het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:26

@lyn: hopelijk ziet ie jou niet aan voor de asbestmelder.
Jammer van je ritje.
Hier is het ook niet droog meer. Had ik de juiste tijd gekozen om te gaan uitmesten. ik voelde wel wat miezer en de wind trok iets aan, dus nu regent het weer. Boon zal wel boos zijn want er ligt geen eten in de schuiltent :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:30

Ik vind t niet gek dat iemand geklaagd heeft eigenlijk…

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:30

Lynn_Nikita schreef:
Helaas voor mijn buitenritje ook regen hier en hebben het maar afgezegd.

Wond ziet er netjes uit, liever een litteken dan een onverklaarbare bult
DF lekker de wind door de haren maar begrip dat het "kaal"voelt. Ik rij ook alleen nog maar met cap. Vroeger werd dat niet stoer gevonden maar ik heb het idee dat dat nu anders is, op de cowboys na rijdt hier iedereen met cap op.

Boemel leuk schriktraining!

wat doet Roosje het al braaf met een zadel op

Duo Penotti een schaap scrhik momentje, die domme beesten zijn ook eng
marja , handig een vader die dat allemaal repareert, fijn dat je tractor het weer doet

Dais wat zonde van je omheining

Hier is het rustig. Iemand zou een melding gedaan hebben van asbest en de gemeente heeft nu een bouwstop zowel van het huis als de grond afgegeven totdat grondproeven gedaan zijn zei de buurman. Geen idee hoelang dat kan duren voor de gemeente dat gaat doen, het is vakantie periode dus kan best nog wel even duren.
Ik weet niet wie de melding gemaakt heeft, het hele dorp spreekt schande over de kaalslag en de asbest platen liggen behoorlijk in het zicht verspreid in stukken door de tuin dus dat kan iedereen geweest zijn. Zowel aan de voor als achterkant kun je die zien liggen. Eigenlijk ook best dom van hem om daar zo laks mee om te gaan, zeker omdat iedereen denk ik wel weet hoe streng e daarmee zijn,
Kan wel eens een dure bedoeling worden als hij vervuilde grond moet gaan afvoeren.

Aan mijn kant is alles nu weg van bomen en stronken dus ik vermoed niet dat ik nog veel lat hiervan heb. Alleen de gaten in de track en de bak moet ik nog opvullen en slepen en dan i het najaar flink gaan aanplanten

Dat is wel een flinke deksel op zijn neus voor z’n laksigheid. Hopelijk heb jij je stukje snel weer naar wens.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:01

MarjanB schreef:
Flubberboot mooi dat Tet het weer beter doet! Blijf fan van Pedro, zo jammer dat het net niet klikte net je moeder

Ik vind het stiekem niet zo erg :') Wel jammer, maar ik ben enorm blij met Señor <3

Hmm wel dom dat die kerel de asbestplaten zo openbaar heeft liggen! Hopelijk heb jij er niet teveel last van!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:02

Hahaha dat kan ik me voorstellen _O- vind hem echt te gaaf!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:35

Hier werd ik wakker met regen en sindsdien komt er af en toe een buitje over.
Eergisteren de paarden omgezet naar de achterste wei dus ik ben wel blij met regen voor de voorste wei.

Gisteren met binnenhalen werd er nog een vos gespot in de wei. Ik was het zelf niet want ik had avonddienst.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 06:55

Wie zei er gisteren ook al weer dat er veel en veel te weinig regen was gevallen? :')

Gisterochtend 5mm gisteravond 10 uur zat er 18 in (met de 5 van eerder) denk laat t zitten komt vast niet zoveel bij
Denk 40 totaal
Afbeelding
Alles staat blank
Afbeelding
Katten kennen het begrip regen denk ik nog niet _O-
Afbeelding
10 minuten later weer 2mm er in :oo
Afbeelding

En er komt nog heel veel aan

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:25

Sodeju Marjan. Dat is idd veel regen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:35

Dat is een hoop nattigheid Marjan!

Hier normale buien. Paar plasjes op het straatwerk, maar zandpaddock nog droog.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:43

Woooow, ik zat heerlijk op het terras zonder regen!
Hier weinig gevallen.

Hier wat rustiger op bokt, wij hebben namelijk 5 augustus grote open dag op de boerderij. Voorbereidingen kosten me veel tijd en energie.
Daarna kom ik dus weer actiever meepraten. Ik lees wel mee!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:55

Succes met de voorbereidingen voor de open dag!! :D

Marjan, wat een water is er bij jullie gevallen :wow:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:58

Ja succes balko. Veel werk.

Hier vanacht voor het eerst echt geregend. Heerlijk.
Geen idee hoeveel. Maar zeker niet zoveel als bij marjan. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 09:19

Dat is idd een serieuze plas regen :oo
Hopelijk komt er nu even niet teveel meer bij.

Hier wel wat buien rond 12 uur verwacht. We gaan het zien.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:13

Haha er is ondertussen nog 5mm bij :+

Balko, melkveebedrijf? En leuk, ivm nieuwe stal oid?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:46

Met de regen is het wel lastig uitstapjes te bedenken voor de kinderen. Ik had een hele lijst gemaakt maar 90% is outdoor

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:40

Succes met de voorbereidingen Balko!

Lynn_Nikita, dagje shoppen en een paar keer naar een binnenzwembad.
Ik weet niet hoe oud ze zijn ... moet je ze de hele tijd entertainen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:01

Lynn_Nikita schreef:
Met de regen is het wel lastig uitstapjes te bedenken voor de kinderen. Ik had een hele lijst gemaakt maar 90% is outdoor

Klimhal, bibliotheek, bioscoop, museum, workshop, samen koken/bakken, bordspel spelen (je kunt in veel spellen winkels spellen testen), springkussen of trampoline hal bezoeken, high tea.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:24

Ik heb net 50 mtr schapenhek uitgerold in de achtertuin, morgen komt een hondje op visite. Áls die er netjes achterblijft heeft ie iig de ruimte om de poten te strekken :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:45

Malenka schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Klimhal, bibliotheek, bioscoop, museum, workshop, samen koken/bakken, bordspel spelen (je kunt in veel spellen winkels spellen testen), springkussen of trampoline hal bezoeken, high tea.

Ik zit nu net in een trampoline hal, kinderen moe maken. Ze hoeven echt niet elke dag entertainment maar wij gaan niet op vakantie dus wil minstens 1 x pw een uitstapje.
Ze zijn 9 en 13 waarvan de 13 jarige een vorm van autisme met angsstoornis (mcdd) en adhd heeft. Pretpakket dus. Hij gaat bv ook niet naar school.
Met hem kan ik ook niet naar al te drukke dingen heen of waar hij lang moet stilzitten/ wachten of iets met hoogtes.
Heb bioscoop nog als indoor optie en lasergamen ,aangevuld met het zwemmen
Bakken heb ik gisteren met de 9 jarige gedaaan. Wie wil choco muffins???

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 14:05

Kiek bij all-inn Echt heb je ook verschillende binnen dingen. Dacht even aan minigolf misschien nog in roercenter met glow in de dark? maar ik weet niet of een ijzeren meppert in handen van de oudste verstandig is? :+

https://motionexperience.nl/
https://www.discoverymuseum.nl/

2 dingen denk ik qua reizen nog te doen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:11

Ik heb zelf audhd (autisme en adhd) en wij gingen vroeger ook niet op vakantie. Ik werd gewoon gelukkig van 'mijn eigen ding doen'. Een boek lezen, tekenen, iets bakken, gamen. Het hoeft niet altijd bijzonder of groots te zijn. Al was ik ook wel heel graag buiten. En dierentuinen waren bijvoorbeeld echt een uitje. Misschien is er een overdekte dierentuin? Ik denk nu aan een vlindertuin of aquarium. En heb uiteraard geen idee of jouw kinderen dat soort dingen ook leuk vinden. Misschien kan je zoon zelf uitjes zoeken die aan vooraf vastgestelde criteria (afstand, prijs, overdekt etc) voldoen?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:44

MarjanB schreef:

Ja met boerderijwinkel!
www.melktapveessen.nl

Eigenlijk doen we het vooral voor de verbinding en het eerlijke verhaal.

Lynn, pfff moeilijk is dat he. Ochtendje dierentuin vind ik ook altijd leuk!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:55

Balko schreef:
MarjanB schreef:

Ja met boerderijwinkel!
https://www.melktapveessen.nl

Eigenlijk doen we het vooral voor de verbinding en het eerlijke verhaal.

Lynn, pfff moeilijk is dat he. Ochtendje dierentuin vind ik ook altijd leuk!

Oh wat leuk! Helaas hier niet echt in de buurt, en goede site qua info. Mooi mensen beetje informeren zo

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:16

DubbelFun schreef:
@stephanie: huidolie (gewoon voor mensen) en L-Mesitran heb ik beide goede ervaring mee als het gaat om littekenweefstel.

Ik dacht vanochtend 'lekker weer, laat ik weer eens een ritje doen'... dus gezadeld en de hei op. Denk ik 'heerlijk met dat windje door mijn haar'.....WINDJE DOOR MIJN HAAR :oo blijk ik geen cap op te hebben :=
Dat voelt meteen als rijden in een auto zonder gordel om :D

Oh ken ik niet, ik smeer er nu cacao boter op om het wat soepel te houden. Ik heb nog wel specifiek litteken zalf van mijn eigen operatie. Zit nog dicht, want ik heb het niet gebruikt. Ik twijfel of ik dat erop zal smeren, maar ik weet niet zo goed of die ingrediënten ook voor paarden helpen. :')

Wel een lekker fris ritje :P , ik voel mij altijd super kaal zonder cap _O-

boemel schreef:
Ik vind het er netjes uitzien Stephanie. Daar ga je vast niet veel meer van terugzien.
Slimme sheet :D

Ik heb net Mirtje voor het eerst een hoofdstel met bit in gedaan. Dat vond ze maar raar, maar ze was wel braaf.

Ik heb er ook even mee gelongeerd, alleen de lijn nog niet aan het bit vastgeklikt.

Ik hoop het, ik dacht dat ook van haar ongelukje op de trailerklep met haar been rechtsachter, maar daar is wel een duidelijk V'tje zichtbaar als litteken. Toch minder mooi geheeld dan ik dacht.

Fijn dat de eerste introductie met het bit goed was!

rover_ schreef:
Ziet er mooi uit Stephanie. Hier wel eens litteken crème van Kruidvat gebruikt (inmasseren), je ziet er niets meer van. Haha echt wat voor de shet, slimmerd zijn het.

Wat ben je toch handig DF, fijn dat scheerapparaat weer werkt.
Haha je reactie. herkenbaar :-) ik ging laatst ook per abuis zonder cap op stap.

Oh dat zou wel eens de litteken zalf kunnen zijn die ik nog in de kast heb staan. Ik zal eens kijken! Thanks voor de tip. Ja Shetlanders, te slim voor hun eigen bestwil. Ze krijgt de deur naar de zadelkamer ook open. Als ik er niet snel genoeg bij ben dan zit ze met haar schattige shettenkoppie in de voerton, die ze ook open krijgt _O- . De eerste keer vorige keer was ik er net op tijd bij, ze had net de deksel van de voerton af, de tweede keer was ze nog niet toe gekomen aan de zadelkamer <<)

boemel schreef:
Het mooie hoofdstel dat net te krap is voor die andere 2 paste haar perfect. *\o/*

Oeh mazzeltje!

Dais_ schreef:
Stephanie, dat ziet er keurig uit die wond!! En je shetje is dus een avonturier die graag op pad gaat :D

Het is weer disco op de camping ofzo. Standaard elk weekend en nu in de vakantie meerdere avonden per week hebben we last van geluidsoverlast. Voor de rust moet je niet op de buiten gaan wonen hoor.

Van de week hebben ze met het tarwestro op te halen weer de omheining gesloopt..er zijn 3 pakken stro op gevallen en later op de avond zijn ze met 1 wiel langs het gaas gegaan. Vorig jaar waren het vlasboeren en nu stroboeren.
Ik kreeg wel een pak stro gratis, mja nu moet ik wéér die omheining fixen. Ik snap nu waarom er niks stond voordat wij hier kwamen wonen :')

Jep, door alle aanpassingen die we inmiddels hebben gedaan ontsnapt ze niet zo vaak meer. Maar ze weet hoe ze bepaalde dingen open krijgt en is ook niet heel bang voor stroom. Ze kruipt soms ook onder omheiningen door, daarom hebben we bijna alles met 1 meter schapengaas omheind naast de stroomafrastering en vaste omheining van hout _O- .

Zit die camping naast jullie ofzo? Lijkt mij vervelend := ...

Balen van de omheining. Is dat 1x per jaar dat ze de boel slopen?

Flubberboot schreef:
Hier enorm genoten van de regen gisteravond! Heerlijk!

Peet is gisteren enorm koud geworden dus die staat nu weer met een dekentje om. Overdag red hij het wel, in de nacht staat hij nu met een fleece dekentje. Hij heeft ook nog vrij lange haren, niet echt wintervacht maar ook niet echt een zomervacht. Toch heeft hij het koud :') Tet doet het weer prima! Krijgt nu extra magnesium bij en daar doet ze het goed op! Haar vasculitis smeer ik nu in met honingzalf en dan blijft het mooi rustig. Kayin is ook weer goed aan het werk! Is nog wel een puppypaard, maar ze wordt steeds meer volwassen! En zo lief en braaf als maar kan. Buurman was laatst bezig met de heg die naar de rijbak ligt, mevrouw kijkt een keertje, zucht en loopt braaf verder <3

Ach tetje toch!
Fijn zo';n braaf paard :+:

Lynn_Nikita schreef:
Wond ziet er netjes uit, liever een litteken dan een onverklaarbare bult

Hier is het rustig. Iemand zou een melding gedaan hebben van asbest en de gemeente heeft nu een bouwstop zowel van het huis als de grond afgegeven totdat grondproeven gedaan zijn zei de buurman. Geen idee hoelang dat kan duren voor de gemeente dat gaat doen, het is vakantie periode dus kan best nog wel even duren.
Ik weet niet wie de melding gemaakt heeft, het hele dorp spreekt schande over de kaalslag en de asbest platen liggen behoorlijk in het zicht verspreid in stukken door de tuin dus dat kan iedereen geweest zijn. Zowel aan de voor als achterkant kun je die zien liggen. Eigenlijk ook best dom van hem om daar zo laks mee om te gaan, zeker omdat iedereen denk ik wel weet hoe streng e daarmee zijn,
Kan wel eens een dure bedoeling worden als hij vervuilde grond moet gaan afvoeren.

Aan mijn kant is alles nu weg van bomen en stronken dus ik vermoed niet dat ik nog veel lat hiervan heb. Alleen de gaten in de track en de bak moet ik nog opvullen en slepen en dan i het najaar flink gaan aanplanten

Ja! Daar heb je helemaal gelijk in.

Hopelijk kijken ze jullie er niet op aan. Maarja, als je die dingen over je hele erf laat slingeren vraag je er ook wel een beetje om :+ . Wat je zegt, het is algemene kennis dat asbest onder strenge regels valt en dat veel mensen er vrij panisch onder zijn over hoe dat opgeborgen.

Je bent er maar mooi klaar mee.

----------

Jemig wat een water Marjan :wow:

---------

Balko schreef:
Woooow, ik zat heerlijk op het terras zonder regen!
Hier weinig gevallen.

Hier wat rustiger op bokt, wij hebben namelijk 5 augustus grote open dag op de boerderij. Voorbereidingen kosten me veel tijd en energie.
Daarna kom ik dus weer actiever meepraten. Ik lees wel mee!

Succes met de voorbereidingen van de opendag. Klinkt wel als een leuke activiteit!

Lynn_Nikita schreef:
Ik zit nu net in een trampoline hal, kinderen moe maken. Ze hoeven echt niet elke dag entertainment maar wij gaan niet op vakantie dus wil minstens 1 x pw een uitstapje.
Ze zijn 9 en 13 waarvan de 13 jarige een vorm van autisme met angsstoornis (mcdd) en adhd heeft. Pretpakket dus. Hij gaat bv ook niet naar school.
Met hem kan ik ook niet naar al te drukke dingen heen of waar hij lang moet stilzitten/ wachten of iets met hoogtes.
Heb bioscoop nog als indoor optie en lasergamen ,aangevuld met het zwemmen
Bakken heb ik gisteren met de 9 jarige gedaaan. Wie wil choco muffins???

Trampoline hal moest ik ook aan denken :) . En een overdekte speeltuin dan? Meeste provincies hebben daar wel iets van...

Speelgoed museum?

Escape room?

Als jullie een beetje fan zijn van televisie kan de hillywood tours van Beeld en Geluid ook leuk zijn... Dan kan je bijvoorbeeld een kijkje nemen in studios van bekende TV shows zoals TVOH. Is wel in Utrecht :+ ...

En voor thuis zijn dit misschien nog leuke dingen:
- Doolhof /labirint tekenen met puzzels erin en de ander laten oplossen. De legenda van de puzzels zet je dan op de achterkant van het doolhof. Je kan bijvoorbeeld met kleurtjes of tekens werken die je in het doolhof vindt en daar kan je dan wat mee doen. Meest simpele vorm is bijvoorbeeld zoveel mogelijk punten in een doolhof verzamelen en dat je op elk hoekje een puntje kan vinden in een kleur die gelijk staat aan X aantal punten. Of een deurtje waarmee je in een apart stuk van het doolhof kunt komen die verder afgesloten is.
Ik kan even geen goed voorbeeld vinden van wat ik bedoel, maar ik deed dat vroegah en vond het echt fantastisch. Je kan ook met thema's werken zoals een politie doolhof, pac-man doolhof, dierentuin doolhof, etc. etc.

- Kijkdoos maken

- Variatie op de kijkdoos: bouw samen een stad/dorp met dozen / potjes en andere rommel dat nog een keer herbruikt kan worden.

- Collage maken van oude tijdschriften/kranten of eigen foto's die je uitprint: hoe ziet jouw leven er volgend jaar (of over 3 jaar ?) eruit? En een briefje schrijven aan je toekomstige zelf. Opbergen en over 1 a 3 jaar weer erbij pakken en kijken wat er van uit is gekomen.

- Als je in bent voor een klieder partij: Schilderij verfen met alleen je voeten. En natuurlijk zelf ook meedoen :)) .

Oke en dat was mijn creativiteit :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:22

Ik sluit me weer aan bij de samenvatting van Stephanie. Bedankt daarvoor _/-\o_
LN lastig idd. Wij waren bij kasteel Hoensbroek, die had binnen ook een leuke puzzeltocht voor kinderen.

Ik heb vandaag 2,5 uur gereden. Met een vriendin vanaf de Cantherel. Nu ben ik kapot. Maar even bijkomen.