Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:34

Azmay, gelukkige verjaardag en succes bij de dokter.

Ik wil wel rijden! Maar ik moet helaas nacht op, verdorie toch. Het zou anders een fijne afsluiter voor een baaldag zijn.

Ik had gisteren veel beter naar mijn lichaam moeten luisteren en ben daar vandaag dus enorm voor afgestraft. Nekspieren zijn op dit moment net kabelbanen, wat dan weer een mega migraine aanval had uitgelokt die ik sinds een half uurtje pas te baas ben. De rest van de stal zal blijven liggen tot na mijn 8 nachtjes.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:47

Het is je vergeven hoor Monmaster ;)

Net nog even lekker "gereden", 4 stappen, en ik ben er erg blij mee :Y)
Bijzonder paard heb ik ook :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:17

Happy Birthday Azmay!

Leuk op buitenrit. Ik zit niet heel ver bij je vandaan.
Heb echter de knoop af. Nu nog badje opzetten en koken.

Wondergirl had vanochtend bezoek en ze gaat over een paar weken verhuizen. Amazone had veel pech met haar nieuwe paard. Nu hopen dat Wonder haar wel geluk gaat brengen!

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:18

Veel werk een bak/paddock maken. Wel de moeite waard!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:21

Zo jullie gaan hard joh. Moest meer dan 10 pagina's bijlezen... zag verjaardagen en nieuwe aanwinsten voorbij komen... gefeliciteerd!

Ik heb om de week westernles. Vind ik meer dan genoeg. Mijn bijrijdster heeft bij mij thuis om de week les. Ze is begonnen met houding en zit les en heeft ook een grondwerk les gehad.

Hier ff wat minder. Gisteren waren we onderweg naar de condoleance van de oma van mijn man... kregen we een ongeluk. Iemand klapte met 50km per uur achterop terwijl we stil stonden. Ambulance geweest omdat ik heel veel last van mijn nek had. Hij kon niks doen. Ik moest pijnstilling nemen en bewegen..dus dat doen we nu maar. Hoop dat het snel over is. Vrijdag de schade laten bekijken.. maar op pad met de trailer kan ff niet....
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:27

Sure_lee schreef:
Zo jullie gaan hard joh. Moest meer dan 10 pagina's bijlezen... zag verjaardagen en nieuwe aanwinsten voorbij komen... gefeliciteerd!

Ik heb om de week westernles. Vind ik meer dan genoeg. Mijn bijrijdster heeft bij mij thuis om de week les. Ze is begonnen met houding en zit les en heeft ook een grondwerk les gehad.

Hier ff wat minder. Gisteren waren we onderweg naar de condoleance van de oma van mijn man... kregen we een ongeluk. Iemand klapte met 50km per uur achterop terwijl we stil stonden. Ambulance geweest omdat ik heel veel last van mijn nek had. Hij kon niks doen. Ik moest pijnstilling nemen en bewegen..dus dat doen we nu maar. Hoop dat het snel over is. Vrijdag de schade laten bekijken.. maar op pad met de trailer kan ff niet....
[ [url=m/UiCk9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Hlcc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik jou was, zou ik ff opzoeken wat je met een whipplash moet doen, het klinkt alsof je er 1 hebt en als je daar niet de juiste aandacht aan besteed, kan je er lang last van hebben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:41

Oei. Zou er goed achteraan zitten en goed laten registreren ivm verzekering en blijvend letsel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Sure sterkte met het verlies van oma

Wonder verkocht? Hoop dat je nu wat meer tijd gaat krijgen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:56

Oh wonder blijft prachtig!

Tja geen idee wat goed is. Ambulance adviseerde te bewegen. Door tips en verhalen van anderen begon ik toch te twijfelen en heb ik de huisarts gebeld. Maar de assistente zei hetzelfde. Als de klachten er dinsdag nog zijn dan moet ik weer bellen. Het staat iig geregistreerd op het schadeformulier, de ambulance heeft rapport opgemaakt en ik heb het bij mijn leasemaatschappij aangegeven. Lijkt me voldoende voor als de klachten aanhouden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:26

Ja wel met terugkoopregeling. Dat als ze haar weg doet. Ik eerste recht heb om haar terug te nemen.
Dat geeft ook meer rust. Waa ook fijn om Wonder weer lekker bezig te zien. Daarna was ze lekker relax. Ze geniet van werken.

Slim om alles te registreren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:43

@Sure_lee: nou ik hoop ook dat je klachten snel afnemen, want een whiplash wil je echt niet hebben.
@anke: gefeliciteerd met de verkoop :)

Er kwam er hier net eentje langs met de ramen open en gezien de herrie die daar uit kwam móet ie haast al wel doof zijn. Dat was echt niet meer normaal.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:53

Sure lee, dat klinkt niet best! Doe je voorzichtig met je lichaam? Hopen dat het meevalt.

Azmay, gefeliciteerd!

Anke, wonder toch verkocht? Wel lekker voor jullie allebei. Zij meer werk en jij meer rust.

De rest weet ik niet meer, fijne avond allemaal!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:33

Sure_Lee, jeetje! Heftig.. Nog gecondoleerd met je oma trouwens. Veel beterschap voor jou!

Ik ben heerlijk bij onze beeb in de wei gaan liggen. Super onverantwoord maar heerlijk Penny <3

Hij lag lekker tussen de grote jongens.
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:41

Ahw een haf beebje?

Thanks! Sinds een uurtje gaat het echt rot. Veel pijn en misselijk... toch teveel gedaan denk ik...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:50

Sure_lee...is moeilijk maar doe rustig aan,hopelijk snel beter...sterkte met verlies van oma :(:)

Azmay...gefeliciteerd!! :)F Y)(^)

Anke...fijn dat je iemand gevonden hebt waar je een goed gevoel bijhebt.

Ik houd het kort,was te enthousiast vanmorgen,voor het eerst sinds maanden een klein boodschapje op de fiets gedaan.Bleek achteraf niet zo'n heel goed plan %) :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:59

Fijn Anke, hopelijk gaat je dat wat meer rust brengen.
Sure_lee, beterschap Y;(

Hier ook heerlijk met de paardjes in de wei bezig geweest.

Afbeelding
Afbeelding

[ITP] Horse of a thousand faces

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:11

Ik lees trouw met jullie mee maar reageren lukt me nog niet echt.
Ik heb een tijdje geleden een vraag gesteld over de wei. Ik zal proberen dit weekend wat foto's te plaatsen van ons plekje.
Leuk dat er een aantal dames zijn uit de buurt van Roermond. Ik woon in Ell. 20 min van Roermond af!

Sure_Lee, neem je klachten serieus. Ik heb 7 maart een ongeluk gehad waarbij iemand met 30 km per uur bovenop mij reed. Ik heb wel degelijk flinke klachten gehad waarbij ik uiteindelijk ook naar de fysio ben gegaan. Ik moest de volgende dag naar de huisarts en van hem moest ik ook een foto laten maken. Voor de zekerheid en ook voor de verzekering.

Anke, fijn dat je een goed plekje voor Wonder gevonden hebt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:20

AB Posterholt, zit jij zo vlakbij? dat is bij mijn in de achtertuin :D Ik ben een held op sokken en durf niet zo maar op vreemde paarden :o

Zapje, helpt dat dan? kalken tegen boterbloemen? Hier ook een hele gele wei. Ik heb op één wei kalk gestrooid in maart of zo, maar die is even geel als de wei waar ik dat niet op gedaan heb.

Azmay proficiat :D hopelijk vinden ze iets dat ook nog simpel op te lossen is. :j

Anke, wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt qua wondergirl. Ik denk een hele verstandige beslissing, goed gedaan *\o/*

sure lee, schrikken hoor! Ik heb ook eens een flinke klap gehad (zelfde soort ongeluk) auto total loss, echt giga pijn in mijn nek, de dag erna bijna niet uit te houden qua pijn enz, maar...het is helemaal goedgekomen. Je spieren hebben echt een flinke optater gehad, het hoeft niet altijd een whiplash te zijn.

Namiro, nog iemand uit de buurt, leuk :j

Mijn ruin heet Dirk (alias Dirkje). Zijn moeder stond in een wei tijdens een overstroming. De brandweer is de merrie uit de wei komen halen. De eigenaar van de merrie vertelde de brandweerman dat hij het veulen naar hem zou vernoemen. De brandweerman heette Dirk-Jan, dus zodoende.

Mijn fjord heet eigenlijk Ula, maar we noemen haar Ozzie. In het paspoort stond Osslie of zoiets, maar dat was haar vader, we hadden gewoon niet goed gekeken :o

Gisteren een buitenrit gemaakt op een plek waar we normaal gesproken niet rijden. Ozzie was een beetje hyper, maar alles bij elkaar genomen is het eigenlijk super gegaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:37

Ja een haf beeb :)

Heerlijk he Abbyblues gewoon lekker aanrommelen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:11

Ell wat leuk! Heb heel lang in weert gewoond en kom nog geregeld in ell.. mijn instructrice woont daar en k ben geregeld bij haar

Heb je nog lekker gereden AB?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:12

Nu ben ik wel benieuwd wie jou instructrice is! Toch niet toevallig nelleke he?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:15

-Namiro- schreef:
Nu ben ik wel benieuwd wie jou instructrice is! Toch niet toevallig nelleke he?

Kim van equijoy ;)
Maar inmiddels is ze meer dan alleen mijn instructrice haha.. kom daar geregeld over de vloer voor het een of ander en andersom komt ze ook regelmatig hier

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:15

Nee. Kreeg niemand mee. :( En helaas is mijn mutsje (en ik) nog te onzeker om alleen op pad te gaan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:19

Ken ik niet Horsies, maar heb meteen even haar site opgezocht! Interessant!

Ik woon nog niet zo lang hier, dus ben nog niet zo bekend hier..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:23

Ze is zeker de moeite waard :D

Ahh jammer AB! Lijkt me wel heel leuk om een keer mee te gaan (maar vanavond moest ik werken).. op een trekpaard rijden lijkt me toch wel heel gaaf :D