Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Zeoliet is iig de 1e die met die versie komt....ooit
Citaat:De meeste korrelgebruikers halen dagelijks de natte plek weg om stank te voorkomen.
Dinopino schreef:maar ergens moet de ammoniak lucht toch heen. Lijkt me nog altijd het beste om het zo snel mogelijk eruit te halen. Jammer dat er geen metingen wat betreft de lucht in diverse stal met stalvullingen worden gedaan.
Citaat:Als ik ammoniak ruik, dan krijgen ze minder krachtvoer en wat meer hooi. Geen voordroog of kuil maar gewoon doodsimpel goed hooi.
russel schreef:Paardenurine bevat altijd ammoniak, idd als ze te veel eiwitten krijgen is de ammoniakconcentratie sterker en dat ruik je, maar normaliter ruikt de urine altijd.
Mijn paard krijgt sinds hij op het gras staat geen brok en kuil meer, hoogstens wat oud hooi voor de nacht, maar de ammoniak is hierbij niet weg.
Citaat:Het lijkt nou net of paarden urine geen ammoniak behoort te hebben
russel schreef:De urine wordt heel snel opgenomen door het vlas en de dampen komen niet vrij. Pas als ik plaggen ga scheppen, komt die stank naar boven.
diana1 schreef:Als een paard op alleen hooi/gras zou kunnen leven en presteren, waarom is er dan zoveel verschillend voer op de markt??
Een hoop dingen is extra maar toch zeker niet overbodig.
Urine zul je altijd ruiken lijkt me maar het is blijkbaar dus een goed "medicijn" voor een verstopte neus