Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:26

Top Prairy, dat mijn link toch nog van pas gekomen is :)
Wat is nu je plan van wanneer je paarden erop wilt hebben? Lijkt mij toch al aardig te gaan kriebelen als je alles zo al lekker voor elkaar krijgt. En echt respect hoor, dat je dat eerst doet voor je de paarden aanschaft :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:02

Wat een rat.......
Hier ook een rattenfobie, manlief liet een dode zien vanmorgen toen ik via teams aan het overleggen was..... Ik gilde, weg met dat ding. Hij lag dood bij het hooi. Mogelijk gepakt door een marter.

Trouwens hier hou erf en paddock bij met bladblazer. Wel een accu bladblazer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:12

Wat dom dat die marter hem dan niet opgegeten heeft ??

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:14

Marters zijn net als vossen. Ze doden heel veel maar eten weinig. Zo vond ik regelmatig een bloedbad bij de kippen. Weinig gegeten maar heel veel dood, helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:15

Ja, dat is net als met vossen ook zo helaas.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:18

Het probleem is dat marters nog steeds beschermd zijn. Er zijn er echt veeeeeeel te veel, maar je mag ze niet aanpakken. Je mag ze (na gemeentelijke toestemming/registratie) vangen in een vangkooi en dan max 100 m (ja echt, geen typefout) verder uitzetten. Dweilen met de kraan open.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:24

Gelukkig jagen mijn buurhonden op alles wat bij hun op het erf loopt, inclusief ratten en andere beesten. Mijn dak is afgeschermd met pinnen. En volgens mij werkt een stroomdraadje op schutting en langs dakrand ook fijn.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:34

Bij ons zaten ze ook in de auto onder de motorkap. 1x hebben ze kabels doorgeknaagd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:45

JudithO schreef:
Bij ons zaten ze ook in de auto onder de motorkap. 1x hebben ze kabels doorgeknaagd.

Dat hadden mijn buren. Onze auto stinkt teveel naar hond }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:01

Mijn buren hebben ze eens op zolder gehad... die hoek van het huis stonk altijd vreselijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:18

Wow wat een rat :oo

Enne, ikke ook maar op play drukken :+

Ik heb een mega vermoeiende dag gehad met alleen maar vergaderingen van 9 tot 5, kom ik buiten, regent het -O- ik had de bak bijna droog :roll:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:19

Simpele oplossing : zo'n toiletblokje onder de motorkap, schijnt goed te helpen.

Judith ja was er bij mee! Scheelt toch een hoop geld.

Ik probeer nog steeds aan te houden na de bouw van ons nieuwe huis, waarschijnlijk over 5 jaar maar... Ik denk niet dat we dat gaan redden :') Denk dat er voor die tijd in ieder geval al 2 kleine staan, om te zien hoe we het vinden om qua hoeveelheid tijd die erin gaat zitten. Uiteindelijk komen er dan nog 2 grote bij. Voordeel van die kleine eerst is dat we dan nog niet gelijk een groot deel van de track hoeven te keren en dat ze ook met een kleiner stuk toe kunnen wat we eerder klaar kunnen hebben zonder gelijk super veel kosten.

We hebben geleerd van vorige ervaringen met eerst dieren en dan pas waar ze eigenlijk gaan wonen, dat willen we nu voorkomen :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:22

Belker schreef:
JudithO schreef:

Dat hadden mijn buren. Onze auto stinkt teveel naar hond }>

:Y) Ik moest iets te hard lachen.

Hier een vangkat. Die zit savonds regelmatig heeeeel trots te mauwauwen om 5e vertellen dat hij iets heeft. Van rat tot muis. Wel dood.

Helaas voor ons, en gelukkig voor onze populatie ongenode gasten, mag de kat alleen in een ren buiten }:0

Ik heb de paarden gauw gedaan en ga nu de bank in. Piepweer..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:25

Hier vangt de kat alleen muizen en mollen. Die laatste ben ik wel weer blij mee dan want die zitten hier genoeg :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:29

Mijn rode ving mollen, ratten, muizen, vogels. Helaas is die dood. De blauwoog vangt ook muizen en ratten, maar wel binnen. Die komt niet graag buiten. Ik wil voor buiten 2 van die wilde kat zoekt boerderij/buitenplek katten hebben.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:03

Wij hebben drie binnenkatten, dus die vangen enkel speeltjes binnen :P

Goeie tip van dat toiletblokje tegen marters, wist niet dat dat hielp!

Marter hebben we ook, vos ook. We hebben eens zo'n wildcamera opgehangen waarop ze mooi te zien waren <3 enige nadeel is dat de eendjes echt in een versterkt fort zitten, met martergaas. Veel te bang om ze anders eens verscheurd aan te treffen.

We hebben ook een indoor marter O:)

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:24

Ik heb bij ons de marter ook meerdere keren gezien. 1x in de kippenuitloop, 1x in de akker van de buren (terwijl hij onderweg was naar onze kippen, mijn aanwezigheid joeg hem weg) en 1x 's nachts op het dak (wat een herrie, zijn we wakker van geworden). Die keer op het dak was hij bezig vogelnestjes leeg te roven die onder de pannen zaten. Dat kreng tilde de pannen gewoon op.

Ik heb ze ook regelmatig voor de auto gehad, zowel bij ons op het landweggetje als in de binnenstad. Heb nog geprobeerd extra gas te geven, maar helaas O:)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:25

Ik heb nog geen ratten gezien, wel muizen en een marter. Kat is helaas platgereden, maar meestal kotste die dooie muizen binnen weer uit. Het model ervoor liet ze binnen los terwijl ze nog leefden, ook niet ideaal :roll:
Hoop dat de ratten nog lang wegblijven :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:02

Ja, volgens mij moet ik ook zo een ratten verzuipemmer gaan maken...... Maar dan moeten de dode ratten nog weggewerkt worden. Die wilde katten klinken het beste.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:43

Belker schreef:
Ja, volgens mij moet ik ook zo een ratten verzuipemmer gaan maken...... Maar dan moeten de dode ratten nog weggewerkt worden. Die wilde katten klinken het beste.

Die hadden wij ook, braaf een maand opgesloten, deur open voer in de schuur en dik een maand later kon ik er 1 weer uit t asiel plukken was 5 km verderop een vangkooi ingelopen. Wij hadden ze na t loslaten niet meer gezien en ze hebben ook niet 'thuis' gegeten. Nu weer in de schuur, met een 3e wilde dame erbij, die is jong, dus hopelijk blijven ze nu wel in de buurt hangen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:12

:+: die indoormarter :))

Gelukkig bijna weekend :Z

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:07

Ik verander even subtiel van onderwerp ok? _O-

Hebben jullie al een zonnetje? Hier constant nog grijs, krijg helemaal voorjaarskriebels, zin om alles op te ruimen buiten, bak te slepen, enz enz. maar het is gewoon nog een natte bende. Kom op met die zon!! ~~}>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:11

Hier een heerlijk zonnetje, al is het nog wel fris, paddock is ook mooi droog ondanks de regen van gister.
Ik denk er over om die Bolle straks van wat winterhaar af te helpen op hals/borst en buik. Dat lijkt me voor haar wel prettig met de komende warme dagen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:12

Ik wil ze graag weer in de wei hebben, maar die is echt nog heel nat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:12

Gisteren niet, veel regen.
Maar nu is er een voorzichtig zonnetje, best nog wel koud, maar toch heel erg fijn.
Hier wel weer droog, had ik niet verwacht na gisteren.

Heb net de halve wei afgelopen want er is amper stroom.
Zet hem vandaag pas weer eens aan, heeft met die sneeuw en ijzel niet aangestaan.
Maar ik krijg het niet gevonden...grrr.