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:20

Waarom stel je niet voor dat je het prikkeldraad weg haalt en er stroom draadjes voor in de plaats maakt?

Waarom doet hij dit? Misschien om zijn plantjes te beschermen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:21

Als ik de foto zo zie is de erfscheiding tegelijk de paardenomheining?

Is het dan sowieso niet wat handiger om er een buffer in te maken. Zou voor iedereen waarschijnlijk een hoop irritatie voorkomen en is wel zo netjes. Ik ken soortgelijke situaties waarbij dat meestal wel zo is.
Niet iedereen apprecieert beesten zo vlak aan zijn tuin, of ze nou plantjes eten of niet.

Dus fatsoenlijke tuin/erfscheiding dmv een haag, goed hek oid. Dan 50-100 cm niks en dan pas je paardenomheining/schriklint.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:22

nou , als dat niet de bedoeling was zou hij niet alleen op de plek van mijn paarden prikkeldraad zetten. of hij moet dat mooi vinden maar dat kan k me niet voorstellen.
die man heeft niks te doen dus die uren die erin zitten maken niet uit in zijn geval.

en nee ik wil niks inleveren van mn tuin/ paddock. en dat is mijn keuze en geen discussie over mogelijk

ziamara

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:23

als je niet openstaat voor tips etc, waarom open je dan een topic?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:23

Janine1990 schreef:
Dat is dus een reden voor TS om het ook maar goed te keuren?

Nee, maar waarom zou hij er dan bij nadenken dat het bij paarden minder gebruikelijk is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:24

om mn gal te spuwen...mag dat niet meer dan?
ik vroeg of het mocht? niet om te hoen dat ik mn paddock kleiner moet maken of mn paarden maar op stal moet houden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:24

liedje89 schreef:
Nee maar wel een reden om aan te nemen dat haar buurman gewoon niet snap waarom prikkeldraad niet zou mogen op die plek. En er dus niet meteen van uit te gaan dat je buurman de paarden wil mishandelen, als hij echt haar paarden kwaad wilde doen zijn er trouwens genoeg minder arbeidsintensieve en effectieverre methodes :Y)

En als je er nu eens vanuit gaat dat die buurman écht kwaad wil...
Gezien wat TS zegt, zal me dat weinig verbazen.

Iemand die echt kwaad wil, maar niet gek genoeg is om er voor gestraft te worden, gaat wel eens naar dit soort grapjes toe.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:25

Moderatoropmerking:
Aangezien het niet bepaald vriendelijk en respectvol in dit topic eraan toe gaat, gaat hier een (tijdelijk)slotje op.