Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blondie_ schreef:Pff wat een typische bokt reacties weer.
Je kan het met alles zo duur maken als je zelf wilt.
Ik ben voor een kleine 150 euro klaar en mijn pony heeft het beste leven wat hij zich kan wensen.
Maar als je perse op een kieffer zadel wilt rijden en een luxe binnenbak wil ja dan wordt het al duurder.
Je hoeft echt niet rijk te zijn voor een paard te kopen, natuurlijk moet je wel iets op voorhand hebben maar dat is met alles zo. Maar echt geen duizenden euries
anouska4ever schreef:het moet natuurlijk wel goed blijven, niet dat het paard zich daardoor ongelukkig gaat voelen ofzo. Bijvoorbeeld goedkope bodembedekking, maar het mag ook iets anders zijn hoor.
Pellie schreef:ik ben ook van mening dat je alleen al op de eerste pagina ontzettend d/st\omme reacties heb zien staan.... TS zegt nog,anouska4ever schreef:het moet natuurlijk wel goed blijven, niet dat het paard zich daardoor ongelukkig gaat voelen ofzo. Bijvoorbeeld goedkope bodembedekking, maar het mag ook iets anders zijn hoor.
daarom kun je wel kijken naar het zo goedkoop mogelijk voor jezelf houden? paarden houden wil niet meteen betekenen dat je niet op je geld hoeft te letten? ik leef ook in een comfortabel huis maar ik wil daarin ook liever wat geld besparen dan onnodig over de balk te smijten.
mensen die daar niet voor open staan hebben naar mijn mening een bekrompen visie op het houden van paarden.
Welshcobfan schreef:Ik zou overingens wel 3 keer achter mijn oren krabben als een operatie in de duizenden euro's zou lopen... Weet niet of ik dat zou betalen of hem laat inslapen dan...
Ligt eraan of ik het geld kan missen op dat moment. Stel ik zou nu zelf moeten opdraaien voor de dierenartskosten, kan ik dat maar tot een bepaald bedrag.
lientjeds schreef:Nu weet ik ook wel dat paarden houden geld kost, maar over het algemeen heb ik (gelukkig) de dierenarts echt niet zoveel nodig hoor.
Het lijkt wel of al deze mensen hier op bokt elke week/maand de DA moeten bellen en fortuinen moeten betalen![]()
2x per jaar voor vaccinaties: 2 x 35 EUR.
En verder gewoon niet!
Nu lopen mijn paarden wel mooi in de weide met ruime schuilstal, ze worden niet geschoren, dus blessures zijn tot een minumum herleid, en ze zijn ook minder vatbaar voor verkoudheden.
Maar ik vind het wel evident dat ik altijd 5000 EUR op mijn spaarrekening staan heb, want dat ik altijd kan geconfronteerd worden met problemen (dit jaar mijn merrie wel overleden dus kosten veearts/dierenkliniek & nieuw paard moeten aanschaffen).
En ik bespaar gewoon op mijn eigen kledij, nooit geen merkjeans van 200 EUR, gewone basic-stukken waar ik me wel goed in voel.
Vakantie hoeft voor mij niet, want ik heb mijn paarden...
En zo meer dus, probeer ik elke maand 250 EUR opzij te zetten en heb ik nu wel een spaarrekening die het aankan
JoyCiej007 schreef:Pellie schreef:daarom kun je wel kijken naar het zo goedkoop mogelijk voor jezelf houden? paarden houden wil niet meteen betekenen dat je niet op je geld hoeft te letten? ik leef ook in een comfortabel huis maar ik wil daarin ook liever wat geld besparen dan onnodig over de balk te smijten.
mensen die daar niet voor open staan hebben naar mijn mening een bekrompen visie op het houden van paarden.
Ik denk dat de meesten hier zo nadrukkelijk op wijzen, omdat ook anderen, bijv. echte paardenleken, kunnen gaan denken 'heej, een paard onderhouden is toch niet zo duur als ik had gedacht.... het kan best goedkoop; kijk maar dat zeggen ze allemaal op bokt'.
Dat zie je toch ook aan de shetten? Ieder mens met 50 euro op zak kan met kind naar de ponymarkt gaan en daar een papierloos shethengstje kopen, met 0 paardenkennis. Mooi klein paardje, 'goedkoop en ook goedkoper dan grote paarden' dus nou, mooi speelkameraadje voor mijn kind....
cadootje schreef:maar ik heb zelf een pensionstal en heb al een paar keer meegemaakt dat er mensen mij vragen hoe duur dat het allemaal is,en er zijn zefs ouders bij die hun dochter een pony kopen zonder er bij na te denken en vervolgens na een jaar ofzo de pony weer moeten verkopen,en dat zijn geen leuke dingen,als de pony op de trailer wordt geladen en het meisje staat er bij te huilen. daarom zei ik dus ook al eerder je kunt haast geen tips bedenken om het goedkoper te maken want je weet nooit wat je paard nog aan ziektes ofzo krijgt. ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen niet eerst nadenken wat het allemaal kost.