[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:43

6000 tot 18000 euro voor een inloopstal? Hoe dan? Hout kost veel geld maar wil je een volledige inloophal zetten dan?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:48

neile schreef:
6000 tot 18000 euro voor een inloopstal? Hoe dan? Hout kost veel geld maar wil je een volledige inloophal zetten dan?

Nee... niet eens.... Ik wilde een stal van 9 x 3, met 2 open inlopen van 3x3 en ih midden een kleine opslag van 3x3...... Dus 1 groot bushok onderbroken door 1 opslaghok zeg maar.... of klinkt dit vaag?

Anyway, ik verschoot ook van kleur.

ps: ik heb ook een aantal weken geleden een offerte opgevraagd bij Bedaf. Dat is allemaal metaal en kunststof, en allemaal modulair spul... dus wellicht goedkoper. Nog niks gehoord... maar weer even achteraan.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:15

Bedankt voor de complimenten!

6000 tot 18000 voor een schuilstal??! :wow: :wow: :wow: :wow:
Dat heeft onze grote stal ook lang niet gekost in ieder geval, die is ongeveer 7 a 8 bij 4m

pol013 schreef:
britt S: heel mooie schuilstal heb je weer neer gezet _/-\o_

Dat van die raampjes ga ik onthouden. Al zou ik er dan wel luiken aan willen hebben voor de echt gekke dagen. En dan bij voorkeur met van de veiligheidsglas..... Maar dat zal wel kassa zijn....

De grote stal heeft ook luiken die dicht kunnen bij heel slecht weer, maar zodra ik dat doen gaan ze dus buiten staan, ze hebben dan niet genoeg overzicht :+ Maargoed, het kán wel :') Scheelt wel dat die kant heel beschut staat, dus het is ook bijna nooit ''nodig''.

Er zit geen echt glas meer in de boerderijraampjes die we wellicht willen gebruiken, echt glas durf ik niet aan met paarden. Of we ze ook echt gaan gebruiken weet ik nog niet, misschien komen er wel dezelfde luiken voor als bij de grote stal, dat idee ligt er nu ook :Y)
Laatst bijgewerkt door BrittS op 15-02-21 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:15

Aaah, en inclusief plaatsing dan wellicht?
Nou zeg. Da's pittig prijsje! 6000 kan ik me wel voorstellen maar 18000 gaat er wel los over.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:22

neile schreef:
Nou zeg. Da's pittig prijsje! 6000 kan ik me wel voorstellen maar 18000 gaat er wel los over.

Die 18.000 is ook nog zonder vloer en/of fundering (is ook niet nodig, op zeer droge zandgrond).
6000 was zeer, zeer, zeer simpel budget ding.... nog verre van zo leuk als de stal van BrittS.

Fijn dat ik hier in ieder geval al ontdek dat die prijzen dus een beetje van lotje getikt zijn.
Dan ga ik lekker verder zoeken en anders inderdaad zelf bouwen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:25

Ik denk wel dat zelfbouwen enorm veel geld scheelt. Als je klein beetje handig bent en de tijd hebt ook alleen maar leuk toch? Wat ik als hindernis ervaar is het gebrek aan goed gereedschap, een flinke zaagbank bv is wel handig als je zelf een schuilstal gaat bouwen...

Ik ga, als het ooit weer open mag, op de stadswerkplaats hier in de buurt zelf de nieuwe deuren voor de schuur maken. Daar kun je tegen een kleine vergoeding de machines gebruiken en kun je hulp krijgen (of als je veel hulp nodig hebt: inkopen) bij het maken van je projecten. Supertof lijkt me!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:11

Ninx schreef:
neile schreef:

Die 18.000 is ook nog zonder vloer en/of fundering (is ook niet nodig, op zeer droge zandgrond).
6000 was zeer, zeer, zeer simpel budget ding.... nog verre van zo leuk als de stal van BrittS.

Fijn dat ik hier in ieder geval al ontdek dat die prijzen dus een beetje van lotje getikt zijn.
Dan ga ik lekker verder zoeken en anders inderdaad zelf bouwen.

Achja ik heb bijna altijd als ik paar offertes opvraag dat het gewoon bijna de helft scheelt tussen de duurste en de goedkoopste. Voor hoe groot of klein de klus ook is. En het zegt ook niets over de kwaliteit, al paar keer gedacht laten we niet voor de goedkoopste gaan want ik wil dit nou eens een keer volgens planning en geen gezeur. En dan is het meer gezeur dan wanneer je voor de goedkoopste gaat die het vaak gewoon heel goed en efficient kan.

Dat van dat gereedschap herken ik wel. Manlief is al 2 jaar lang bezig met het verzamelen van tweedehands gereedschap via marktplaats. We zijn inmiddels aardig compleet aan het worden en alles gaat nu zoveel sneller en makkelijker. Oud collega deed aan zo'n eigen huis en tuin achtig iets mee en die zei ook dat alles met professioneel gereedschap gedaan wordt en dan voor de camera pakken ze even kort de simpele apparaten van de bouwmarkt die het sponsort. En wij altijd maar denken, wat gaat dat toch makkelijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:38

Bedaf stal offerte binnen.... Toch nog wel 7600 incl transport.
Maar excl montage en vloer.

Op zich is zelf bouwen prima, en ook wel leuk.... maar er wordt (als alles volgens plan verloopt) ook al een heel huis gebouwd.
Dus ik dacht het eens 'makkelijk' te maken, maar daar betaal je voor dus :-P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:40

Ninx schreef:
Bedaf stal offerte binnen....

Ik lees: bedel staf offerte binnen.... :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:03

Ir111 schreef:
Ninx schreef:
Bedaf stal offerte binnen....

Ik lees: bedel staf offerte binnen.... :')

Grinnik.... nou je het zegt..... :list:

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:51

Ninx, wij hebben indertijd offertes opgevraagd voor een iets grotere stal, daar kwamen naar verhouding vergelijkbare bedragen uit. Uiteindelijk hele stal zelf gebouwd (stal van 10x4 plus poetsplaats en beetje opslag van 6x3,5). Gemetseld tot 120 hoog (plus ca 50cm fundering en betonnen vloer) en daarvandaan verder met houtbouw en bekleed met rabat.
Ik snap nu de kosten van het laten bouwen beter, want onder de 10k zijn alleen aan materiaal ook echt niet uitgekomen := . Denk wel dat je het met alleen houtbouw en geen gestortte vloer goedkoper kan doen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:15

Zijn er hier ook mensen die een paddock paradise op veengrond (met een hoge grondwaterstand) hebben?

Zo ja;
Heb je een poel? Hoe heb je die aangelegd en is hij veilig?
Heb je een heuvel? En hoe zorg je er voor dat die niet wegzakt?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:09

Wij zitten niet op veen maar up zandgrond, maar als we een heuvel gaan aanleggen gaan we rondom van die beton lego blokjes leggen, hopelijk verdwijnt de hoop dan niet.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:16

Een eigenschap van veen is dat alles er in de loop van de tijd inzakt. Soms zelfs heel snel. Het ene jaar een heuvel en het volgende jaar is het vlak. Vandaar de vraag. Het gaat dus niet om het verspreiden van de heuvel maar echt het wegzakken in d grond. Ik ben momenteel bezig met een ontwerp voor een paddock paradise op veen maar mis dit soort praktijkervaring en zou de eigenaren heel graag blij maken met een oplossing. Ze denken zelf dat het niet kan en ik hoop heel erg van wel maar vrees hetzelfde.

Ik dacht zelf al aan gevulde tractor banden. Maar die zijn gevuld ook zo zwaar dat ze weg zullen zakken.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:19

Mijn ene paard heeft jarenlang in pension gestaan op een ''PP'' op veengrond. Ze hadden daar wel een bult liggen en daar werd eigenlijk niets mee gedaan kwa onderhoud/bijzonderheden, was gewoon afgeschraapte veen van de natte winter en op een hoop gekwakt en dat is toen een heuvel geworden :+ Geen idee hoe dat op de lange termijn blijft liggen, maar voor zover ik weet ligt het er nu nog.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:20

Hmm ja dat is dan wel heel lastig inderdaad. Dan zou je bijna moeten gaan heien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:58

Malenka schreef:
Zijn er hier ook mensen die een paddock paradise op veengrond (met een hoge grondwaterstand) hebben?

Zo ja;
Heb je een poel? Hoe heb je die aangelegd en is hij veilig?
Heb je een heuvel? En hoe zorg je er voor dat die niet wegzakt?

Ik zit op veengrond.

Er lag al een bult zand waar onkruid groeide. Die hebben ze gekregen en vast gestampt maar is nog steeds een flinke bult.

Ik heb geen poel maar wel sloten. Een poel is enkel een verzamelplaats voor water maar de grond waterstand wordt niet verlaagd. Droge voeten betekend verhogen.
Pasen gebruik ik paddock roosters of lopen langs sloten. Onder de roosters is de grond opgehoogd.

In de winter geen weidegang om gras te sparen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:22

Prairy, ik zie dat je in een ander topic je adres aanbiedt als aanbindplekje. Jij zit hier vlakbij? Achelse Kluis/Leenderheide? Ik woon in Belgisch noord-Limburg, en ik wou graag eens bij de Achelse kluis gaan rijden maar wist niet goed waar te parkeren dan. Ik had gedacht tegenover restaurant De Bever te gaan staan, maar je moet natuurlijk nu wel niet vastgereden worden... Mensen hebben er vaak weinig verstand van.
Wat leuk dat je zo dicht woont!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:09

Ninx schreef:
Bedaf stal offerte binnen.... Toch nog wel 7600 incl transport.
Maar excl montage en vloer.

Op zich is zelf bouwen prima, en ook wel leuk.... maar er wordt (als alles volgens plan verloopt) ook al een heel huis gebouwd.
Dus ik dacht het eens 'makkelijk' te maken, maar daar betaal je voor dus :-P

Hier staan de 3 stallen + hooiopslag van Bedaf nu 4 jaar en ze tonen nog steeds als nieuw! Het is wel echt kwaliteit. Kost wat, je hebt ook echt wat. Een kennis van mij heeft stallen van Horsestables en die staan nu zo'n 8 jaar en storten bijna in elkaar. Al een paar keer helemaal opnieuw moeten verven. Dan is goedkoop duurkoop.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:32

neile schreef:
Prairy, ik zie dat je in een ander topic je adres aanbiedt als aanbindplekje. Jij zit hier vlakbij? Achelse Kluis/Leenderheide? Ik woon in Belgisch noord-Limburg, en ik wou graag eens bij de Achelse kluis gaan rijden maar wist niet goed waar te parkeren dan. Ik had gedacht tegenover restaurant De Bever te gaan staan, maar je moet natuurlijk nu wel niet vastgereden worden... Mensen hebben er vaak weinig verstand van.

Je bent hier eventueel ook welkom, ook redelijk dichtbij de Achelse kluis meer richting de malpie. Niets officieels overigens, gewoon huis/erf/weide.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:45

biancaaaa schreef:
neile schreef:

Je bent hier eventueel ook welkom, ook redelijk dichtbij de Achelse kluis meer richting de malpie. Niets officieels overigens, gewoon huis/erf/weide.

Sorry dacht dat ik in het paarden-aan-huis topic reageerde. Was al laat. Beetje vreemd zo’n random reactie besef ik me nu :Y) Lees hier wel actief mee maar reageer weinig omdat ik (nog) geen PP heb maar ik het wel leuk vind om daar straks elementen van te gebruiken en hier ideeen op te doen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:11

Alleen maar leuk dat er parkeerplaatsjes voor buitenritten worden aangeboden, toch? Bedankt voor het aanbod!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:41

Vandaag begonnen met het uitzetten van de hoofdtrack en 2 weides, met daartussen in smallere tracks. Het laatste stuk, met 3e wei en daaraan vast de heuvel en de poel kan nog niet. De poel moet nog uitgegraven en de paarden staan nu nog op dit stuk.
Alles met prikpalen uitgezet, zodat we nog kunnen schuiven en als het helemaal naar ons zin is, kunnen de achterste 2 stukken wei (en dus dat deel van de track) met houten palen worden klaar gemaakt. Als dat allemaal klaar is kunnen we al de prikpalen die daar weer vrij komen gebruiken om voorste stuk tijdelijk af te zetten met prikpalen, tot we de poel en heuvel kunnen maken. Maar dan kunnen ze al wel op de hoofdtrack.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:53

Goed bezig!

Ik heb van de week een deel lint weer gespannen na de sneeuw, het droogt hier lekker rap op.
Paarden staan lekker bloot en ik heb een heerlijke les gereden.

Life is good 8-)

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:14

Een vraagje. Wij hebben een paddock paradise in opbouw.

De track is helemaal afgezet met schapendraad -gezien we ook schapen hebben- + 4 x koord.
Momenteel hebben we een BWP en een shet + 2 schapen.
In juni komt hier een veulen bij en mn vriend zou graag op zoek gaan naar een extra paard.

Momenteel is de track gemiddeld 3.5m breed. Er zijn rolplekken waar het naar 5meter gaat en op zn smalst is het 2.5 m. Ik moet nog een middenpad maken dat ik breder zou maken, gemiddeld 5 meter met in het midden nog een extra rolplek. Deze zomer krijgen ze ook een volledige paddock van ong 20 x30 meter erbij, waar ze het jaarrond op zullen kunnen.

Maar nu vraag ik me af of dit voldoende is met de aankomende uitbreiding.

Tot nu toe rollen ze niet op de track, dus ga ik ervan uit dat ze zelf ook wel rekening houden met de breedte. Ze liggen er soms wel te slapen.