boemel schreef:Ik zit te kijken naar de aanbieding van Tristan Tucker. Iemand ervaring met zijn trainingen?
Ja ik! Ik heb zelfs de mazzel gehad om afgelopen zomer deelnemer te mogen zijn van het zomerkamp op zijn locatie(binnenkort op het YouTube kanaal te zien). Moet wel zeggen dat de online training nu veel meer betekenis voor mij heeft gekregen, doordat ik live training heb gehad. De andere kant is ook dat ik nu ook thuis fatsoenlijk de gelegenheid heb om met grondwerk aan de slag te gaan sinds afgelopen voorjaar. Daarvoor stond mijn paard in pension en in training waardoor ik zelf eigenlijk niet met hem aan de slag kon. En mezelf ook geen tijd gegund heb om me erin te verdiepen (ook mede door verhuizing en verbouwing).
Mijn ervaringen tot nu toe zijn heel positief. Sowieso wordt het in de filmpjes rustig en stap voor stap uitgelegd en is er een duidelijke indeling, waardoor je ook heel gericht even een onderwerp kunt opzoeken. Het Engels is goed te volgen (en als ik het niet snap, dan kijk ik terug tot ik het wel snap, desnoods met Google translate erbij). Mijn paard reageert er echt enorm goed op. Dat we nog niet zijn waar ik wil zijn, ligt volledig aan mij (en een beetje de omstandigheden). De andere deelnemers aan het zomerkamp hebben ook verbazingwekkende vooruitgang laten zien met behulp van de training.
Mijn probleem was het opstappen door mijzelf. Ik heb zelf nog nooit op mijn paard gezeten (nou ja, half dan, alleen gehangen en toen ging het mis), hij is wel beleerd onder het zadel en bij de trainer ging het, na een poos, gewoon goed. Maar door het akkefietje ten tijde van mijn eerste pogingen tot opstappen en het rijden overnemen van de trainer, werd mijn paard echt bang en besloot ik om het zelf eerst niet meer te proberen en alleen de trainer te laten rijden. Uiteindelijk het paard opgehaald toen de faciliteiten thuis klaar waren, zonder dat ik zelf gereden had. Met het idee om thuis onder begeleiding te kijken wat de oplossing zou kunnen zijn. Nou, kon dus niemand vinden die me kon/wilde helpen en toen toevallig op dat zomerkamp gestuit.
Enorm veel geleerd en thuis verder aan de slag gegaan. Alleen ben ik vrijwel altijd alleen met de paarden bezig en durf ik opstappen dan niet aan. En mijn vriend heeft 0 ervaring, dus die kan me niet echt helpen. Inmiddels zijn we wel zover dat ik kan zadelen zonder spanning (dat vond hij ook erg spannend geworden destijds), normaal longeren(ipv rennen om het rennen), inparkeren bij het opstapblok en de voet in de beugel zetten en zonder zadel over zijn rug hangen.
Ik heb nu wel (eindelijk) iemand gevonden die mij grondwerkles kan geven in de geest van TRT en er zelf ook paarden mee beleerd heeft en ik heb het volste vertrouwen in dat het een dezer dagen goed gaat komen. Dus ik zeg doen! Sowieso erg interessant en leerzaam.