Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Er moet eigenlijk wel een laag zand overheen. Als ze kaal liggen is het een soort bestrating qua slijtage en comfort. Ik vind niet dat mijn paarden ongestoord als een ongeleid projectiel rond hoeven te kunnen gaan. Ik wil dat ze zich bewust zijn van hun lijf en de ondergrond en dat ze blijven nadenken. Ik ben dus ook niet tegen oneffenheden en juist voor diversiteit aan ondergronden. Uiteraard is een stuk lekker kunnen rennen en hun lijf strekken wel super fijn voor ze.
Lynn_Nikita schreef:geen ervaring met platen of drainage helaas
Mijn gewone bestrating is nu ook glas, sneeuw deels gesmolten en vriest weer aan nu
Weet iemand een adres in Limburg of omstreken voor houten omheining ( geen doorsteek)
Ik heb maar 10 meter nodig, fijne gevonden maar dat is in Schaik ( 1.20 uur rijden) of Goor ( 2.5 uur)
Er is er 1 vlakbij maar die is budget en als dat is wat mijn buren hebben kan ik net zo goed de dunste schuttingpalen kopen
Met verzenden bij de zaken die ik gevonden heb ben ik meer geld aan het verzenden dan aan het hout zelf
Qimm schreef:Even peilen hier. Heeft iemand ook drainage in een paddock (of rijbak)? Mijn bodem houdt zo veel water vast, net een spons. Zou drainage zin hebben denken jullie?
Qimm schreef:En als ik zo brutaal mag zijn om te vragen wat de drainage gekost heeft. Mag ballpark. En zelf gedaan of laten doen?
Malenka schreef:Ik heb na 4,5 jaar nog steeds geen mest afgevoerd. En ik kan nog steeds meer compost gebruiken. Dus ik vind het niet erg om hier te houden. Maar het begint nu wel lastiger te worden om plek te vinden om het te composteren. Dus ik hoop dat we ergens in het komend jaar wel kunnen gaan beginnen met mest briketten maken voor de kachel. Maar dan moeten we eerst een plek hebben om briketten te kunnen drogen.
MarjanB schreef:Wij hebben vanmorgen een rondje van 10km gedaanhet was idd goed koud maar thermo kleding doet een hoop.
Ben wel jaloers op de zon bij anderen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nickeltje schreef:Wij hebben een start gemaakt met de bouw van de schuilstal.
[ Afbeelding ]
Morgen verder.
Die bouwwerk is het laatst wat nog af moet voordat we de paarden kunnen ophalen...
Dais_ schreef:Om 3 uur vanmiddag dacht ik even wat mudcontrol platen te leggen en nu wil ik niet meer stoppen, maar mijn lijf zegt echter dat het wel genoeg is zo. Jammer hoor, was net zo lekker bezig
[ Afbeelding ]
DubbelFun schreef:boemel schreef:Is het niet glad als paarden gaan rennen op deze platen?
Vraag ik, omdat ik 2 onbenullen heb
Dat is ook de reden dat ik ze niet wil; Boon kan als een idioot gaan racen en in volle galop de 90 graden bochten nemen. Ik krijg dan afzetgaten van 30 cm diep in het zand en zelfs met die grip is ze al eens onderuit gegaan.
Qimm schreef:Even peilen hier. Heeft iemand ook drainage in een paddock (of rijbak)? Mijn bodem houdt zo veel water vast, net een spons. Zou drainage zin hebben denken jullie?