Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:04

Regenbuien? Ja joh. Ik denk dat ik voor de paarden maar flippers ga kopen ofzo....

Kan me voorstellen dat het heel dubbel is Claudia...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:10

Ja flippers en een snorkel.
Echt heel erg nat nu vreselijk.
Maar ik ben blij dat hij er staat en dat hij er ook nog eens verrassend makkelijk inging.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:14

Fijn dat het goed is gegaan Claudia!

Hier is het droog en relatief windstil. Heerlijk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:55

Ik heb inderdaad een beetje gerekend op een redelijk mooie dag! Vandaag expres vroeg begonnen op het werk, zodat ik eind van de dag misschien nog een vlug rondje met Jay kan rijden <3

Wat ben ik blij met Dije... het is echt ZO'N scheetje!! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren ook voor het eerst ontwormd, en zó braaf... gaf geen kick!

Afbeelding

Kan in het donker, met op mijn telefoon het zaklampje aan, in m'n uppie, zonder vasthouden aan halstertouw of vastzetten (staat gewoon los in de paddock) z'n deken om doen en dan ook gewoon netjes z'n bilkoorden vastmaken enzo.. verzet geen pas!! <3 Heb het wel eens anders meegemaakt met paarden die net in de hand zijn _O- :+: Ze zijn er nog!!! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:59

Fijn dat Melle goed op pension is aangekomen. Zal zeker wennen zijn de leegte.

Wat een mooi paard is Dije.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:52

Ik wil serieus een keer langs komen bij Dije. Ik geloof dat ik stiekem een beetje verliefd ben <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:53

Haha jaaa!! Gezellig! :):) Maar wees gewaarschuwd: hij pakt je dan helemaal in :') <3

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:05

Claudia fijn dat het goed is gegaan, kan me voorstellen dat het wel een fijn idee is om ze voor het weekend over te hebben verhuisd.

Utopia wat een knapperd, fijn dat Dije zo braaf is.

Hier hebben we de trekker kunnen overnemen van de vorige bewoners, zij gingen naar een appartement, dus al het gereedschap en materiaal zoals trekker met bakje, bolderkar, bladblazers etc over kunnen nemen voor een mooi prijsje! Ideaal!! Zou de trekker niet meer kunnen missen hier. Heb een weide sleep om de bak te slepen. Mocht hij al wat losser zijn dan ga ik er alleen met het bakje overheen. Werkt perfect.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:38

Dije is echt leuk!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:51

Ir1ne schreef:
Coby schreef:
Is een trekker geen optie? Wij hebben zoveel genot van dat ding. 3000 euro.

3000 euro? N nieuwe?

Neeeee geen nieuwe :+

Afbeelding

Maar echt een prima ding. Sleept de zware bak moeiteloos. En heel veel meer makkelijke dingen. Wij wonen aan een zandpad waar de containers niet opgehaald worden. Heel makkelijk met trekker op de hef en dan naar de openbare weg.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:33

Ik zou ook echt niet weten waar we zonder onze tractor waren. Hier zat ie bij de inboedel inbegrepen, mensen waren al lang blij dat ze hem mochten laten staan

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:40

Hier wel een nieuwe trekker, je wil niet weten wat dat kost :')
Zou wel sowieso zoeken naar een trekker met 4x4 en een front end loader, dan kun he er ziveel meer mee! Hier heel blij met de Kubota, hebben een 39hp volgens mij en dat is precies de juiste maat, gebruik ‘m overal voor!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 19:45

Onze volgende moet ook een voorlader hebben. Dat missen we nu wel. En graag eentje met cabine dat is warmer in de winter.

We hebben een oude ford en hij werkt inmiddels prima en we hebben echt veel om er achter te hangen. Sleep, frees, achterlader, grondbak, knobbel voor normale aanhanger, daarnaast een mestverspreider en een platte wagen en een watertank. We willen graag nog een hooischudder en kunstmeststrooier. Heel fijn om zoveel zelf te hebben en te kunnen gebruiken

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:48

Als ik een trekker zou aanschaffen is het eerst een poosje sparen en dan zou ik m graag binnen hebben, wat helaas niet gaat bij ons. Ook geen groot hek oid wat op slot kan. Dan ben ik bang dat tie te gevoelig is voor diefstal, vooral zo'n mooi tuinbouwtrekkertje. Wij hebben een omgebouwde auto klaarstaan voor sleepwerk, nu alleen de sleep nog dus :+ Maaien, kunstmest en slepen van de wei laat ik door mijn hooiboer doen, die kent de grond, heeft voordat het onderhoud verslonst is, altijd gehooid. Het kan dus wel, ik moet alleen het kruiskruid weg zien te krijgen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:20

Wij hebben nu alleen een sleep, maaier en een box blade (geen idee hoe dat heet in NL :? ) Wil er heel graag nog een mooie arena groomer bij, om de bak meer open te trekken. Dat doe ik nu met de box blade en de sleep maar dat gaat veel beter met een echte groomer :) Oh en een mest verspreider wil ik ook nog graag, kan ik daar in uitmesten en gelijk uitrijden over het land :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:30

Loop alweer een week achter met lezen. Oeps :o
Hier alles goed gegaan met de storm, alleen een paar dakpannen eraf.

Chasey schreef:
Met de winterbanden moet ik iedere week controleren. Stomme dingen lopen leeg. Maar ik rij ze af en dan gaan ze weg. Zijn op.
De trailer ga ik ook maar wat vaker controleren. Rij iedere week met de trailer. Soms 2 keer per week.

Nou, ben ik niet de enige. Heb afgelopen 3 weken 3x met een slappe band gestaan (van 3 verschillende auto's). was ik dinsdag op het werk, loop ik naar de auto en ja hoor. Wéér een slappe band. Nog voorzichtig naar de garage gereden en nu is het gelukkig gefixt :')

Hier een tweepaards Ifor Williams. Echt een heerlijke trailer, zou niet meer anders willen. En mijn dikbillen passen/mogen er ook nog samen in ook (800 + 550 kg).

Irene, pfff, wat een baaldag. Sterkte!

Jolijn, wat een heerlijke foto van de paardjes! Nog mooi droog daar. Was bij ons vorig jaar ook zo maar dit jaar is het echt een drama. Kan niet wachten tot we een stuk kunnen bestraten :D

Ik begin ook echt de balen te krijgen van dit weer... Het is constant slecht. -O-

Hier trouwens ook op zoek naar een mini tractortje of iets. We doen nu alles in- en rond de wei met de auto 4x4, maar die auto wordt te duur (grijs kenteken, maar hebben geen bedrijf meer) dus die gaat eruit. Tips voor een minitractor zijn welkom, en mocht iemand interesse hebben in onze Nissan Xtrail natuurlijk ook :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:42

Vorig jaar hadden we ook een hele droge winter, en nu een hele natte. Dat maakt ook enorm verschil.
Vorig jaar hebben wij nooit de plassen ook op het gras gehad, nu wel. Twee jaar geleden was het ook zo enorm nat, toen heb ik ook nog regelmatig de pomp aan gehad om de boel een beetje droog te krijgen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:50

Mini trekkers zijn vaak duurder als hun grotere broertjes.
Hier een oude trekker uit de jaren 70 overgenomen van onze grondwerker voor 1500. Beestje doet braaf wat we vragen en start gemakkelijk. Ik moet nog een weidebloter kopen. De sleep van de loonwerker hangt er nog aan en heeft hij nog niet terug ge-eist :) we hebben al een eigen sleep gekocht, maar die van hem is toch van een ander kaliber dus best wel blij dat hij ze nog niet nodig heeft gehad :o
Weidebloter word moeilijk qua transport. Weegt dat veel ? Hoe hebben jullie deze geladen en gelost ?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:54

Wij hebben alleen een weide sleep en een cultivator nu, tot nu redden we ons daar best mee.
Hoop wel dat het na dit weekeind eindelijk wat beter gaat worden met het weer want ik vind het echt niet meer leuk. Wil weer aan de slag.

Ga zo maar even de deken van Elevada wisselen, die zal het wel warm hebben net de verwachte temperaturen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:05

Dit is ook ons nieuwe stuk dus vooralsnog droog idd...

Zo nat hoop ik niet dat het ieder jaar gaat worden...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 10:14

Wij gebruiken de achterlader om te lossen als het niet te zwaar of hoog is

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:28

Wij hebben helemaal niks :') |( Ja, een flink grote 4x4 en een mooie trailer :D Maar daar kun je het land niet mee bewerken haha _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:37

Jullie hebben al meer dan ons Natas :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:41

Misschien dat hier ooit een tractor komt maar dan meer om te slepen enzo maar voorlopig staat dat niet hoog op het lijstje.

Groot onderhoud laat ik toch gewoon door mijn loonwerker doen die een paar kilometer verderop zit.

Ik vind niet dat deze winter alleen maar rotweer heeft gehad. Ook de nodige dagen zoals vandaag met blauwe lucht, stapelwolkjes en een zonnetje. Ja er is veel regen en storm geweest maar er hebben ook echt wel mooie dagen tussen gezeten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:36

SSDesign, fijn dat het opgelost is en de band nu niet meer leeg loopt.
Mijn winterbanden moeten zsm vervangen worden. Slijten harder dan gedacht met deze zachte winter. Dus eraf met dat spul en all seasons eronder.

Leuk al die tractors!
Wij hebben een dikke, vette.... zitmaaier :')
Hier dus ook geen tractor. Wil manlief wel heel graag natuurlijk. Maar ach, wie weet ooit...

Ik dacht gisteren, doe eens gek:
[RIJ-ITP] David, Marloes en Nick de carnaval's Maflinger!