Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:04

Oke, ik pak gewoon een grote schone spons, een emmer lauw water, verstand op NUL en met de spons de koker van binnen schoon wassen. Mijn fjord staat gelukkig alles heel geduldig af te wachten. ;)

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:57

wij hebben alleen maar ruinen en twee hengsten, warvan een een veulen warbij ik het nog niet gedaan heb, maar bij de rest wel, die van mij vond het op het begin ook niks maar laat het nu steeds beter toe, ik doe het zo vaak mogelijk bij mn eige paard want zodra ik klaar ben met rijden hangt hij hem eruit en rolt zo dus van binnen word het wat sneller vies. maar als ik het doe laat hij hem er niet uithangen maar dan lukt het nog wel om hem schoon te maken. De mensen die hun paarden bij ons hebben staan doen dit echter niet die vinden het maar raar en vies, daar hebben we dus niet veel over te zeggen.

ik vind dat je er niet teveel over moet naa denken, mn zusje doet het ook haast nooit bij haar paard en bij die we delen doe ik het altijd, dus doe zelf 4 mn moeder doet die van haar en mn zusje hoort die van haar te doen.
ik doe het zonder middeltjes, alleen met water en een spons

Thirza

Re: Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:07

ik zie mijn vent dat echt niet doen hoor.

Maar ik heb het "geluk" dat die van mij op iedere merrie springt die hij voor hande heeft en dat er dus geen velletje los hangt bij hem.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:15

mijn hengst had laatst een onsteking...ik dacht eerst dat hij door mugjes geprikt was...maar toen ik in zijn koker keek zag ik dat het gewoon heel vies was,een soort bruine smeuige prut.
net bij de ingang zegmaar,links en rechts,tussen de vellen.

Dus met een emmertje warm water spons en wat ongeparfumeerde zeep aan de slag,in het begin deed hij zijn achterbeen omhoog,en daarna liet hij het gewoon toe...

De zwarte prut stroomde er uit...en wat denk je?
Mijn honden likten het water/zeep/prut van de vloer!
Daar begrijp ik dus niets van...

Ik heb hem daarna nog 2x gewassen,de koker was de volgende dag alweer normaal...i.p.v meteen ab injecties is dit natuurlijk ook een oplossing!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:03

none schreef:
Ik doe er dus niet zoveel aan. In het wild wordt er ook niets aan gedaan dus normaal gesproken kan het echt geen kwaad.

ja maar in het wild zit een hengst nog wel eens op merrie, waarmee hij dus hoe vies het ook klinkt, zijn penis zelf schoonmaakt. en dit gebeurt hedendaags helemaal niet meer. dus je moet hem toch wel regelmatig schoonmaken.

vind dit toch eigenlijk ook niet echt mannewerk, ik zie mn vriend al kijken als ik aan hem vraag of ie m wil schoonmaken, dan heeft ie spontaan een minderwaardigheidscomplex! nee je kiest zelf voor een mannelijk paard dan horen dit soort klusjes er ook bij net zo goed als dat je bij een merrie ik dr vulva en tepels schoon moet maken.

maar ik maak hem altijd schoon met lauw warm water en dan alles er een beetje afpeuteren en schoonboenen. heb vaak ook wl ehandschoenen aan hoor.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:39

Blue_kim; klopt ja :o Beetje dom want ik heb later pas het heel topic door gelezen, en toen las ik pas dat stukje over de merrie en eht water waar ze door liepen. Dat klopt inderdaad wel denk ik.

Toch maar eens iets meer aan doen :o

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:46

Nja ik heb het erg makkelijk dan. Zodra ik mijn ruin ga poetsen met de rosborstel, laat hij zijn hele zaakje eruit hangen. Dus dan een paar keer met mn handen erlangs en tadaaa schoon!
(moet alleen niet buiten doen als er mensen langslopen, ziet er nl beetje vreemd uit, hahah :o )

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:15

Nou mijn pony schopt me half weg als ik er te lang aan zit, en nee dat is niet onopgevoed want het is de fijnste pony in de omgang. Ik zie niet in waarom ik hem zoiets moet aandoen wat hij kenbaar écht niet op prijs stelt. Mocht er eens een DA bijkomen dan laat ik die er wel naar kijken. Tot nog toe heeft ie nergens last van.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:17

Sinds die van mij 2 weken geleden op een merrie is gesprongen is zijn pielemans helemaal schoon. Helaas voor hem was het wel een eenmalige actie :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:36

er zitten handige tips bij

maarja ik moet het op stal ook doen als niemand kijkt hoor, anders kijken ze me raar aan

wel merk ik dat de laaste tijd me hafje wel vaker zijn penis uitschaft. Maar niet echt gaat plassen :S

moet dat even in de gaten houden.

miss omdat zijn buurvrouwen hengstig zijn :P, Hij krijgt er geen stijve van haha

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:35

ik ga toch niet met mijn hand daarin? doet hem dat geen pijn? wij doen wel gewoon de buitenkant goed, maar mijn paard heeft nog nooit gedekt, dus moet het dan toch ofniet?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:41

ik vroeg aan de dierenarts hoe ik het het beste kon doen, en heb toen spul gekregen waarvan hij zn pielewieps laat hangen en wat rustiger word. :o

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:44

Ik heb het eigenlijk nog nooit bij mijn paard gedaan (heb hem nu een jaar)
en kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar het ooit heeft gedaan.. *man, keek er nooit naar om, 10 jaar gehad*

En hij heeft er nog nooit last van gehad...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:47

vinurr schreef:
ik vroeg aan de dierenarts hoe ik het het beste kon doen, en heb toen spul gekregen waarvan hij zn pielewieps laat hangen en wat rustiger word. :o

Wat is dat dan wel niet voor spul :?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:57

Ik heb het niet allemaal gelezen, maar zou het niet een kwestie van vertrouwen zijn?
Ik heb hier namelijk helemaal geen problemen mee, bij niet eentje.
Het is een kwestie van tijd, en je moet er ook wel energie in steken, maar als ik ze kriebel op hun buik, in de buurt van, dan komt het zakie wel naar beneden hoor (tuurlijk steek ik daar eerst energie in).
Maar wil je het wel schoonmaken? ik controleer het vaak, maar schoonmaken, misschien 1 of 2 x per jaar, anders wordt het probleem van vuil etc. alleen maar erger
Warm water wil ook goed helpen (ontspannend), maar ook dan moet het paard wel aan water gewent zijn, misschien een idee om daar mee te beginnen?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:32

Splash_ schreef:
[***] schreef:

niet heel iets raars hor?! hij gaf 't zelf.. ik zou binnekort eens kijken

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:26

Splash_ schreef:
vinurr schreef:

niet heel iets raars hor?! hij gaf 't zelf.. ik zou binnekort eens kijken

Tranquigel? Dat gebruik ik tenminste, is net zoiets als vroeger de sedalin.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:47

daffie1986 schreef:
Ik geef ie van mij tranquigel, anders laat hij hem er niet eens uitzakken en dan maak ik hem schoon met betadine scrub. Maar nou heb ik het volgende probleem, hij maakt echt onwijs veel smegma aan, wat kan ik hier aan doen.

Z'n piemel scrubben? :oo Dat lijkt me wel erg pijnlijk!

daffie1986 schreef:
Wat een onzin, jij wilt toch een paard!!! Als je een paard wilt betekend dat niet alleen maar verantwoordelijkheid nemen voor de lusten maar ook voor de lasten. Als je dat dan laat oplossen door je vriend of man moet je gewoon geen paard nemen.
Ik denk ook dat dit meer als een grapje bedoelt was.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:52

Pebblesther schreef:
daffie1986 schreef:
Ik geef ie van mij tranquigel, anders laat hij hem er niet eens uitzakken en dan maak ik hem schoon met betadine scrub. Maar nou heb ik het volgende probleem, hij maakt echt onwijs veel smegma aan, wat kan ik hier aan doen.

Z'n piemel scrubben? :oo Dat lijkt me wel erg pijnlijk!
[/quote][/quote]

betadinescrub is eigenlijk meer een shampoo, er zitten geen harde deeltjes in ofzo.. wij gebruiken het om bepaalde wonden uit te wassen en daar wil je natuurlijk geen harde deeltjes in hebben ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:58

Oke gelukkig maar :P Als ik aan scrub denk denk ik echt aan scrub met harde deeltjes om dode huidcellen weg te scrubben.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:02

daffie1986 schreef:
Tranquigel? Dat gebruik ik tenminste, is net zoiets als vroeger de sedalin.

Ja volgens mij is dat het ja! :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:10

Die van mijn Pony heb ik nog nooit schoongemaakt := .. K heb er zelfs nog nooit aangezeten, Als ik hem afspuit dan spuit ik zijn dingens ook af maar verder zit ik er echt niet aan..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:17

Ik heb het ook nog nooit gedaan. Ik ben een beetje bang om er aan te zitten. Misschien vind hij het wel niet prettig en gaat hij trappen. Hij is ook niet zo vies hoor.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:37

Tsjah vies ofniet, het moet toch gebeuren. Vind het een beetje jammer dat er mensen lopen te jammeren dat ze het vies vinden, vies of niet, het moet wel gebeuren. :=

voor de wat oudere dames onder ons; Je zit toch ook aan die van je man/vriend? is dat dan ook vies? :Y)
en voor degene die zeggen dat zoiets anders is.. ik zou t erger vinden bij n vent dan bij een paard, paard is hier zich echtniet sexueel bewust van, en ja het is vies, maar als je dat bijhoud is dat ook niet vies meer....

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:30

Waarom moet het persé gebeuren? Ik ken genoeg ruinen waarbij het nooit gedaan wordt en ik ken geen enkel paard dat er ooit een ontsteking aan gehad heeft o.i.d. Zo noodzakelijk zal het dus niet zijn. Ik laat er gewoon als er een DA bij is naar kijken, mocht er niets aan de hand zijn, dan ga ik ook niets in de hand werken.