het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:57

Oef 2,5 uur zou mij ook niet meer lukken denk ik :)

Het is vannacht goed opgefrist, maar geen plassen in de paddock.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:12

Jeetje Stephanie, wat maak jij altijd enorm uitgebreide bijleesposts! :oo

Ritje van 2.5 uur is wel flink ja! Waar je vroeger je hand niet voor omdraaide :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:29

Vroeger was ik wel 3 a 4 uur weg en dan was ik nog niet eens verdwaald :) en dat zonder mobiel :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:37

Haha heerlijk, vooral t moment dat je erna op de grond staat en weer uit moet vouwen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:48

Meestal deed ik halverwege even afstappen. Mocht paard even grazen en kon ik idd weer 'uitvouwen' :)
Laatst was het me wat in de rug geschoten omdat mvroi een rare beweging had gemaakt. Toen kwam ik er thuis niet meer af. Even gespeeld met het idee om me in het gras te laten vallen, maar dat leek me toch ook niet alles, dus met moeite half engels half western er af gekomen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:54

Haha, ik heb onderweg ook stukken meegelopen….. Ik trok het ook niet meer. Verder mag ik wel weer op zoek naar broeken met kunstleren zitvlak. Mijn kont trekt dit ook niet. O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:59

Sinds ik western rijd heb ik daar geen last meer van :) Heerlijk zachte zitting en 's winters een ingebouwd kacheltje onder mijn kont :) (voordeel van boomloos).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:21

Alle pijntjes en pijnen herken ik wel op langere ritten.
Ik heb nu wel andere beugels gekocht. Hopelijk doet dat wat. Heb ze alleen nog maar thuis uitgeprobeerd.

Er naast lopen durf ik niet zo goed. Ben bang dat ik geen opstapje tegenkom en zonder kom ik er niet op :n

Het is wel heerlijk weer zeg. Mooie wolkjes <3
Eens bedenken wat ik vanavond met de paarden ga doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:44

Hier op de hei zijn er altijd welk genoeg mogelijkheden om er weer op te komen; boomstronken, hoge zijkanten. Tegenwoordig voor en achter de hekken zelfs speciale opstapblokken van boomstam (als mensen die niet meenemen om in de houtkachel te doen oid).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:21

Dat met opstappen heb ik ook maar net zoals DF heb ik nog genoeg opstapjes gevonden. En anders loop ik wel een stukje verder.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:45

Afstappen doe ik ook wel eens in het bos. Zijn dan genoeg plekjes waar ik er weer op kan. Al helpt het dat ik vrij kleine paarden rijd dus dat scheelt alweer!

Peet is helaas kreupel… Hoefsmid komt vrijdag. Tot maandag krijgt hij rust en gaan we kijken hoe hij dan loopt. Hij loopt net iets kreupel, is niet zo heel duidelijk. Hij had maandag een steentje in zijn hoefijzer dus ik hoop stiekem dat hij daar nog wat gevoelig van is…

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:46

Kan hij geen beginnende hoefzweer hebben of een zoolkneuzing door het steentje?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:49

Lynn_Nikita schreef:
Kan hij geen beginnende hoefzweer hebben of een zoolkneuzing door het steentje?

Ik gok een zoolkneuzing. Hoop dat de hoefsmid wat kan vinden vrijdag. Altijd sneu als ze pijn hebben…

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:30

Ik ben aan het wachten op een datum voor de smid. Dat is wel een mega nadeel, hij komt van ver en combineert mij dan met anderen in de buurt dus ik weet pas kort van te voren wanneer jij komt. Lastig zeker nu in de vakantie met dingen plannen.
Ik ben benieuwd hoe het met de merrie gaat die ik behandel. is nog vrij week maar ze loopt alweer zoveel beter. dat is ook de reden dat hij nu komt, hij behandelde haar al jaren en ook qua prijs is hij voordeliger dan mijn vorige smid.

Gisteren nog wat zieligs meegemaakt. Er is al 5 weken een kat vermist, ontsnapt tijdens de verhuizing bij die mensen. Mooie creme kleur en gisteren zag ik die aparte kleur ineens vanuit de berm een korenveld inspringen.
Meteen gestopt en geprobeerd te lokken en ze miauwde wel maar liep weg van mij. Stond ook i de beschrijving van de vermissing dat ze ontzettend schuw was.

Ik heb de eigenaren ingelicht en toen die er waren om verder te zoeken ben ik naar huis gereden om de mest aanhanger weg te zetten.
Het zat mij toch niet lekker dus brokjes en een bakje meegenomen om te rammelen gedaan en terug die kant op gereden.
Ik kom de bocht om en net voor mij stopte een auto die haar net had aangereden. Ik vond haar tussen de struiken verstopt in de berm, niks van bloed of verwonding van buiten te zien maar het achterlijf was al verlamd e tandvlees werd wit en toen begon ze te hijgen. dat zei al genoeg en ik heb haar achterin mijn auto gelegd, de eigenaren waren erbij en al aaiend is ze overleden.
Zo zielig. Ze was ontzettend mager, nog geen km van haar nieuwe ( onbekende) huis af gevonden en dan eindigt het zo. Ik ben wel "blij" voor de eigenaren dat ze haar terug hebben en erbij waren toen ze overleed. Anders was het altijd onzeker geweest wat er gebeurd was met haar.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:55

Wat verdrietig van de kat Lynn_Nikita. Ook erg voor de eigenaren.

Onze mooie rooie poes Luna is naar mijn zusje gegaan omdat de andere katten bang voor haar waren.
Na 7 weken is ze op haar nieuwe adres verdwenen en is ondanks eur 200,00 beloning alweer ruim 3 weken vermist.

Ze woont in de stad en ze is gechipt. Zouden toch denken dat als ze aangereden is, ze officieel geruimd en dus gecheckt is.
De gedachte dat ze ergens in een schuurtje opgesloten is en langzaam dood gaat, vind ik echt vreselijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:09

Jeetje LN, heftig. Wel fijn voor de eigenaren dat ze er bij konden zijn. Maar triest.
Boemel, dat is ook niet fijn. Niks zo erg als een kat kwijt raken en nooit weten hoe of wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:18

@LN & Boemel: idd heel triest, maar helaas het lot van heel veel buitenkatten.
Er is eens iemand hier aan de deur geweest dat ie net een kat had aangereden en of die van ons was. Dan zakt je hart in je schoenen ;(
Bleek niet de mijne te zijn, maar een wild levend jonkie hier uit de buurt. Maar ook die mooi begraven in de tuin.
@Flubberboot: sterkte met Peet.
Als een paard dunne zolen heeft (zoals Boon) dan komt elk steentje 'hard' binnen en daar kunnen ze flink pijn aan hebben.

Hier nu wat onweer en flink regen, maar het zou bij deze bui moeten blijven volgens BR.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:48

Zielig LN!
Boemel hoop toch dat ze gevonden wordt, wie weet staat ze ineens voor de deur.
Is ook wel mijn angst met de katten. Tot nu toe blijven ze nog op ons eigen terrein. Al denk ik dat de grijze te lui is om verder dan 20 meter te lopen :+
Flubberboot, hoop dat het meevalt!

Ik ben ondertussen beland in het paard kopen gebeuren. Man wat een gedoe en stress geeft dat. M’n hoofd en hart zijn het ook niet met elkaar eens _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:59

@marjan: die 2 liggen regelmatig met elkaar overhoop :) Even afstand nemen of een frisse blik van een ander kunnen helderheid geven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:25

Ahh, wat sneu van de katjes.. hier is een paar maanden geleden helaas ook een kat doodgereden.. ;( Ik werd wakker met een foto in de buurtapp.... |( Al brullend die kant op gereden en mee naar huis genomen en inderdaad ook een mooi plekje in de tuin gegeven.. wel blij dat ze de foto appten, want hij was niet gechipt en de gemeente komt ze normaal gezien opruimen... maar lekker wakker worden was 't niet... ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:32

Nee, dat is idd helemaal niets om je dag mee te beginnen ;(
Wat dat betreft heb ik met poes hier wel altijd geluk gehad, die was doodsbang voor de weg, maar ook erg speels, dus als er eens een vogeltje of blaadje zou zijn dan zou ze er maar zo naar toe kunnen springen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:54

Wat dat betreft ben ik zo blij met mijn 15 jarige muts. Die vindt buiten spannend. Dus ze gaat wel maar nooit langer dan 10 minuten. Dan wil ze graag weer naar binnen.

Marjan, ik kwam je al tegen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:29

Ik was net bezig om wat zaailingen viooltjes van vorig jaar te redden van de oprit en in mijn japanse tuin te zetten toen het onweer losbarstte, maar ik was voor de ergste hoos klaar :)

Afbeelding

Afbeelding

De hele oprit staat er vol mee, maar dit waren wel de grootste. Hopelijk slaan ze aan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:46

Wat een nachtmerrie met de kat. Wel heel mooi dat jij er voor hebt kunnen zorgen dat de eigenaren er in ieder geval bij waren in het laatste moment.

Iemand vroeg me of ik ook een rijbak heb. Dat is helaas niet het geval. Het was mijn bedoeling Roos dit jaar weg te brengen voor het beleren. Maar de situatie is nogal gecompliceerd dus ik heb besloten om toch maar zelf te beginnen. Gewoon op onze track. Want hoe meer voorbereid hoe makkelijker het beleren ergens anders ook gaat zijn. Ik heb ook maar een body protector besteld voor het geval ik er toch zelf als eerste op ga... O:) Ik vond beleren altijd het allerleukste deel van werken met mijn paarden, dus eigenlijk wil ik het ook nu gewoon heel graag zelf doen.

En dan vervolgens uren lang op pad. :j Met Nilay trainde ik geregeld door ritten van 3 uur te maken en ik mis dat enorm.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:21

Oh ja! Had ik helemaal nog niet op gereageerd, leuk dat je met Roos bezig bent <3 En wat je zegt: het is toch wel het leukste om dat samen te doen :+:

En leuk, viooltjes <3