Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:48

pmarena: welk boek is dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:55

"Paddock Paradise' van Jaime Jackson dus :P

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:56

Hoe breed zou de track minimaal moeten zijn? Zou 2,5 meter breed genoeg zijn voor een KWPN van 1,68 en een fjord?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:00

Zitten hier met kleigrond, daaronder gele leem en daaronder komt zand.

We zitten wel op een heuvel, dus het meeste water loopt omlaag ... al heb ik wel gemerkt dat dat een beetje een gewilde illusie is, want het blijft meestal gewoon staan :o

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:17

Ik vind dit nog steeds geweldig.. ik ben helemaal geinspireerd..

@ joyce.. ik heb naar de foto's van je hooikast zitten kijken, dat zou ik ook wel willen maken (vader dan.. die is handig)
Hoeveel heb jij er staan.. voor elk paard 1?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:19

Ik ben even heel snel een beetje creatief geweest:
Afbeelding
Stal spreekt voor zich, al die haakse streepjes betekenen een doorgang
WL = walnoot (staat er al)
W= water (zijn ook bestaande regenopvang plekken)
H= hooi
Br = brok/meusly
Verder zijn al die kringeltjes bestaande bomen.
kaal = (tussen de gestippelde lijntje) het stuk waar ze nu op staan. Nu helemaal kapot gelopen. Grassprietjes zijn dapper maar kunnen niet tegen het paardengeweld op.

De rest is aan het herstellen van de winter (het linkerdeel) of is pas in de herfst vorig jaar gezaait (rechterdeel)

Maar zou dit wat zijn?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:34

ik vind dit ontzettend gaaf, had ik nu maar land....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:01

@FitzChivalry: We hebben er 3 voorbereid en 1 afgemaakt, de andere 2 liggen in onderdelen te wachten tot we er tijd voor vrij maken :P

@Wuswa: Hier inderdaad bosbestemming op dat stukje, maar er gaan nu heel veel bomen dood omdat het te dicht begroeid is. Als we dus niets aan onderhoud doen is er straks geen bos meer, alleen een paar hoge dennen die het uiteindelijk ook zullen begeven.
We zijn dus inderdaad iets aan het uitdunnen en opruimen wat dood is, maar het moet wel gewoon bos blijven. Er komt een pad doorheen, maar zo natuurlijk en onopvallend mogelijk. Zo vanaf de weg valt het in elk geval helemaal niet op. Dat zal ook wel schelen. Zij- en achterkant alleen maar weiland, voorkant eerst onze schuren en smalle oprit langs 1e stukje bos, dan onze oprit met tuin en dan de weg. Veel mensen hebben niet eens door dat dat bos en het weiland bij ons huis horen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:40

manischdra kun je ook het pad intekenen waar de paarden dan een rondje kunnen lopen?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:02

Ben al helemaal enthousiast, helemaal geweldig dit! Wie weet, ooit in de toekomst.... ;) Ik droom nog even verder :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:06

bij ons is het weiland omringt door struiken, en hier en daar staat een mini bosje. verschillende hooiplekken, natuurlijke hindernissen, zoutblokken, schuurpaal dat is er allemaal

tijdje geleden draden zo veranderd dat ze niet meer in de bak kunnen, ze stonden hier nooit in en zo is het wat makkelijker met de draden.

die draden willen we overigens vervangen voor die struiken als ze groot genoeg zijn, nog 2 jaar denk ik.

ze staan in een kudde van 6 paarden

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:08

Dinopino schreef:
manischdra kun je ook het pad intekenen waar de paarden dan een rondje kunnen lopen?

Moeten ze dat dan perse kunnen? :+ Mijn grondstuk is namelijk niet zo gevormd dat nou zo makkelijk te organiseren is...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:15

ik ben helemaal voor, was eergisteren nog met paard in water in spelen, dacht nog...bij mijn eigen stukkie grond, komt waterplas :D . ben erg benieuwd naar de afmetingen etc, de kleine deatils; ik ga boek zeker lezen.
ben heel hard op zoek naar eigen stek en zeker weten dat het dan een afwisselend stuk ruimte wordt. Vind jammer dat veel pensioneigenaren die kansen ook niet pakken......

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:26

zou inderdaad geweldig zijn als er pensionstallen komen met dit idee achter de manier waarop ze hun land indelen, nu zou ik het alleen al geweldig vinden als er een stal hier in de buurt komt die de paarden 24/7 buiten houd een goed buiten en binnebak en daarboven op nog heerlijke uitrijmogelijkheden heeft.. maar dan mag ik vast nog even verder dromen :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:31

Ik moet echt stoppen met het lezen van dit topic ... Ik krijg meteen zin om een stuk grond te kopen en aan de slag te gaan :+.

Pmarena: is het boek echt de moeite waard naast alle tips & tricks die je al op internet kunt vinden?

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:34

ik zat ook al te fantaseren om over een jaar of twee samen met een vriendin een stuk grond te kopen en daar onze toekomstige paarden op te zetten.. maarja fantaseren is toch alleen maar gezond :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:41

Ik heb een stuk grond en toch lijkt het me heel lastig dit aan te leggen.. Vooral omdat het niet heel groot is en ze er wel het hele jaar op lopen. Ben heel bang dat het dan naar de filisteintjes gaat...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:44

Weet je wat nog veel erger is? uitkijken over het stuk grond van je dromen maar nog niet zeker of het ooit te koop komt.
Heb het al google earth wel al helemaal ingedeeld via het PP idee. Met 2 ha gaat dat best leuk ;)
Wilde altijd al een 'renbaan' rond mijn wei maar nu heeft die een ander doel gekregen vanwege mijn 'hoeveel-werk-ik-ook-doe,-ik-blijf-altijd-de-neiging-hebben-om-dik-te-zijn,-en-ik-ga-al-helemaal-niet-vrijwillig-bewegen-in-een-zandpaddock' paard.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:47

ik vind dit idee echt ge-wel-dig, helemaal omdat we op zoek zijn naar een huis met grond zodat de paardjes thuis kunnen staan.
Nu vraag ik me alleen af,
stel je hebt een hectare, je maakt daar paddock paradise van
hoeveel paarden kun je daar dan kwijt?
iemand enig idee?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:13

pol013 schreef:
Weet je wat nog veel erger is? uitkijken over het stuk grond van je dromen maar nog niet zeker of het ooit te koop komt.
Heb het al google earth wel al helemaal ingedeeld via het PP idee. Met 2 ha gaat dat best leuk ;)
Wilde altijd al een 'renbaan' rond mijn wei maar nu heeft die een ander doel gekregen vanwege mijn 'hoeveel-werk-ik-ook-doe,-ik-blijf-altijd-de-neiging-hebben-om-dik-te-zijn,-en-ik-ga-al-helemaal-niet-vrijwillig-bewegen-in-een-zandpaddock' paard.

Ok, jij hebt het erger :D

Ik hoop dat de verkopers van mijn huis +land in de toekomst de rest van hun grond ook verkopen. Dan heb ik straks bijna 2 hect... Maar ik ben bang dat ik lang kan hopen, want volgens mij wachten ze tot dat bouwgrond wordt (zodat ze veel winst kunnen maken) en dat gaat volgensmij niet gebeuren...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:24

Dan zitten we in hetzelfde schuitje. De boer hoopt op bouwgrond en ik zie dat niet gebeuren. We hebben hem al wel warm, gemaakt. Huren kon al wel.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:28

hier zou het nog kunnen maar de grond is gaga duur!!!! en vaak mag je geen schuilstal erop zetten:(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:39

Voorlopig heb ik echt geen geld om zelf iets te kopen, maar ik blijf dit topic zeker volgen. Leuke dingen komen er al voorbij :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:24

Ik kan niet wachten tot het september is.... Dan is ons contract voor biologisch boeren afgelopen en mogen we eindelijk onze boomgaard rooien. Dit wordt het paardenparadijs om het zomaar even te noemen. Ik heb dan zo'n 3,5 ha voor 2 lipizzaners, 2 a-welshjes en voor een mengelmoesje van 1.65. Moet groot genoeg zijn om iets moois van te maken. Ik ga in ieder geval wat notenbomen planten, een flinke waterpartij maken waar ze ook echt in kunnen en een zandbak waar ik ze ook in kan opsluiten bij heel slecht weer zodat ze niet alles kapot maken. Nu nog mijn vader zo enthousiast maken dat hij een maandje of zo hier naar toe komt om mij te helpen, dan moet het goed komen! Eindelijk....

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:38

Weet je waar ik met een waterpartij bang voor zou zijn? Dat ze 's winters door het ijs zakken....