Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:31

Waar? Ik woon in postert. Ab 3 dorpen verder

zoefie schreef:
AB Posterholt, zit jij zo vlakbij? dat is bij mijn in de achtertuin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:01

AbbyBlues schreef:
Nee. Kreeg niemand mee. :( En helaas is mijn mutsje (en ik) nog te onzeker om alleen op pad te gaan.

hé, das jammer. Ik kom helaas pas volgende week donderdag nacht af, anders stond ik zeker morgen avond op je stoep.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:16

Abby kan je vriend niet mee op de fiets of mee lopen met Stef ?

Ik heb het niet allemaal kunnen lezen, zag wel leuke foto's en eentje van een aanrijding... Sterkte...

Ik heb vanavond mijn rondje nog gedaan... Vooral lekker kunnen galopperen... Dat is vaak lastig bij vijfgangers, maar vandaag deed ze het super.

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:43

Mijn man is werken anders waren we wel samen gereden. Stef is zijn paard. ;) Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:51

Ik heb vandaag vooral veel bij de veulens gezeten. Veulen van Odette is in zijn eerste puberfase. .. wil zijn halstertje wat minder graag om en loopt even wat minder braaf mee aan het touw (leren de maxi veulens hier vanaf dag 1, aangezien ik vanaf het erf de weg over moet steken naar de wei toe). Dus even een opvoedkundig 'gesprek' met hem gehad :D
Verder lekker met de mini veulens geknuffeld ... zo vervelend, paarden aan huis ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 02:27

Gefeliciteerd met de verkoop Anke. Dubbel gevoel zeker :(:) Ik heb met een van mijn paarden ook een terugkoopregeling. De rest zou ik allemaal niet terug hoeven :o Vraag is natuurlijk of mensen zich eraan gaan houden, maar het idee is fijn (en in mijn geval durf ik inmiddels er wel op te vertrouwen)

Oef Shirley, heftig. Beterschap :(:)

Gefeliciteerd Lotte!

En niet teveel over veulens kletsen, ik heb hier zo'n paard in goede conditie dat de verleiding om naar de keuring te gaan en te dekken, groot is. Maar ik wil eigenlijk nog een paar jaar wachten.

Verder nog steeds balen hier. Veel werken. Kapotte telefoon (en dus ook geen wekker en geen zaklamp, en ik mag niet op buitenrit), en volgens mij heb ik een mierennest onder het huis ofzo, bahbahbah. Vervolgens kom ik op het werk, hebben we gewoon geen ervaren sluit-collega voor de keuken. Dus twee (werkwillende) jongens zoveel mogelijk laten voorbereiden en samen met mn andere collega de boel afgemaakt. Vaatwasser daar ook nog eens stuk. En stervens druk natuurlijk 8)7 .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:35

Gefeliciteerd Donja *\o/* :)F Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:12

Gefeliciteerd donja!

En Shirley nogmaals veel sterkte!

En iemand nog een rijk, oud, vrijgezellig kereltje in de aanbieding voor mij? Waar ik mee in het huwelijk kan treden a la die blonde Dolly uit de playboy van vroeger? :list: *D
Moet keuzes maken in wat ik eerst ga doen terwijl beide belangrijk zijn en dat zint mij niets....

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:27

Goedemorgen....

Donja voor jou ga ik ook maar zingen... Er is er 1 jarig hoera, hoera :)F

Wat fijn Anke dat je op die manier je paard kan verkopen....

Caily, soms heb je van die dagen...... %)

Ojajoh: als ik een hele rijke kerel wist...... Jammer genoeg niet....

Paardjes hebben hun natje en droogje....en dan ga ik maar op pad om zelf pegels te verdienen, want die hele rijke man heb ik dus ook niet gevonden :wave:

Abby ik had graag gekomen, maar voor mij minstens 300 km.... Ik zit in de kop van NH
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 12-05-16 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:29

Donja gefeliciteerd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:38

Gefeliciteerd, Donja!

Hier ook geen rijke oude kerels in de aanbieding, helaas.

Vandaag mocht ik van mezelf uitslapen. Dus lig nu nog in bed. Ga er wel zo uit. De cranio komt voor Leo.

Vandaag super mooi weer en ik moet schoonmaken. Net als morgen. Van het weekend hier veel logees en wij gaan kamperen. Hoop dat het weer mee valt.

Zit trouwens met een dilemma. Ik heb normaal 2 paarden onder een deken staan. Nu staan ze natuurlijk bloot, met die hitte. Maar juist het weekend dat wij weg gaan, wordt t koud. De Belg kan op zich wel zonder blijven. Is alleen niet fijn voor zijn knie. Maar Sjaak vindt dat echt niet leuk! Alleen overdag wordt het weer net te warm voor een deken. En mijn vader (is de paardenoppas) krijgt die dekens niet op en af. En ik weet hier niemand anders in de buurt die 2x per dag komt wisselen. Krijg maar niet verzonnen
Of ik ze nou wel of niet om doe....

Waarom mag je geen buitenrit maken Caily? En mierenlokdoosjes helpen echt!

Gefeliciteerd met de verkoop van Wondergirl, Anke. Zal inderdaad wel dubbel zijn.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:52

Ik zou hem aflaten. Die van ons krijgen nu geen deken meer op. De friezen misschien een zomerdekentje tegen het bruin worden, maar verder niet.

Heb een heleboel steeds wel bijgelezen, maar nog niet kunnen reageren, was telkens zoveel. Kwam wel mooie foto's tegen en een nieuwe ijsco, een look-a-like zeg! De kruidenbakken is niet echt mijn ding geloof ik, gras, hooi, kuil en biks. Zo nu en dan wortels en oud brood, verder krijgen ze hier niet veel bijzonders.

Gewoon zelf lekker je centjes verdienen ohjajoh!

Jarigen en geweest, gefeliciteerd!! :)F Y)(^)

Zelf de 10e ook jarig geweest, maar ik vier het wat later aangezien ik dan hoop ik letterlijk weer wat op de been ben. Ben namelijk door een knappend touw tijdens een survival blijven haken met mijn enkel (Deed zeer %)) en nu zit ik met mijn gipsbeen, enkelbanden en scheurtje in het bot. Niet dramatisch, maar ERG vervelend met het mooie weer. Is het 's avonds lang licht en kan ik rijden.. heb je dit weer. #)
Nog een week en dan mag het er weer uit en krijg ik een brace, kijken hoe lang het dan nog gaat duren, kan vast met een laars aan heel veel O:)

Ik zag trouwens nog iets op fb voorbij komen, kan het helaas alleen niet zo snel vinden. De hangbakken van de Action nog geen 2 euro en dan op de kop draaien en dan kan je daar een balk op leggen. Leuk om kruisjes te maken enzo, kost bijna niks en zo opgeruimd.
Én leuke frisse kleurtjes!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:56

De babypotjes van de action of zo waren daar ook heel handig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:03

:+ doe ik toch ook ElanGV, een vrouw mag toch af en toe een beetje dagdromen...

Ik begrijp je dillema fabster, het schiet ineens 10 graden omlaag en regen. Ik zou ze denk ik wel opdoen, een 0 grams regendeken, zit je toch redelijk safe?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:04

Ik moet nieuw schrikdraad. Zijn er hier mensen die het verschil weten of ondervonden hebben van het goedkopere lint in vergelijking met het duurdere lint?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:12

Zolang als het +10 graden is krijgen ze hier geen dekens op hoor. Paarden zijn best in staat dat zelf te regelen volgens mij. Zeker als ze kunnen schuilen.
Mijn dekens liggen al klaar om naar de wasserij te gaan.

Sure_lee, zag die foto op fb al passeren, was al vergeten dat ik je op fb had.
Zou ook erg voorzichtig zijn met je nek, zodat je er blijvend geen last van hebt. Zou het zeker laten onderzoeken.
Hier tal van mensen die blijvende nek, schouder, hoofdproblemen hebben na zulk ongeval.

Anke, kan me het dubbel gevoel perfect voorstellen. Ben zelf bezig met het in elkaar zetten van een verkoopsfilmpje voor moest de huidige tester toch niet doorgaan met de koop.

Zag nog wat over lessen. Ik les regelmatig. Maar zit niet echt een regelmaat in.
Soms 4 keer per week en soms 2 weken niet. Rij heel erg vaak andere paarden bij mijn trainer, daar leer je echt het meeste van. Vrijdag en zaterdag nog eens met mijn favoriet rijden. Beetje gek in het hoofd maar zo heb ik ze blijkbaar het liefste. :+
Wil binnenkort of mijn paard een week of maand bij Paul laten, of zelf een weekje op verlof naar daar samen met paard. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:17

AbbyBlues schreef:
Nee. Kreeg niemand mee. :( En helaas is mijn mutsje (en ik) nog te onzeker om alleen op pad te gaan.

Kon je niet op de ruin gaan?
Die is toch wat stabieler of niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:19

@kvulden: ik heb hier zowel goedkoop als duur lint langs de wei. Die goedkope is écht rotzooi. Zo dun dat een normale lintverbinder bijvoorbeeld niet blijft zitten. Dus bij een breuk is het een kwestie van doorsnijden en aan elkaar knopen. Niet echt wat ik wil :n Maar omdat we toch met de omheining bezig gaan, moet het nog maar even zo. Er komt namelijk een houten omheining. Maar als dat niet het geval was, dan had ik het onmiddellijk vervangen door Gallagher lint, veel prettiger en duurzamer.

@surelee: hoe is het nu?
@anke: wel fijn dat je een goed baasje voor haar hebt gevonden, die pony verdient het volgens mij :j

Dekens zou ik denk ik ook niet op doen :n Maar ik weet niet hoe de schuilmogelijkheden zijn bij jullie Fabster?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:19

Tinky jammer dat het fietsen niet goed heeft uitgepakt.

Fijn Zoefie dat ze het toch redelijk goed deed op het 'nieuwe' stuk.

Wonder zou eerst in bruikleen gaan. Echter waa ze helemaal weg van haar. Wat ij goed kan begrijpen. Ze is lief en werkwillig. Een gouden combinatie. Enige nadeel is dat ze nog weinig kent en nog km's moet maken. Voordeel ervan is dat je haar nog helemaal naar eigen hand kunt zetten.
Voor Wonder is het beter. Voor mij ook wel. Vier grote is gewoon teveel.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:21

Ik heb een iets mindere klik met de ruin en hij staat pas drie weken bij ons. Hij is een jaar niet buiten gereden en ik ben er nog niet helemaal 100% zeker van hoe stabiel hij is. Bij mijn man lijkt hij mega relaxed. Maar die kan hem ook aan 1 pink uit de wei halen terwijl hij het bij mij op een lopen zet. :+
Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 12-05-16 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:21

Kirr voordeel hier is dat ze Wonder al 'kende'.
Had dus ook nog geen advertentie gemaakt. En nu dus ook niet nodig. Dat is het fijnst als het zo kan gaan.
Jij had toch iemand die goed klikte met de palomino?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:28

Wendy schreef:
@kvulden: ik heb hier zowel goedkoop als duur lint langs de wei. Die goedkope is écht rotzooi. Zo dun dat een normale lintverbinder bijvoorbeeld niet blijft zitten. Dus bij een breuk is het een kwestie van doorsnijden en aan elkaar knopen. Niet echt wat ik wil :n Maar omdat we toch met de omheining bezig gaan, moet het nog maar even zo. Er komt namelijk een houten omheining. Maar als dat niet het geval was, dan had ik het onmiddellijk vervangen door Gallagher lint, veel prettiger en duurzamer.

Hier ben ik het deels mee eens. Ik heb van weidezaun goedkoop lint en dat blijft wel in de verbinder zitten. Ook is het nog niet kapot gewaaid o.i.d.

Maar de Gallagher die ik ook heb is kwalitatief veel beter en geleid wel stukken beter. Maar daarvan vind ik dat het heel makkelijk twist en samenvouwt. Terwijl mijn goedkope lint "rechter" blijft hangen.

Gefeliciteerd Donja! :D
Fabster, kun je geen vliegendeken opdoen? Paard het idee van een deken maar geen verstikkende hitte?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:30

Ik heb ook alle spullen bij Weidezaun vandaan gehad en dat voldoet prima.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:38

Het wordt in het weeken 4 graden 's nachts en 12 overdag. Overdag hoeft dus geen deken. Maar 's nachts eigenlijk wel. Is een fleecegevoerde regendeken. 0 grams inderdaad. Op maandag is het zelfs 15 graden overdag. Dat is wel te warm met de deken. Maar ik pieker er nog even over verder...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:40

Fleece gevoerd kan toch nooit 0-grams zijn ?? Dan denk ik eerder aan 50 of 100 grams.