Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:17

Niwla, ik zou een stuk maaien en dan strookbegrazing. Scheelt je weer werk.
Jenny_S, mooie stallen! Hopelijk knoeien ze niet te veel met de ruif :)
Palousa, leuk! Ben benieuwd naar de hengst.
Wat balen spatter. Dat zijn geen grapjes. Fijn dat je weer voorzien bent van een nieuwe bus.
Claudia, jeetje 150m2 is toch mooi om erbij te hebben.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:27

Thanks Selka!

Palousa: gaaf met jullie merrie! :)
Spatter, pff.. zure kosten zijn dat altijd.. Maar wel snel iets nieuws geregeld!
Wendy: bij ons hebben ze er drie dagen over gedaan met de houten omheining, inclusief schrikdraad dan. Het ging dan om een stuk van 300 strekkende meter en ze waren met 2/3 man aan de slag.

Zo, dat scheelt nog al een stuk ClaudiaHS!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:57

Zucht, net een smelt momentje gehad. Ik ging voor mijn middagmaal snel de wei uitmesten en had me nadien lekker even op mijn kont in het zonnetje gezet. Quick en Macho waren al eens komen kroelen en toen Quick nog eens langs kwam, dacht ik dat hij nog wat extra knuffels wou. Maar nee, meneer kwam gewoon lekker naast mij liggen. <3 <3 <3 Heb er helaas niet lang van kunnen genieten, Macho kwam vrij snel zijn grote vriend pesten.
Heb hier overigens geen snotneuzen meer, enkel nog een klein hoestje als hij tijdens het rollen wat stof maakt, oef.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:36

Leuk is dat SVRL.
Paarden lagen laatst ook te slapen in de wei.
Normaal als ik er dan aan kom staan ze op.
Amel bleef liggen, dus ik had zoiets van >;)
Kwam ik bij d'r en ging haar kriebelen, ging ze helemaal plat languit liggen haha.
Toen ik wegliep kwam ze toch maar in de benen.

Ja zo'n extra stukkie wei is wel lekker, maar wel een hoop werk om even alle palen te verzetten.
Heb een grondboor die gewoon met de hand moet en metalen palen van 2.20m lang.
Dus eerst allemaal gaten boren en dan de palen er nog uit trekken :=
Die krengen zitten best vast.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:38

Niwla schreef:
Wendy: bij ons hebben ze er drie dagen over gedaan met de houten omheining, inclusief schrikdraad dan. Het ging dan om een stuk van 300 strekkende meter en ze waren met 2/3 man aan de slag.

Bij ons is het in totaal iets meer, maar de achterste wei zal ook zoiets zijn. Wij zijn de ene dag met 2 en de volgende dag ook met 3 man.
We hebben er een grondboor op benzine en een laser bij, dus ik ben heel benieuwd :j

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:59

Selka schreef:
Niwla, ik zou een stuk maaien en dan strookbegrazing. Scheelt je weer werk.
Jenny_S, mooie stallen! Hopelijk knoeien ze niet te veel met de ruif :)
Palousa, leuk! Ben benieuwd naar de hengst.
Wat balen spatter. Dat zijn geen grapjes. Fijn dat je weer voorzien bent van een nieuwe bus.
Claudia, jeetje 150m2 is toch mooi om erbij te hebben.

ja geen idee nog, het is er bestraat dus op zich makkelijk bij elkaar te harken elke dag ;)

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:48

Ik heb mijn haflinger en shetje ook aan huis staan, soms heerlijk, maar in de winter lastig plannen omdat wij niet over een bak beschikken en dus weinig kunnen doen.

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:48

Maar ik ben benieuwd hoe andere mensen dit in de winter doen dus ik lees graag mee!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:55

Lid zijn van een club met binnenbak.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:02

ja of in de buurt kijken of je bij andere mag rijden?? maar club is inderdaad ook een goede oplossing

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:17

Helaas is de dichtstbijzijnde club met binnenbak 12km verderop. Ik ben al bij iedereen langs geweest in de buurt om het te vragen, maar het mag nergens helaas.

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:18

Trailer en een BE rijbewijs heb ik niet. Sowieso wilt mijn vader niet een paar keer in de week rijden en wachten tot ik klaar ben..

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:55

xMadelene9 schreef:
Ik heb mijn haflinger en shetje ook aan huis staan, soms heerlijk, maar in de winter lastig plannen omdat wij niet over een bak beschikken en dus weinig kunnen doen.

In de zomer rijd je buiten?

12 km is onder het zadel ook net wat ver. Jammer voor je. Sparen voor een trailer? Je hoeft niet perse een BE rijbewijs te hebben. Of ben je onder de 18 :)

Het werk aan ons land schiet absoluut niet op. Eerst was het te nat, nu heeft de loonwerker steeds geen tijd.

Ze zijn aan het kilveren maar houden er halverwege weer mee op. Is het normaal dat loonwerkers steeds even een uurtje komen als ze tijd hebben? In 1 dag was het wel af geweest. Duurt nu al maanden. Klus van zo'n 2000, - ex btw, niet zwart. Baal er wel van, wil het ingezaaid hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:03

Voor loonwerkers is het nu gewoon een drukke tijd met inkuilen etc. Het is vervelend voor jou, maar de grote klussen gaan dan gewoon voor en €2000 is niets voor ze, dan hebben vaste klanten voorrang.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:15

Daar was ik bang voor PB! Dank je. Dan maar niet zeuren en geduld hebben dus..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:26

Het gaat weer regenen vandaag *\o/*
Heb droge koeienmest gestrooid gisteren, denk dat er ook nog kalk op moet anders vrees ik dat ik het best bemeste onkruid krijg van de hele straat :Y)
Maar daarna mag het wel weer even droog blijven hoor, de temperatuur vind ik dan wel weer heerlijk.

Ik zit nu bij mijn ouders en de hond is net begonnen met de weeën dus ik vermoed dat we over een paar uur pups hebben <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:26

Oooh succes met de hond!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:28

Dat wordt dan dubbel gefeliciteerd Azmay :) Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:44

Oooh leuk puppy's. Wel foto's plaatsen he :)

Ik heb de sproeier weer aan.
Kalken had ik laatst al gedaan.
Ze voorspellen wel regen maar dat is maar weer afwachten.
Meestal 10 sputters ofzo

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:24

ah leuk puppys

zapje: ja inderdaad de grote gaan vaak door. Ik moet wel zeggen dat een goede relatie opbouwen met deze lui waardevol is. 12 km is inderdaad wel erg ver. Balen hoor. Misschien toch maar nadenken of een bak plaatsen mogelijk is?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:47

Ik ben vrij gek op de loonwerker, type grote knuffelbeer :D , gisteravond zijn ze toch weer een uurtje geweest. Ziet er alweer iets beter uit. Nu hopen op niet te veel regen. Hij belooft alleen steeds dingen die hij niet kan nakomen, chronisch te optimistisch zeg maar.. Was blij dat hij er gister even was, heb ik er weer wat meer vertrouwen in dat het ooit afkomt. :D

Gefeliciteerd Azmay! Leuk puppy's, hoop dat alles goed gaat. Welk ras zijn de mama/papa?

Eindelijk mooi weer! Ik ga lekker rijden {:}

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:52

Nog altijd aan het wachten, de rustige periodes worden wel korter.
De pups zijn Koningspoedels, ouders hebben een buitenlandse stamboom dus ze kunnen geen papier krijgen maar zijn wel getest op alles relevant. Zullen spannende kleurtjes worden want mama is black and tan zoals een rotweiler en papa is een harlekijn(bont) met brindle (die streepjes die boxers soms hebben) jammer dat ze wel een soort schimmelgen erop hebben.
Paps Oksy (ook van ons)
Afbeelding

Heb voor Diva ook een topic gemaakt in mijn onderschrift nu ik toch zit te wachten :Y)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:08

Wat spannend, leuk met die kleuren. Mooie paarden heb je! Ik heb nu ook een moeder/dochter combi. Zo leuk. De moeder heb ik geleend. Maar ben helemaal verliefd op ze.

Ze moeten nog inzaaien. Ben bang dat het verdroogd straks in de zomer. Zou willen sproeien en slootwater genoeg, maar water is bruin dus denk ijzerhoudend. Dan kan dat niet toch?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:17

xMadelene9 schreef:

ik heb ze {nog} niet bij huis staan maar huur een stalletje met weiland, ook zonder bak. Ik heb een stuk wei achter de stal afgezet en laat er ieder jaar een vrachtwagen houtsnippers storten. Zo staan ze heel de winter toch buiten en op een droog stuk. Bij redelijk weer mogen ze ook even de wei op hoor.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:58

Oh, poedelpups! <3 Ik heb vroeger altijd dwergpoedels gehad en lobby nu thuis voor een Koningspoedel maar ik krijg het er niet doorheen helaas. -O-

Werkt dat een beetje met die houtsnippers barbaras? Mag ik vragen wat je daar dan voor kwijt bent?