Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:Er is iets raars met de vacht, maar de foto is niet helemaal scherp. Ik kan niet helemaal de vinger er op leggen.
Maar voor zo met een tondeuze niet slecht denk ik.
Varekaj schreef:Ik heb de mijne als verzopen kip van de paddock geplukt. Onder zijn regendeken was hij droog, maar hals/manen en hoofd was kletsnat, de duts
Heleennn schreef:Natte vacht is idd echt heel irritant.
Ik twijfel heel erg om ofwel maandag/dinsdag te scheren ofwel pas de week daarna. Ik heb niet morgen maar de volgende zondag concours (dressuur) en ben altijd wat onzeker over hoe de jury's denken over dat patroontje. Het is echt wel ideaal voor mijn paard maar toch ben ik bang dat het de punten gaat beïnvloeden en zo net voor een wedstrijd is mss ook niet erg handig. Kwestie van de aanpassing voor het paard aan het feit dat ze dus geschoren en is en weer dekens op moet.
Jester_ schreef:Dat snap ik niet. Je kiest helemaal voor kaal als je op wedstrijd gaat maar voor jezelf en niet voor de jury. Want anders zou je een patroon doen?? Dan doen
je toch juist voor de jury hem helemaal?
Jester_ schreef:Maar hoezo in de ring wel en thuis in de bak dan niet? Functionaliteit staat toch altiid bovenaan? Dus omdat er een extra paar ogen meekijken moet hij er ineens strak geschoren uit zien? Voor jezelflaat me niet lachen. Je moet het zelf weten, maar als je zegt dat je hem enkel helemaal scheert voor op wedstrijd en anders een patroon doe je dat dus gewoon voor de jury, die beoordeeld immers het plaatje.
Peelie schreef:Heleennn schreef:Natte vacht is idd echt heel irritant.
Ik twijfel heel erg om ofwel maandag/dinsdag te scheren ofwel pas de week daarna. Ik heb niet morgen maar de volgende zondag concours (dressuur) en ben altijd wat onzeker over hoe de jury's denken over dat patroontje. Het is echt wel ideaal voor mijn paard maar toch ben ik bang dat het de punten gaat beïnvloeden en zo net voor een wedstrijd is mss ook niet erg handig. Kwestie van de aanpassing voor het paard aan het feit dat ze dus geschoren en is en weer dekens op moet.
Welke klasse start je? L1 en hoger krijg je al geen punten meer voor verzoring. Zou me er niet druk om maken.
Al kies ik persoonlijk wel voor helemaal kaal als ik start. Anders zou ik een patroon doen. Maar dat komt doordat ik helemaal kaal zelf gewoon mooi vind. Niet voor de jury.