[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:07

Tamadine schreef:
Beste allemaal,

Even een vraagje voor de misschien kenners of ervaringsdeskundigen onder ons:

Je hebt van die slowfeeder netten die je over een grote ronde baal kan doen. Weet iemand waar je deze kan kopen voor een leuk bedrag? Liefst zo klein mogelijke maas. En daarnaast, zijn er mensen die dat gebruiken en wat is het hooiverlies daarmee?

Wij hadden er zo eentje. Geen hooiverlies meer, want wat ze eruit trokken aten ze gelijk op, en er kan niks uitvallen of zo. Ik had wel een dure via http://hooinet.nl/ en die had ook maar een maas van 4x4 ofzo maar toen wij een hele baal in de wei zetten met dat net erover dan was 4x4 klein genoeg want dan aten ze niet alles in 1x op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:15

Toen ik nog in de rattenwereld zat werd er altijd gezegd om hout te lakken met blanke botenlak omdat dat niet giftig was en ontzettend waterafstotend.

probabeest

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:32

Tamadine, bij www.minihorseshop.nl hebben ze die netten die je over zo'n grote baal kan gebruiken.
hun zijn wel goedkoper dan de paardendrogist maar die hele grote netten blijven prijzig.
uiteindelijk verdien je het wel terug natuurlijk als ze niet meer zo veel morsen en vertrappen.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 06:32

Bedankt voor het meedenken allemaal! En iris bedankt voor de tip, dat ga ik eens uitproberen

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:07

Ik heb hetzelfde systeem als komone :D

Ik heb alleen het frame gemaakt van stijgerbuizen (zijn betaalbare online te vinden en op maat gemaakt).
Ik heb het frame verder niet vastgemaakt aan de box zelf, het frame is van zichzelf zwaar genoeg dat het naar beneden zakt.
Ook ik heb een net door het frame gehaald en deze vast gezet met typrips. Voor mijn paard werkt het prima, maar kan me zo voorstellen dat je voor sommige het rek zelf echt vast moet maken aan de bak.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:08

Mijn Action net blijft nog steeds heel werkt dus erg goed.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:44

Wij gaan er komende dagen ook 1 maken van een pallletbox. Frame wordt gelast en net eromheen gespannen. Zal wel fotootje maken als hij klaar is.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:44

PartoutZ hoe bevalt de Kerbl Horse Graze? Heb je enig idee hoeveel kg hooi je er in 1x instopt? Ik ben benieuwd :j

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:03

Ik heb een hele mooie slowfeeder te koop voor de liefhebber. Compleet met net! Super aanschaf geweest, zeer tevreden mee. Verkoop ivm verhuizen paarden naar een plek waar hij overbodig is, anders had geen haar op mijn hoofd eraan gedacht hem te verkopen ;)

Ik weet niet zeker of ik mag linken naar de bokt markt, maar dan wordt dat wrs wel gecorrigeerd:
http://www.bokt.nl/markt/ad/218155/grot ... r-incl-net

:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:41

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:12

Wizz99 schreef:
Ik heb een hele mooie slowfeeder te koop voor de liefhebber. Compleet met net! Super aanschaf geweest, zeer tevreden mee. Verkoop ivm verhuizen paarden naar een plek waar hij overbodig is, anders had geen haar op mijn hoofd eraan gedacht hem te verkopen ;)

Ik weet niet zeker of ik mag linken naar de bokt markt, maar dan wordt dat wrs wel gecorrigeerd:
http://www.bokt.nl/markt/ad/218155/grot ... r-incl-net

:)

Misschien even handig om te vermelden waar het opgehaald moet worden ongeveer.

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:41

Sanniej_ schreef:
Wizz99 schreef:
Ik heb een hele mooie slowfeeder te koop voor de liefhebber.

Misschien even handig om te vermelden waar het opgehaald moet worden ongeveer.

In Blaricum, staat ook in de link naar bokt markt ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:45

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:52

Nou ik voer nu ik thuis ben 4x per dag zeker (dus in porties dat die nooit lang zonder staat) en met een net zou ik ook toch 2x per dag voeren zeker. Is enkel als ik terug volle dagen school heb dan ik pas om 19u kan gaan voeren en over dag moet ik dan hopen dat mijn moeder eten geeft....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:01

Hier gooien we gewoon net iets meer dan eens per week een rol hooi in zo'n kunststof fruitkist, netje erover en ze vermaken zich wel weer een dag of 5 :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:17

Had gewild dat dit kon pmarena, we hebben hier een metalen hooikist waar dus het stof aan alle kanten uit kan enkel mijne heeft last van mijt of dergelijke (is te behandelen ga ik ook starten maar moet zijn sokken beetje droog krijgen dan) waardoor hij de kist gebruikt om tegen te schuren met zijn achterbenen (voor de rest schuurt die totaal niet) wat er op neer komt dat ik deze maar heb weg gehaald uit zijn stal dit was geen doen meer.

Zal het dus bij een net moeten houden maar dan meer 1m op 1m of 2m op 1 meter. Zeker als het school is wil ik met een goed gevoel op school zitten en niet met *zou die wel nog eten genoeg hebben". Als dit haalbaar is met de 1m op 1m om vol te proppen voor heel de dag wil ik dit doen maar als dit niet haalbaar is dan is het beter een duurdere te nemen waarmee het wel haalbaar is (mijn bankkaart verkiest het eerste natuurlijk). :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:24

Ik zou dan echt zeker voor de 2 meter lange gaan :j

Daar kan meer dan 2x zoveel in. In een net van een meter kan je maar een paar plakken hooi kwijt, in een net van 2 meter moet je makkelijk een half baaltje kwijt kunnen en daar moet een niet al te bruut paard best een dagje van kunnen eten :j

Onze D-ponies eten per pony per dag (24 uur) een half baaltje gemiddeld, als ze niet op het gras gaan en het dus echt van hun hooi moeten hebben :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:27

Ik zal dan voor een van 2 meter gaan, moet toch zeker een half baaltje in kunnen. Eventueel wat stro moest het toch gebeuren dat het uit raakt dat die eventueel nog klein beetje kan knabbelen ook al probeer ik te zorgen dat hij mooi toe raakt met hooi heel de dag :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:30

Dan inderdaad echt voor die 2 meter gaan :j

Netten van een meter vind ik persoonlijk vrij waardeloos, we hebben hier in de stal 2 netten van anderhalve meter, 2 van een meter en 1 van 3 meter.

Die van een meter zijn rotdingen. Daar kun je eigenlijk maar 1 plakje even snel in doen, 2 plakjes dat is al proppen...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:32

Oke heel erg bedankt! Die dan maar vragen (als cadeau) of bestellen. Word een dure maand stalbedekking ook betalen. Alles raakt wel op orde dan hopelijk gaat dat net een lange tijd mee. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:44

hetlevenwint schreef:
Had gewild dat dit kon pmarena, we hebben hier een metalen hooikist waar dus het stof aan alle kanten uit kan enkel mijne heeft last van mijt of dergelijke (is te behandelen ga ik ook starten maar moet zijn sokken beetje droog krijgen dan) waardoor hij de kist gebruikt om tegen te schuren met zijn achterbenen (voor de rest schuurt die totaal niet) wat er op neer komt dat ik deze maar heb weg gehaald uit zijn stal dit was geen doen meer

Je haalt een goed werkend voersysteem weg, omdat je paard schuurt?
Als dat schuren een gewoonte is, dan kan ik me dat indenken. Maar als het duidelijk is waar het vandaan komt, dan ga je dat probleem toch oplossen? Daar hoeven de sokken niet droog voor te zijn. Denk jezelf eens in dat je continue jeuk hebt? Nu staat hij waarschijnlijk met zijn eigen hoeven of tanden zijn benen te "schuren".
Daarnaast is de kans alleen maar groter op bijkomende problemen zoals mok of verdikte plooien als je mijt onbehandeld laat.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:05

Ahja ben er mee bezig wil hier verder op in gaan per PB maar je moet me niet zitten afdoen als iemand die niets om mijn paard geeft want zo komt het over. Met die sokken zijn we bezig, moest dat niet zo zijn begreep ik je reactie maar er word aan gewerkt. Het is ook geen constante jeuk want is maar heel af en toe net zoals wij af en toe eens ergens krabben.... maar vind het wel genoeg om eens te behandelen.

Een metalen bak is trouwens niet goed voor de tanden dus goed werkend is veel gezegd...
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-12-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:12

Ik heb een slowfeeder nodig waar denk ik toch wel 10 kg aan hooi in kan. Voldoende om van 16.00 tot 8.00 uur mee door te komen. Paard staat ook op stro en gaat dus 8 uur de wei op. Welke denken jullie dat geschikt is?
Past er in dit net voldoende ?
http://www.bokt.nl/markt/ad/198776/slow ... j-cavalonl

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:18

Je kan qua kwaliteit dan beter die van de paardendrogist nemen. Diy is zo te zien dezelfde als die ej en die hebben mijn paard en zn maatje met een maand stuk ;) die van de paardendrogist hangt vabaf oktober al prima :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:43

En enig idee hoeveel hooi daar dan in gaat?