Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scappa

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:27

Mij lijkt een bosrit wel leuk. Rij wekelijks in het bos. Wel nog een beetje routes aan het uit zoeken. Hier regent het heel hard. Iets rustiger aan mag ook wel dan loopt het niet direct weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:35

Hier regende het net heel hard, nu nog wat gemiezer. Het is al wel flink aan het rommelen. Heb de paarden uit voorzorg maar vast op stal gezet. Heb niet zoveel zin om ze straks in de stromende regen op stal te doen :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:45

Chasey schreef:
oliebol, kan ik straks weer onkruid trekken... :')

Ja beetje jammer... :Y)

In de verte zie ik iemand het grasland maaien terwijl het regent en onweer al in aantocht is. Die snap ik niet helemaal :?
Iemand met boeren verstand die dat uit kan leggen? Er stond alleen nog wat dood en dor gras op.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:50

Hier gewoon weer veel te weinig regen!!! Een paar druppels maar al zowat verdampt voor het de grond raakt... Hoop dat het vanavond nog even wat meer gaat regenen....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:57

Hier wel wat gerommel gehad en nu al een half uurtje aan het regenen. De echte onweer mist nog, helaas want ik woon 5 hoog in de haven en kijk uit over het Markermeer. Als het onweert heb ik het beste uitzicht wat je kunt bedenken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:59

MizzMontana schreef:
Chasey schreef:

In de verte zie ik iemand het grasland maaien terwijl het regent en onweer al in aantocht is. Die snap ik niet helemaal :?
Iemand met boeren verstand die dat uit kan leggen? Er stond alleen nog wat dood en dor gras op.

Wellicht dat het dan sneller aangroeid?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:01

Zo hey, ik wilde regen maar kon dat niet zonder die onweer?!? zat net zowat tegen het plafon samen met hond en paarden van een keiharde onweerknal ineens! Mijn hond is niet zo snel onder de indruk maar zelfs die werd helemaal nerveus. We hebben gelukkig alleen een laagje water in de aanbouw waar nog een stukje dak mist. Hoe is het bij jullie? Ik had uit voorzorg mn paardjes binnengezet

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:05

Dat schoot ook door mij heen belle. Hij haalt het alleen (nog) niet op.
Als hij voor de koeien vers gras af maait heeft hij er normaal gelijk zo’n bak achter. Het ziet er ook uit als te veel om te laten liggen, het zijn wel echt bultjes zeg maar.

Paarden staan hier ook binnen, heb ze om 15:00 binnen gehaald. Vanavond maar eens kijken of ik ze voor de nacht nog buiten zet of morgen vroeg weer.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:07

Die van mij staan gewoon buiten rustig te grazen. Geven helemaal niks om onweer. Wel blijven ze in het midden weg van bomen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:10

MizzMontana schreef:
Chasey schreef:

Volgens "mijn" boer is dat het volgende. Er zit nu weinig voeding in het gras en het zal niet zo snel weer gaan groeien. Daarom halen ze het er af, maar het is het beste om dat te doen voor het gaat regenen, omdat je gras dan niet zal verbranden. Doordat er water bij komt en het gemaaid is moet het sneller gaan groeien.

Ik had mijn paarden uit voorzorg binnen gezet, maar nu is er niets meer aan de hand. Ik denk dat ik ze nog even binnen laat staan aangezien er straks nog wel wat over schijnt te komen. Als ik zin heb en het weer goed genoeg is gaan ze daarna naar buiten en anders staan ze een nachtje binnen. Ze hebben al een half jaar niet binnen gestaan, dus dan vind ik het geen ramp als ze er eens wat langer staan. Liever dat dan midden in de nacht in mijn eentje in de stromende regen drie paarden naar binnen halen _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:10

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:13

Hier is het de hele dag al een beetje miezerig, we hebben nog niet echt heel veel regen gehad.

scappa schreef:
Mij lijkt een bosrit wel leuk. Rij wekelijks in het bos. Wel nog een beetje routes aan het uit zoeken. Hier regent het heel hard. Iets rustiger aan mag ook wel dan loopt het niet direct weg.

Aan welke kant woon jij? Misschien kunnen we een keer samen gaan? :)

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:18

Niwla schreef:
Hier is het de hele dag al een beetje miezerig, we hebben nog niet echt heel veel regen gehad.

scappa schreef:

Aan welke kant woon jij? Misschien kunnen we een keer samen gaan? :)

Lijkt mij leuk. Rij nu vooral alleen. Ik zit in de Kraats naast de bakker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:20

Ik heb net ook hele stukken gemaaid hoor.
Daarna met de verticuteermachine erover en hier en daar wat graszaad gedaan.
Van boven lekker kort gemaaid en van onder beluchting

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:24

Yes! Ik ben zo blij. Om 13:00 kunstmest gestrooid en om 13:15 begon het al te regenen en met kleine pauzes regent het nu nog. Vanavond blijft het ook niet droog. Laat het gras maar lekker groeien ~~}> .
Toevallig nog iemand uit de regio aa en hunze? Ritje samen in het bos lijkt mij heel leuk maar dat zal nog een jaartje duren. Ik heb twee paarden een te oud en een te jong om te rijden.. schiet lekker op. Volgens jaar is de jonge hopelijk snel zadelmak en gaan we het bos verkennen : /3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:29

Chasey schreef:

Getver, moet je mij er nou aan herinneren dat ik mn bak nog onder handen moet nemen :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:30

Wat gaan jullie verschrikkelijk hard zeg! Ik kan het helemaal niet bij houden zo, dus ik post maar weer even mee vanaf hier.

Voor wat betreft de regen: hier schijnt een bui te zijn geweest vanmiddag. Zie er weinig meer van, grond is alweer bijna droog. Ik hoop oprecht dat er nog wat bijkomt! Zonet even bij mijn huurwei gaan kijken. Die heb ik zo te zien op tijd rust gegeven want daar staat zowaar groen gras van een cm of 15 op. Hopelijk kunnen ze daar dus binnenkort weer een paar uurtjes per dag heen. :)

@ Carika: geen Aa en Hunze hier, daar stond ik eerder wel. Welke omgeving zit je?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:34

ClaudiaHS schreef:
Ik heb net ook hele stukken gemaaid hoor.
Daarna met de verticuteermachine erover en hier en daar wat graszaad gedaan.
Van boven lekker kort gemaaid en van onder beluchting

Maar laat je dan lang gras ook liggen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:40

Welk lang gras _O- _O-
Stonden een paar langere polletjes.
De zitmaaier blaast het naar rechts als ik de mulch kap er niet op heb dus gras wat er af kwam blaast hij het aardappelveld van de buurboer op.
Meestal maai ik met de kap er op en dan laat ik het gewoon liggen ja.

Hier regent het nu zachtjes tot 17.15 zegt buienradar.

Paarden vinden het lekker. Staan mooi in de regen en lekker rollen daarna in het zand.
Allemaal gepaneerd nu

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:42

Hier flinke buien nu. Was droog, snel hondjes lopen, begint de herrie en regen....Mn teefje gaat dan achter me lopen, alsof het daar minder regent?? Haar broertje heeft overal maling aan en maakte ook geen haast. Maar dat is een waterrat.

Weet iemand dat toevallig nog van de schuur met houten geraamte of dat te vervangen is? In die schuur staan dan palen door het midden en zou die dan graag vervangen, maar geen idee of dat enorm duur zou zijn.

En nog een vraag; Veel wat ik nu tegenkom is vrij open. Ik zou het graag omheind zien met iets als heras hekwerk. Dat vind ik nu bij de paarden erg makkelijk en ook voor de honden veilig. Maar geen idee of het overal mag en of je dan scheve gezichten van buren krijgt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:50

Superpony voor de hoogtes van hekwerken en wat wel en niet mag, kun je het beste het bestemmingsplan van de gemeente nakijken.
Sommige zijn heel soepel en bij andere is het tot op de cm omschreven.

Schuur ombouwen naar bak is vast niet goedkoop. Ik heb altijd begrepen dat een vrije overkapping behoorlijk prijzig is. Daarnaast denk ik persoonlijk dat je in verhouding er veel onderhoud aan hebt. Hoeveel dagen per jaar heb je nou echt een binnenmanege nodig?
Maar goed, dit is allemaal vanuit mijn eigen perspectief. Ik heb jaren lang gewerkt bij een Nederlands en Europees kampioen springruiter zonder binnenmanege. De dagen dat we niet thuis konden rijden waren per jaar echt op één hand te tellen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:53

carika schreef:
Yes! Ik ben zo blij. Om 13:00 kunstmest gestrooid en om 13:15 begon het al te regenen en met kleine pauzes regent het nu nog. Vanavond blijft het ook niet droog. Laat het gras maar lekker groeien ~~}> .
Toevallig nog iemand uit de regio aa en hunze? Ritje samen in het bos lijkt mij heel leuk maar dat zal nog een jaartje duren. Ik heb twee paarden een te oud en een te jong om te rijden.. schiet lekker op. Volgens jaar is de jonge hopelijk snel zadelmak en gaan we het bos verkennen : /3

Samen hunze is voor mij te doen met de trailer.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:20

@flew. Gasselte.
Leuk Belle-boef. Volgens jaar maar eens afspreken.
@superpony
Wij hebben dit huis gekocht met heras hek om het erf. We vonden het eerst totaal niet mooi maar willen het nu niet meer missen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:29

Ja lijkt me leuk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:36

Hier op de camping noodweer gehad.
Alles vloog door de lucht. Jakkes zeg. Iedereen flink schade opgelopen. Voortenten vlogen over het terrein idem met stoelen en tafels.