Ik zet ze binnen (= van het land af, de paddock in met open boxen in de tuin van mijn ouders), op deze manier staan ze niet in een open weide met hoge bomen naast ze, maar beschut in de ´tuin´van mijn ouders. Om de paddock en tuin heen staan kleine boompjes en een stenen hoge schutting en aan de paddock staan mijn boxen waarvan de deur altijd open blijft..
Dat geeft mijzelf een veel prettiger gevoel dan dat ze open en bloot in het onweer staan!!
Mijn merrie staat nu lekker op stal, morgenochtend gaat ze weer naar buiten, en afhankelijk hoe het weer morgenavond is komt ze op stal, of ik laat haar buiten. Ik hoop het laatste!
bij ons kwam een goeie plensbui aan paardjelief stond binnen om te kijken wat ik met zijn deken aan het uitvreten was in het stukje voor zijn stal het ging keihard regenen, oortjes gingen erop en hij liep naar buiten goed wie spoort er dan niet?
Ik heb ze voor het eerst allemaal binnenstaan. Mijn 2-jarige was het duurrecord rondjes galopperen met je kont in de wind aan het verbeteren en das niet echt goed voor het land. Staat nu binnen met een ruif hooi. Shets staan in de uitloop, uit de wind en uit de regen met een net hooi
Jessylover01
Geplaatst: 06-09-09 08:41
Ik zou hem binnen zetten, veilig voor het paard en voor jou gemoedsrust
Wij hebben 15 paardjes op stal staan die ook allemaal kunnen kiezen schuilen/ paddock of wei (en een paar boxen) maar ik vind het opvallend hoeveel er met hun kont in de wind gewoon in het noodweer blijven staan. Er staan eigenlijk maar 2 paardjes bij die met regen graag in hun box willen!