[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:20

Ninx schreef:
MarjanB schreef:
Kijk eens naar de feedingmaster.
Deze ga ik aanschaffen voor mijn merrie met gevoelige maag.

Mag helaas geen slowfeeder of hooinet ophangen op stal :(

Het is een bak. Een bak die bevestigd aan de muur.
Wanneer je aanbiedt de bak zelf 1x per 24 uur te vullen, heeft je stalbaas er minder werk aan en wordt er minder hooi 'verspild/ verbruikt'.[/quote]

Weet t maar mag niet..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:40

MarjanB schreef:
Weet t maar mag niet..

Dan heb je gelijk dat je em peert........ hopelijk vind je wat via Bokt, misschien ook even een zoektopic openen?
En anders gewoon eens een ommetje maken door je regio? Hier en daar wat rondvragen?

Of een advertentie plaatsen dat je een eigen beheer plek zoekt misschien?

Henkje

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:45

Wat vervelend zeg, je zou haar wel bij ons kunnen zetten tijdelijk. Maar ze is natuurlijk niet gewend om ‚s nachts buiten te staan...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:43

Henkje schreef:
Wat vervelend zeg, je zou haar wel bij ons kunnen zetten tijdelijk. Maar ze is natuurlijk niet gewend om ‚s nachts buiten te staan...

Lief!! Jullie hebben nog geen bak of wel? Durf d’r ook niet te vaak te verhuizen

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:09

MarjanB schreef:
Henkje schreef:

Lief!! Jullie hebben nog geen bak of wel? Durf d’r ook niet te vaak te verhuizen

Nee nog niet. Ik zal eens verder zoeken voor je. Lastig is het...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:55

:D dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:04

Hier liep net mijn oliedomme paard de poel op dus we hebben maar een draadje gespannen.

Afbeelding

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:26

Robijntjah schreef:
Hier liep net mijn oliedomme paard de poel op dus we hebben maar een draadje gespannen.

[ [url=m/LBJI8H.jpg]Afbeelding[/url] ]

dat had ik gister hier ook ja... grappenmakers :+

Afbeelding

Afbeelding
(ook maar afgesloten dus)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:48

Ja, zo is Miracle hier ook al eens door het ijs gegaan.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:06

Die shet die ook zo onschuldig staat te kijken :') :') :')

Hier tot nu toe de poel nog redelijk open kunnen houden (wel regelmatig dunne lagen ijs weg hakken), en onze bron is niet bevroren dus we pompen hem gewoon nog vol met vers water, dat doet de boel ook wel wat ontdooien. Ik denk dat die van mij anders ook wel zouden gaan schaatsen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:24

Hoe doen jullie dat met de voorspelde ijzel? Paarden wel gewoon buiten laten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:59

tine10 schreef:

Ja wij wel, die vinden hun weg wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:17

tine10 schreef:

Ik heb de bestrating afgesloten.
Ze kunnen dus alleen op het zand.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:32

Gisteravond nog in dubio, moeten we voorzorgsmaatregelen treffen? Niks aan de hand hier vanmorgen... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:34

Hier ook niet maar mijn collega zegt mij dat het vanaf 11 u drama is.

Wel zuur, ik werk de maandag eigenlijk op locatie (zorg) en dit is dus al de 2e keer op rij dat ik niet kan :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:37

Oh das balen! Ik heb het geluk dat ik op maandag thuis werk. Op dinsdag moet ik op lokatie (ook zorg :D ) maar dan is het meestal weer goed te doen om de een of andere reden.

BrittS schreef:
Wij hebben er een mini schuilstalletje bij gebouwd, net voor de sneeuw/tijdens de sneeuw :+ Het is echt het kleine broertje van onze grote stal geworden <3 Hij is nog niet helemaal af, wat details nog. Dit stalletje staat in het stukje waar alleen mijn mini's kunnen komen (onder draadje door).

Oh wat leuk!! Jullie zijn wel superhandig zo te zien! Dat krijgen wij echt niet zo uit de grond gestampt hier. Hoe zet je de palen in de grond? En als ik zo onbescheiden mag zijn (nee is ook een antwoord), wat ben je grofweg kwijt voor zoiets?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:38

Ir111 schreef:
Oh das balen! Ik heb het geluk dat ik op maandag thuis werk. Op dinsdag moet ik op lokatie (ook zorg :D ) maar dan is het meestal weer goed te doen om de een of andere reden.

BrittS schreef:
Wij hebben er een mini schuilstalletje bij gebouwd, net voor de sneeuw/tijdens de sneeuw :+ Het is echt het kleine broertje van onze grote stal geworden <3 Hij is nog niet helemaal af, wat details nog. Dit stalletje staat in het stukje waar alleen mijn mini's kunnen komen (onder draadje door).

Oh wat leuk!! Jullie zijn wel superhandig zo te zien! Dat krijgen wij echt niet zo uit de grond gestampt hier. Hoe zet je de palen in de grond? En als ik zo onbescheiden mag zijn (nee is ook een antwoord), wat ben je grofweg kwijt voor zoiets?

Dat vindt deze onbescheiden meelezer ook wel een goede vraag...

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:57

Citaat:
BrittS schreef:

Veel te veel :') Volgens mij alleen aan hout al richting de 500 euro en de dakpannen via marktplaats voor 50 euro.
Wat de grote stal gekost heeft wil ik al helemaal niet weten :+

Er moet nog een dakgoot op trouwens, maar die zijn ook nog mega duur.. :=

De palen staan in een gat in de grond, gewoon zoals je omheiningspalen ook neerzet, maar dan wat dieper ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:05

Dank! Heb je de palen voor de grote schuilstal ook zo geplaatst? Ik zou bang zijn dat ze ze omverduwen als ze gaan schuren...

Wat voor dakgoot moet er op dat ie zo duur is? :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:16

Ze staan wel wat dieper in de grond hoor, knap paard die dat omver gaat krijgen :Y) Maar het is niet zo dat er nog beton omheen gestort is ofzo.

Ik heb mezelf niet zo verdiept in dakgoten, maar het had te maken met hoe dat ding bevestigd moet worden ofzo en het moet er ook wel een beetje uitzien, want hij komt op ooghoogte te hangen.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:52

Ja jullie gebruiken echt mooie materialen en dat scheelt dan ook wel in de prijs, maar het oog wil ook wat hé. Het staat in jullie tuin, hopelijk heb je er dan jaren geniet van dus ik snap wel dat je dan ook kiest voor mooie materialen. Heel knap!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:52

britt S: heel mooie schuilstal heb je weer neer gezet _/-\o_

Dat van die raampjes ga ik onthouden. Al zou ik er dan wel luiken aan willen hebben voor de echt gekke dagen. En dan bij voorkeur met van de veiligheidsglas..... Maar dat zal wel kassa zijn....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:08

BrittS schreef:
Veel te veel :') Volgens mij alleen aan hout al richting de 500 euro en de dakpannen via marktplaats voor 50 euro.

Joh.... dat is niet veel geld hoor.....

Voor een beetje een aardige inloopstal betaal je al snel tussen de 6000 tot 18.000 euro wanneer je het laat doen en in hout laat uitvoeren......
Ik schrok me wezenloos toen ik even een offerte ging opvragen... hahaha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:26

Wij hebben onze schuilstal zelf gebouwd, grotendeels met hout uit eigen bos,dat we hebben laten zagen door iemand met een mobiele zagerij.

Dakpannen, behalve de nokpannen, waren gratis.

Al met al is er nog een hoop extra materiaal in gegaan en de betonvloer moet nog. Ik denk dat wij voor onze stal van 8*4 op zo'n 4000€ uit gaan komen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:30

Hele mooie schuilstal inderdaad!

De houtprijzen zijn ook hard aan het stijgen. Wij hebben in de eerste lockdown een konijnenhok gebouwd van kastanje (daar knagen ze niet aan) een hooibergje met een flinke ren eraan. Zaten denk ik ook aan ruim 500 euro materiaal met het kastanjehout, waterdichte plaat als bodem, goed dik gaas, opsluitbandjes etc. Nu is kastanjehout blijkbaar al bijna niet meer te krijgen. Onze kozijnenleverancier belde ook in januari op of we die week nog konden bestellen omdat de prijzen daarna flink omhoog gingen.

Veiligheidsglas wil ik hier ook nog steeds, zitten nu van die lelijke roosters voor de ramen. Ik had al tijgerglas gevonden online wat niet zo duur was qua vierkante meter prijs. Maar het zijn best wat ruitjes, deels getoogd, dus de aannemer begon al dat hij dan een mal moest maken van de ruitjes enzo, klink als veel arbeid en met hout zijn we best handig maar met glas niet.