Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:10

Wij hebben prachtige uitrijmogelijkheden. Ik rij ons land af en sta op het bospad, waar een heleboel zandpaden en mooie ruiterroutes zijn. Je hoeft nergens de openbare weg over. Toch rijd ik bijna nooit buiten. := Wil het wel weer gaan doen, maar moet eerst een beetje over mijn angst heen komen. Met mijn vorige paard een flink ongeluk gehad wat bijna onze dood werd, dus ik ben niet meer zo’n buitenrijfanaat. Maar heb er nu twee ideale paarden voor, dus wellicht binnenkort wel weer :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:14

MvBeek schreef:
Bij ons nieuwe huis kan je via een zandpad binnen 10 minuten in de Chaamse bossen zitten. Ook gelukkig veel ruiterroutes. Hoef dan maar 500 meter langs de weg en verder niet meer. Moet te doen zijn toch?

Dan woon je zo te horen aan de andere kant van 'ons' bos.

Ik rij heeeeel veeeeeeel buiten 'ondanks' dat ik geen 'recreatieruiter' ben. Er is maar weinig wat ik buiten niet kan doen maar in een piste wel. Minimaal 1 keer per week het bos in per paard. Heerlijk. Goed voor de paarden, zowel fysiek als mentaal.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 09-08-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 10:16

Ik wil mee! Kunnen jullie paarden dan aan die van mij laten zien wat gas/rem en stuur is? Ik kan er namelijk prima op zitten maar vooruit wil hij niet en als ie eenmaal rent dan stopt ie niet :=

Zodra het huis af is dan wordt prioriteit nr. 1 de paarden zadelmak. Er is mij een instructeur aangeraden die echt om de hoek zit dus ik ben benieuwd of hij iets voor mij/paarden kan betekenen. Hij traint volgens o.a. Parelli en Buck Brannaman methodes/ideeën. Parelli spreekt mij niet aan maar dat is een vooroordeel want ik heb nog nooit iets gelezen of geprobeerd van hem.
Laatst bijgewerkt door Selka op 09-08-18 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:18

Herken het wel een beetje van mijn depressies in de drukke periodes maar voel me nu eigenlijk niet depressief.
Vermoed dat het vooral met slaaptekort en op scherp staan door de pup te maken heeft. Vannacht eindelijk de kans gehad goed te slapen omdat het koel genoeg was om het raam dicht te doen maar nachtmerrie na nachtmerrie gehad.

Al weken niet meer gereden, Diva uberhaupt amper aan geraakt en voel me daar best vervelend over.

Het regent nu wel, misschien dat de paarden nog een beetje weideseizoen mee kunnen pakken als het gras wat groeit..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:00

Melle staat al stil sinds ik hier woon. :o
Heb hem hooguit 5x gelongeerd.
Rocky heb ik vorige week toen het iets koeler was mee genomen aan het longeertouw langs de straat met mijn dochter er op. Vond ie hartstikke leuk. Braaf ding.
Melle heeft ook geen rem als hij gaat.
Hij is bang voor alles wat leeft en beweegt dus met hem buitenrijden is zelfmoord _O-
Kreeg hem op pension het erf niet eens af. Zelfs niet met een ander paard voorop.
Nu woon ik wel helemaal buitenaf met bijna geen verkeer maar wel veel 'wild' en 2 diepe sloten aan beide kanten van de straat.
Toch wil ik het wel een keer gaan proberen met Rocky en Melle samen alleen weet ik niet wat Rocky doet als Melle aan de kletter gaat.
Dochter is 8, dus niet heel veel overwicht denk ik als Rocky ook gaat rennen...

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 11:09

Ken je geen lichte handige ruiter? Of kan een volwassen persoon op Rocky? Geen idee of het een mini of groot paard is namelijk :+ Zou het met je dochter niet aandurven denk ik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:22

Rocky is een tinker van 1.38 maar geen tank. Hij is vrij smal.
Ik heb wel een buurvrouw van 1.62m die ook niet heel zwaar is maar heb een 15" zadeltje omdat Rocky zo'n korte rug heeft.
Geen idee of de buuf daar op past haha.
Zelf ben ik ook maar 1.68 maar ook 65 kilo en dat vind ik te zwaar voor hem.
Buuf weegt denk ik wel 10 kilo minder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:34

ClaudiaHS schreef:
Rocky is een tinker van 1.38 maar geen tank. Hij is vrij smal.
Ik heb wel een buurvrouw van 1.62m die ook niet heel zwaar is maar heb een 15" zadeltje omdat Rocky zo'n korte rug heeft.
Geen idee of de buuf daar op past haha.
Zelf ben ik ook maar 1.68 maar ook 65 kilo en dat vind ik te zwaar voor hem.
Buuf weegt denk ik wel 10 kilo minder.

Ik ben 1.72, wel een lichtgewicht, pony is 1.27 en wel robuust. Het is niet het mooist om te zien, maar kan best. Hij kan mij echt prima dragen. Jij kan echt makkelijk op Rocky. Aangenomen, dat hij uitgegroeid is, natuurlijk.

Afbeelding

Aantal jaar geleden zijn we al begonnen met een meeting van hier. Een weekend Drente was de eerste afspraak. Daarna nig in Groningen geweest en dit haar nog wat onzeker, maar in okt staat alweer iets gepland. Altijd leuk. En alhoewel er heel veel animo was, zijn we uiteindelijk met 5 overgebleven.

Dagje vind ik ook leuk om af te spreken. Alleen dan is Drente of Friesland wel erg ver. En dit x moet ik even kijken hoe mijn rug het doet. Heb nu al 3 wkn niet gereden vanwege hitte en vakantie (zit nu nog in Engeland). Dus we zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 09-08-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:35

Dan is het wel fijn als iemand mee kan gaan.

Gras gaat groeien...hoop ik!
Er is iig al 2 keer regen gevallen, laten we het hopen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:36

Maar je gaat toch alleen oefenen en niet uren weg.En in stap denk ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:51

Qua zoeken naar een plek, is het met maps ook nog best lastig. Laatst stond het ergens bij, direct aan bosrand, leek mooi. Ging op zoek, maar ruiters mogen er niet komen. Als je daar al woont is het misschien een klein rondje op stille momenten, maar wij hebben de keus nog.

Ervaring leert me ook dat afstand niet alles zegt. Wij stonden ergens waar we eerst wat zandpaden/landweg af moesten een weg over en dan de hei op. Dat was prima te doen.

Nu staan we hemelsbreed op 200m van bos, maar moeten eerst de straat uit, langs een drukke weg over een fietspad die eigenlijk tegengestelde richting is, dan langs een drukke parkeerplaats en laden en lossen plek van camping.
Die van ons zijn echt braaf, maar mensen niet altijd.

Als je van regio verander, moet je toch thuis ene voorselectie maken waar je wil kijken. Huizen staan op 150-200km en mn man kan moeilijk steeds per huis een dag vrij nemen. Dus eerst orienterend rondje in weekend en daarna verder. Maar zo zijn er ook al huizen aan ons voorbij gegaan, omdat het snel gaat.

En eerlijk is eerlijk, dat je tegenwoordig wel een beetje vraagtekens hebt bij huizen die lang te koop staan. Zo weet ik van een kennis dat ze voor funda ook oude foto's gebruiken. Laatst las ik een huis die in slechte staat is, maar op funda er nog prima uit ziet, dus dat kan nooit recent zijn.

Onze paardjes zijn al wat ouder. De merrie van 25 wordt nog wel gereden en heeft er echt nog heel veel zin in, maar haar in de bak rijden, vind ik dan niet zo leuk voor haar.
In het bos of op brede zandpaden train ik ook weleens. Juist het bos leent zich voor veel oefeningen zo goed vind ik.

Ik zag trouwens 2x een huis met grote schuur waar je echt een iets kleinere binnenbak in zou kunnen maken, maar met hele houten geraamte, dus lijkt me erg kostbaar om die anders dragend te maken. Dan ga ik wel weer dromen en denken aan een toekomstig jong paardje....

Ik stond net op het punt de hondjes uit te laten en toen begon het te regenen. Ze voorspellen veel buien, dus ga nog even alles doen en daarna ben ik benieuwd. Nu breekt de zon flink door en is het best warm.
Ik twijfel alleen steeds zo met hun vliegendekens en maskers. Afdoen is nog geen optie, dan hebben ze toch snel dikke plekken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:56

Wij hebben ook heel even op onze lijst een huis gehad wat al 8 jaar te koop stond. Dan vraag je je toch ook af wat er mis mee is..

Hier zou het al een uur moeten regenen maar nog niks behalve een dreigende lucht.
Wilde met Daan naar de apotheek wandelen maar het is best een eind en nou durf ik niet omdat ik geen zin heb in een regenbui op ons hoofd haha :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:58

Wij hebben toch wel weer een paar mm gehad hoor, waren even grote druppels :j

Pup houd blijkbaar wel van regen dus hebben nog even in natte honden lucht gezeten. Binnekort eens een regendekentje bestellen :+
Laatst bijgewerkt door Azmay op 09-08-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:59

Ik zou in principe op Rocky kunnen ja maar mijn kont past echt niet in een 15" zadel whahha.
Rocky is 9 en verkeersmak. Het gaat er juist om dat Melle mee kan. En daar gaat niemand op behalve ikzelf.
En Rocky lijkt zo'n uk vergeleken met Melle die 1.70m is.

Hier sputtert het nu ook. Kijken wat het wordt.
Graszaad had ik er om 11.30 in zitten dus hopelijk groeit het nog zodat ik het dit jaar nog kan maaien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:03

ClaudiaHS schreef:
Ik zou in principe op Rocky kunnen ja maar mijn kont past echt niet in een 15" zadel whahha.
Rocky is 9 en verkeersmak. Het gaat er juist om dat Melle mee kan. En daar gaat niemand op behalve ikzelf.

Hier sputtert het nu ook. Kijken wat het wordt.
Graszaad had ik er om 11.30 in zitten dus hopelijk groeit het nog zodat ik het dit jaar nog kan maaien.

:D ik heb maar weinig kont en rij in een Ghost Piccollo. Past precies op mijn kleine smurf.

In Engeland regent het nu ook :+ Was hier ook erg droog. Gisteren watervallenwandeling gemaakt. Er was niet heel veel water om te vallen :D

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:32

Voor dit jaar is zo'n weekend nog te vroeg maar voor volgend jaar lijkt mij dat leuk.

Mooie foto Fabster alleen jammer dat de waterval ontbreekt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:19

Hier heeft het ik al 2 x ff maar wel flink geregend en het gaat zo nog een keer eruit vallen

Ik heb het geluk dat ik zodra ik een weg oversteek op zandpaadjes ben en de andere kant op na 20 min rijden in een bos ben. Ik rij alleen te weinig buiten. Ga niet graag alleen zie dan allemaal beren op de weg. Toevallig gisteren voor het eerst sinds lange tijd net een vriendin een ritje gemaakt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:22

Oke, en als het dan regent, even omschakelen en dingen dus dicht doen en binnen halen, ppffff......Alles zeiknat bij de tuindeur en onze kleine kamer waar raam altijd open gedraaid staat om alles te laten doorwaaien. Slim.

Eerst een buitje, toen zon en nu flinke bui met gedonder. Moet nog dingen doen buiten......ggrrr

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:28

Het huis is al weken niet zo koel geweest, het plenst nu weer flink *\%/*

Honden liggen nog steeds in rust, ik verga van de pijn maar goed kleinigheidje houd je toch :Y)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:32

Heerlijk! t Regent, en het blijft nog even regenen.
Vandaag 10 mm, morgen 4 en maandag weer 5 mm is nu de voorspelling. *\o/*

Vanmorgen heb ik half hinkend de buitenklusjes gedaan; hangmat naar binnen, gieters naar binnen, bramen geplukt en wat bieten gerooid. Ik typ nu met knalrode vingers :D Ik heb ze nl ingemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:45

Bij ons schijnt het vanavond slecht te worden. Storm..... En ik hoop op flink wat regen. En dan vooral met de hoop dat al die vieze rotvliegen wegspoelen }> . Kunnen mijn paarden eindelijk weer even zonder deken staan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:46

Hier gelukkig nog op tijd bedacht om het wasrek naar binnen te halen!

Ben benieuwd of de echte bui nog komt, meer dan een paar spetters hebben we nog niet gehad :7

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:01

Hier heeft het net een uurtje minimaal geregend. Lekker maar hoop dat er vanavond toch nog meer valt al voorspeld buienradar dat het niet meer komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:04

Hier al 2 flinke onweerders met veel regen gehad. Je ziet de natuur hier zo opknappen :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:10

oliebol, kan ik straks weer onkruid trekken... :')