Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:17

Hij is maar 90cm hoog trouwens. Stro lag zo dik dat ie iets na de foto als een hertje door de stal sprong :))

lianne304

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:54

wat een leuk dier, 90 cm ik dacht het is een A of kleine B pony :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:12

Afbeelding
Mijn tondeuse resultaat. Valt me niks tegen. Volgende keer doe ik er wel nieuwe messen op

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:37

Er is iets raars met de vacht, maar de foto is niet helemaal scherp. Ik kan niet helemaal de vinger er op leggen.

Maar voor zo met een tondeuze niet slecht denk ik. ;)

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:38

Ik heb eindelijk het nieuwe paard kunnen scheren *\o/*
Hij had een aardige vacht op zijn benen dus het is niet mega netjes
Nu maar onderhouden <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vooral voor was het nog aardig lastig om het wat netjes te krijgen

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:40

Peelie schreef:
Er is iets raars met de vacht, maar de foto is niet helemaal scherp. Ik kan niet helemaal de vinger er op leggen.

Maar voor zo met een tondeuze niet slecht denk ik. ;)

Tondeuse stond op standje heeeeeel kort. Dus dat zal je wel zien. Hij glimt wel als een malle, maar dus bijna niet te zien. En de messen waren eigenlijk niet scherp genoeg, dus zitten wat strepen etc

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:06

Vandaag roos lekker weer helemaal geschoren ☺️
Afbeelding
Afbeelding

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:07

Wat leuk zeg, die ster op haar voorhoofd!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:12

Oh god! Die ster op haar voorhoofd is té schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:20

Ik vind die ster nou net "njaaaaah...." eerlijk gezegd. Had het nou een wit kolletje geweest waar je een half maantje in had geschoren, dan vond ik het al een stuk leuker :P

Ik heb de mijne als verzopen kip van de paddock geplukt. Onder zijn regendeken was hij droog, maar hals/manen en hoofd was kletsnat, de duts :(:)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:29

Varekaj schreef:
Ik heb de mijne als verzopen kip van de paddock geplukt. Onder zijn regendeken was hij droog, maar hals/manen en hoofd was kletsnat, de duts :(:)

Ik net ook. Ik hoefde alleen maar het hek van de bak open te doen en ze liepen regelrecht hun box in.. Wat een snertweer zeg. Niks aan :(

Net de nieuwe deken gepast :D

Afbeelding

Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:36

joelle:hij staat er weer netjes bij!!

naomivl: wauwie vind netjes gedaan sterren staat hem echt heel mooi. lekker strak!

bellehorses: Dat deken staat hem heel mooi zal je paardje vast erg blij mee wezen.

Toen ik vandaag aankwam stond me paardje al weer lekker op stal met een bijna droge hals, konden we lekker poetsen met dit vieze weer!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 21:42

Natte vacht is idd echt heel irritant.

Ik twijfel heel erg om ofwel maandag/dinsdag te scheren ofwel pas de week daarna. Ik heb niet morgen maar de volgende zondag concours (dressuur) en ben altijd wat onzeker over hoe de jury's denken over dat patroontje. Het is echt wel ideaal voor mijn paard maar toch ben ik bang dat het de punten gaat beïnvloeden en zo net voor een wedstrijd is mss ook niet erg handig. Kwestie van de aanpassing voor het paard aan het feit dat ze dus geschoren en is en weer dekens op moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:46

Een correcte jury hoort door dat patroon heen te kijken. Net zoals ze ook door een ras of kleur moeten heen kijken.

Persoonlijk zie ik liever een paard met net patroon in de ring dan een zeiknat paard dat loopt te puffen in een bontjas.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:20

Heleennn schreef:

Ik twijfel heel erg om ofwel maandag/dinsdag te scheren ofwel pas de week daarna. Ik heb niet morgen maar de volgende zondag concours (dressuur) en ben altijd wat onzeker over hoe de jury's denken over dat patroontje. Het is echt wel ideaal voor mijn paard maar toch ben ik bang dat het de punten gaat beïnvloeden en zo net voor een wedstrijd is mss ook niet erg handig. Kwestie van de aanpassing voor het paard aan het feit dat ze dus geschoren en is en weer dekens op moet.

Welke klasse start je? L1 en hoger krijg je al geen punten meer voor verzoring. Zou me er niet druk om maken.

Al kies ik persoonlijk wel voor helemaal kaal als ik start. Anders zou ik een patroon doen. Maar dat komt doordat ik helemaal kaal zelf gewoon mooi vind. Niet voor de jury.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:27

Dat snap ik niet. Je kiest helemaal voor kaal als je op wedstrijd gaat maar voor jezelf en niet voor de jury. Want anders zou je een patroon doen?? Dan doen
je toch juist voor de jury hem helemaal?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:31

Jester_ schreef:
Dat snap ik niet. Je kiest helemaal voor kaal als je op wedstrijd gaat maar voor jezelf en niet voor de jury. Want anders zou je een patroon doen?? Dan doen
je toch juist voor de jury hem helemaal?

Ik vind persoonlijk in de dressuurring een kaal paard mooier dan een met patroon. Dan is dat toch nogsteeds persoonlijke voorkeur?

Dan doe ik het echt voor "mijzelf".

Als ik de ring niet in zou gaan kies ik voor het paard voor een patroon als dat gewenst is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:40

Maar hoezo in de ring wel en thuis in de bak dan niet? Functionaliteit staat toch altiid bovenaan? Dus omdat er een extra paar ogen meekijken moet hij er ineens strak geschoren uit zien? Voor jezelf :+ laat me niet lachen. Je moet het zelf weten, maar als je zegt dat je hem enkel helemaal scheert voor op wedstrijd en anders een patroon doe je dat dus gewoon voor de jury, die beoordeeld immers het plaatje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:05

Haha ja, discutabel is het wel.

Maargoed ik snap al die stress omtrent scheren sowieso niet. Als ze het te warm hebben is alles er zo af. Simpel zat. Maakt niet uit of ik morgen of over drie jaar wedstrijd heb. En ook niet welke dag van welke maand het is.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:30

Jester_ schreef:
Maar hoezo in de ring wel en thuis in de bak dan niet? Functionaliteit staat toch altiid bovenaan? Dus omdat er een extra paar ogen meekijken moet hij er ineens strak geschoren uit zien? Voor jezelf :+ laat me niet lachen. Je moet het zelf weten, maar als je zegt dat je hem enkel helemaal scheert voor op wedstrijd en anders een patroon doe je dat dus gewoon voor de jury, die beoordeeld immers het plaatje.

Ieder zijn eigen ding. Dat je er zo over valt joh.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:29

Oh ik snap het wel heleen! Maar gewoon doen wat het fijnste is voor je paardje :) .
Ik heb ook even getwijfeld om niet het patroon te scheren of helemaal kaal. Maar na overleg denk ik; waarom zouden we iets anders doen dan waar we al jaren tevreden over zijn omdat er een jury mee kijkt?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 08:33

Peelie schreef:
Heleennn schreef:

Welke klasse start je? L1 en hoger krijg je al geen punten meer voor verzoring. Zou me er niet druk om maken.

Al kies ik persoonlijk wel voor helemaal kaal als ik start. Anders zou ik een patroon doen. Maar dat komt doordat ik helemaal kaal zelf gewoon mooi vind. Niet voor de jury.

Die punten voor verzorging boeien me niet echt, daar staat of valt een proef niet mee. Maar ik zou het banketstaaf vinden als de punten daardoor beïnvloedt worden. Ik start in België op niveau 2 proef 2. Volgens mij zit daar sws al geen verzorging meer bij.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:33

Mijn paard heeft momenteel enorme sokken (nou ja, voor wat ik normaal heb hahaha) want hij heeft nog steeds mokplekjes dus ik kan niet scheren.
Ik twijfel nog of ik hem helemaal ga scheren, voorlopig in ieder geval nog even niet...

Mbt de sterren: ik vind het afleiden van het paard (maar dat vind ik bij elk "patroontje" zoals vlekken, hartjes, sterretjes, stipjes, ruitjes etc. ) en de beweging van het paard....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:10

De sjablonen zoals bij eventing op de kont vind ik wel mooi. Zijn meestal driehoekjes die tegen de haren in zijn geborsteld. Doel is de achterhand beter te laten uitkomen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:43

Hier vandaag weer getut.
Begonnen met scheren van hals en schouders en voorbenen en daar gestopt omdat ik weg moest. Morgen de rest!

Zo'n pak haar heeft ze!! Dit is der rug/schouder. Op der buik etc heeft ze nog veel dikker
Afbeelding

Ik scheer met sectolin tondeuze met opzet kam 6mm. Scheert heel fijn en snel! Was met dit een groot kwartier bezig dus netjes!

Morgen de rest en de eind foto! Kan niet wachten om verder te gaan