Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:14

Vaak verkijkt men zich op de kracht die je nodig hebt. Vooral met die kleine trekkertjes om een bak goed los te woelen geeft dat problemen.

Overigens regent het hier nu ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:17

Terrein schoonhouden thuis, eens in de zoveel tijd met de bladblazer, rode bezem en de bladhark

Op werk binnen de heksenbezem en of accu bladbladblazer.

Net 3 aanhangers mest gevuld en weggebracht, stallen en terrein ziet er weer perfect uit
Ook de rat gezien en op film gekregen, Die woont dus in het hok want die kan er nergens uit. Rondom zijn gaaspanelen met kippengaas onderaan, boven ook met kippengaas dicht en onder de grond ook. Vermoed dat die als kleine rat erin gekropen is en nu hier woont. Die is letterlijk net zo groot dan mijn dwergkonijn
Ik heb hem romeo genoemd, Romeo must DIE. Ik weet alleen nog niet hoe

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:19

Andere beesten even tijdelijk er uit en dan een val zetten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:20

Afbeelding

screenshot gemaakt, die voerschep is echt heeeeel groot, en die drinkbak is voor een duitse herder.
Andere eruit halen is wel een idee, even bedenken waar ze heen gaan maar is wel de enige optie denk ik

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:35

Die ziet eruit alsof het goed toeven is in het hok :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:37

DubbelFun schreef:
Vaak verkijkt men zich op de kracht die je nodig hebt. Vooral met die kleine trekkertjes om een bak goed los te woelen geeft dat problemen.

Overigens regent het hier nu ook.

wij hebben een minitrekkertje van 17pk, met een grondschuifje, grondfrees, palletvork en baksleep, hebben er al veel plezier van gehad :j zitten alleen geen gazonbandjes onder, dus ik durf nu het weiland niet meer in :+ daar eerst maar voor sparen voordat we naar een mestwagentje kijken denk ik.

flinke rat lynn :oo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:47

Ben ik de enige idioot die op die playbutton bleef rammen? :')

Wel een goede vadsige hoor Lynn. Zou inderdaad al het onschuldige evacueren en deze dan een klemmetje geven :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:48

Als je zijn staart eraf hakt heb je een cavia :)
Kun je zelf nog wel in de ren komen om die schoon te maken ??

@Akshay: deed ik ook meteen :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:50

Ik zou hem houden :o maar ik ben een sucker voor beestjes.

Ziet eruit alsof hij er wel in en uit kan, denk dat die zo tegen je omheining aan kan klimmen en dan bij de grotere mazen er tussendoor.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:50

Da's een beste :=

Toen we hier kwamen wonen, liep er ook een brutale rat zo groot als een konijn. Ik wist niet dat ze zo groot konden worden. Hij zat vaak van achter een hooibak naar me te loeren. :+ Echt niet grappig. Hij is verdronken in de waterbak van de paarden en ik kom nooit meer over dat trauma heen. Ik ben zó bang voor dode beesten en er was niemand die me wilde/kon helpen. Half de slappe lach van de stress en de gekke situatie en half huilend heb ik hem uiteindelijk verwijderd. Vervolgens hebben we nogal enthousiast ingezet op ongediertebestrijding. Helaas nu weer meer last van, omdat we de vogels fanatiek hebben bijgevoerd...

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:52

Oh hell die rat :=
Mijn kat sleept soms dooie muizen mee naar binnen |o
Ik ga serieus of naar de buren, of bel 112 of kom de keuken gewoon niet meer in :')
Ben ze hier nog niet tegengekomen buiten *klopt af* ze zitten wel op de zolder van de schuur, dat hoor je. Mooi daar blijven.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:53

_Lorette_ schreef:

Toen we hier kwamen wonen, liep er ook een brutale rat zo groot als een konijn. Ik wist niet dat ze zo groot konden worden. Hij zat vaak van achter een hooibak naar me te loeren. :+ Echt niet grappig. Hij is verdronken in de waterbak van de paarden en ik kom nooit meer over dat trauma heen. Ik ben zó bang voor dode beesten en er was niemand die me wilde/kon helpen. Half de slappe lach van de stress en de gekke situatie en half huilend heb ik hem uiteindelijk verwijderd. Vervolgens hebben we nogal enthousiast ingezet op ongediertebestrijding. Helaas nu weer meer last van, omdat we de vogels fanatiek hebben bijgevoerd...

Ohh brrrr, dat vind ik ook niks haha :')

Moet wel zeggen dat ik een nog grotere hekel heb aan dikke zwarte spinnen :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:53

DubbelFun schreef:
Als je zijn staart eraf hakt heb je een cavia :)
Kun je zelf nog wel in de ren komen om die schoon te maken ??

@Akshay: deed ik ook meteen :o

Door de deur, maar ik ontwijk die nu. Ik ben al bang voor muizen laat staan voor deze chinchilla
De mazen zijn 5 x 5, daar past die denk ik niet doorheen
Bodem zit vol holen, kan meter diep graven daar dus daar zal zijn holletje zijn
Was al aan het denken om die vol te laten lopen en te wachten met een schep

Ik heb die hele ren uitgegraven en ook dik gaas met kleine maas eronder zodat konijn kon graven maar niet wegkon

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:57

Bij een vorig huis hadden we een grote waterput in de tuin nog twee goudvissen (en wat algeneters). Ze waren al behoorlijk op leeftijd en groot, vanwege de zwemruimte. Tijdens een zeer koude winter moest een reiger noodgedwongen in onze woonwijk naar voedsel zoeken. Hij heeft de grootste goudvis gepakt. Loop ik de wei in, zie ik daar de dode reiger liggen. Met die vis nog half in zijn bek. Hij was erin gestikt. Ik kreeg een hartverzakking. En het is triest... Onze andere goudvis is toen van ellende ook overleden. :7

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:59

Proest, eigenlijk heel zielig maar ik zie het zo voor mij

Een dode rat is ook goor
ik meende op mijn vorige werk eens dat een pony in de emmer gescheten had, was geen drol maar ook mega rat die verzopen was. Ik kiepte die ook fijn voor mijn voeten om, iuwwww

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:04

@lorette: wat sneu voor de goudvissen. Hier is de vijver ook leeggevist door de reiger(s) net als de vijvers van de buren. Wij hadden goudwindes want die maken minder troep in een vijver dan goudvissen. Nu hooguit een paar brulkikkers en soms een eend :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:05

Waarom moet de rat weg? Bang voor ziektes oid?

Ik ben ook zo een sucker die hem zou laten leven als hij mij niet in de weg zou zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:11

Ratten dragen ziektes over en vermeerderen zich mega snel/veel zéker als er voldoende voedsel is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:17

Akshay schreef:
Ben ik de enige idioot die op die playbutton bleef rammen? :')

:wave:

_O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:20

_Lorette_ schreef:

Oh zo'n trauma heb ik ook.

Mijn schimmeltje toen het nog niet mijn paard was stond bij een handestal in een stuk aangebouwde donkere schuur. En die hadden zo'n zwarte speciekuip als waterbak.
En voordat ik in de avond naar huis ging viste ik er met mijn had door om er nog wat stro uit te vissen.
En toen viste ik dus een dode rat naar boven.
Word nu nog eng van dat gevoel... de hele buurt moet me hebben horen gillen...gatverdamme wat was dat smerig!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:50

Ik ben niet bang voor muizen/ratten, maar als er ineens eentje uit een emmer omhoog springt dan slaat mijn hart ook over :)

Net bijna een uur bezig geweest om 4 stuks string-art (langwerpig en diverse vierkante maten) in één verpakking te krijgen én onder de 10 kilo te blijven, wat uiteindelijk gelukt is :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:18

Hier ook een rat, vind het vooral irritant dat er overal gangen zitten waardoor er verzakkingen zijn.

Wij gaan zaterdag palletlepels halen voor onze ford 2000, die wilde mijn man graag, en ik was al aan het kijken naar een weide sleep :+

Volgende week wordt 220m2 paddock roosters geleverd, volgende maand hoop ik een goede grondwaterput te hebben met pomp en een stuk paddock alvast gekeerd zodat we op ons gemak verder kunnen met de palen zetten. Wel eerst even omhakken in het bos en van de schors ontdoen _O-

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:23

Wij hebben denk ik bijna 800m2 aan erf waar we met paarden en kruiwagens overheen gaan.

Ik ga eens kijken naar de veegmachine! Die zag er wel handig uit!

Ik moest 3x kijken naar de foto, wat een mega grote rat! Dat formaat heb ik hier nog niet gezien gelukkig.

Super handig alle trekkers en attributen.

Prairy waar heb je de roosters besteld? Via het collectief?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:24

LN, heb je niet toevallig een luchtbuks in huis? Als ze zich zo laten zien overdag was dat bij ons het beste medicijn. Moet je wel een beetje kunnen richten natuurlijk ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:32

biancaaaa schreef:
Wij hebben denk ik bijna 800m2 aan erf waar we met paarden en kruiwagens overheen gaan.

Ik ga eens kijken naar de veegmachine! Die zag er wel handig uit!

Ik moest 3x kijken naar de foto, wat een mega grote rat! Dat formaat heb ik hier nog niet gezien gelukkig.

Super handig alle trekkers en attributen.

Prairy waar heb je de roosters besteld? Via het collectief?

Ja via het collectief inderdaad. Heb nog even heel goed gekeken naar andere prijzen en ook offertes opgevraagd maar het was gewoon een goede deal.

Kreeg wel even de zenuwen van het bedrag want ik had ze net besteld (maar nog niet betaald) en de dag erna kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd wordt. Moest ze toch bestellen van mijn man :+ want we hebben gewoon genoeg buffer.