Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Maar je bent toch ook niet alleen maar voor je erfenis aan het sparen?
DominiqueDG schreef:Hoi allemaal,
Met veel interesse volg ik dit topic. Zoals ik al wist en ook teruglees, kun je het zelf natuurlijk zo gek maken als je wilt.
Ik hoor veel Bokkers over een buffer voor veearts, onverwachte uitgaven, wellicht ook voor een stukje privé (als je bv werkloos zou raken en het paard wilt blijven onderhouden). Hoe groot moet die buffer dan volgens jullie zijn? € 5000? € 10.000?
Paarden zijn inderdaad stikduur en de een kan met gemak €500 per maand missen aan de hobby én nog eens sparen.
Kortom; hoeveel buffer sparen jullie/hebben jullie voor onverwachtse kosten?
Pallatin schreef:Ik woon samen, we hebben een koophuis en allebei een goede fulltime job, geen kinderen, wel nog andere dure dieren. Maar ik woon in een duur dorp in de randstad, dus hoge hypotheek en aangezien we nog starters zijn op de woningmarkt en jong, zijn de woonlasten hier idd errrug hoog. Ik bekostig het paard helemaal zelf, want vriendlief heeft niks met paarden. Ook om een paard te houden is dit een dure regio en idd, aangezien ik fulltime werk is een doe het zelf stal geen optie. Ik leg nu een paar maanden de geschatte maandelijkse kosten apart om te kijken of ik dat kan missen en ik mis t idd niet en hoef er ook niet gigantisch veel voor te laten....maar moet nu met het restbedrag maandelijks wel veel beter opletten, want dat is nu veel lager dan voor t apart leggen...
_helga_ schreef:Ik en mijn vriend willen samen gaan kijken voor 1 paard voor ons samen.
We zijn nu het financiële plaatje aan het bekijken heb al aan een aantal mensen op stal gevraagd wat hun per maand kwijt zijn aan Stalling en overige kosten zoals hoefsmid,tandarts,wormen kuren, enting etc.
Dit moet wel lukken
Maar nu lees ik veel over een verzekering is dit nu echt de moeite waard?
Ik bedoel ik wil natuurlijk het beste voor mijn paard heb 2 katten thuis en die breng ik ook naar de dierenarts als er iets is en dat wil ik met een paard ook.
Tenzij de kans op genezing minimaal is natuurlijk.
DatBenIkNou schreef:Dan zou ik niet verzekeren hoor helga. Je hebt dan voldoende achter de hand! (weet alleen niet of je voor 3000 een paard gaat vinden, ligt eraan wat je zoekt?)
_helga_ schreef:Pallatin schreef:Ik woon samen, we hebben een koophuis en allebei een goede fulltime job, geen kinderen, wel nog andere dure dieren. Maar ik woon in een duur dorp in de randstad, dus hoge hypotheek en aangezien we nog starters zijn op de woningmarkt en jong, zijn de woonlasten hier idd errrug hoog. Ik bekostig het paard helemaal zelf, want vriendlief heeft niks met paarden. Ook om een paard te houden is dit een dure regio en idd, aangezien ik fulltime werk is een doe het zelf stal geen optie. Ik leg nu een paar maanden de geschatte maandelijkse kosten apart om te kijken of ik dat kan missen en ik mis t idd niet en hoef er ook niet gigantisch veel voor te laten....maar moet nu met het restbedrag maandelijks wel veel beter opletten, want dat is nu veel lager dan voor t apart leggen...
Dat hebben wij dus ook nu 1 jaar een koophuis wat per maand ongeveer 2500 kost met boodschappen verzekeringen etc. (Ik eet maar 2x in de week thuis ivm werk in de horeca) dus alle vaste lasten.
En we werken allebei fulltime
Ik ben altijd van het sparen en boven op me geld zitten![]()
Maar merk wel ondanks dat we nog steed doen wat we willen een hoop geld over houden.
En we hebben het er al een hele poos over om zelf een paard te kopen.
Het moment dat het echt zo ver kwam is dat we van de week te horen hebben gekregen dat mijn paard waar ik altijd op rijd te koop staat en dan weer terug kan naar een manege ofzo en dat wil ok absoluut niet.
Mijn vriend rijd nu ook hij is het nog wel aan het leren maar op een eigen paard is dat tog makkelijker.
Ben heel erg benieuwd vanmiddag hebben we een gesprek op stal over de kosten etc.