Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:19

Ja, nog staan de palen dus met een stalen pin diep in de grond, door de mudplates heen.
Ik had ze liever in een poer ik cement gezet, maar dat mag niet van de landeigenaar. Dus met dit stuk land is deze methode het hoogst haalbare en eigenlijk zijn we tot nu toe erg tevreden. Het basis frame staat zelfs waterpas...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:21

En als de boel straks een dak en wanden heeft, dan wil ik er dus ook nog platen in leggen op de mudplates, die geschikt zijn om op te kunnen liggen.
Daarvoor een zoekopdracht op Marktplaats...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:27

Dat ziet er goed uit.
Word een fijn plekje

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:28

Stoer diegenen die gereden hebben!

Het was hier koud, mistig en de ondergrond was deels bevroren, deels ontdooid. Heb een poging gedaan tot grondwerk met de paarden in vrijheid, maar ze keken me allebei aan van “moet dat nou?”

Ik ben dus maar gewoon zelf gaan wandelen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh de roofvogel is van de week al gemaakt. Hij woont sinds een paar weken in de boomgaard en deze foto is vanaf mijn bureau gemaakt.

Ik had al aangegeven dat de cranio sacraal Mir helemaal geen goed gedaan had. Ik denk zelfs dat het impact had op haar hormoonhuishouding, want ze werd echt gestoord. Ze was helemaal geobsedeerd door de mest. Kapot krabben, eroverheen plassen en ons aanvallen als we gingen uitmesten. Stress voor ons, maar ook voor haar. En gevaarlijk ook.
Ze staat inmiddels op de regumate om alles weer tot rust te brengen. Ze wordt iedere dag wat vriendelijker en minder gestresst, maar voorlopig doen we even rustig aan.

Vind ik persoonlijk niet zo erg. Winter is niet mijn favoriete periode om te rijden en ik moet Diekke ook enigszins bijhouden. Ik zag dat iemand uit de buurt les in vrijheidsdressuur geeft. Misschien pik ik een keer wat lessen mee. Wel leuk voor ze om een beetje hersenwerk te doen in deze toch wel saaie periode.

Verder heb ik niet zoveel bijgelezen. Ik heb een goed boek momenteel en was druk met vriendinnen, werk en de paarden :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:55

Mooie foto's Boemel. En balen van Mir, maar met de regumate zal het hopelijk snel terug stabiliseren.

Nickeltje, dat ziet er goed uit zeg!
Gaat vast heel mooi worden :j

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:16

Ik ben ook een blij mens als alle restjes sneeuw en ijs eens ontdooid zijn..

De pony's en Picasso zijn vandaag mee op wedstrijd geweest. Het was uiteraard n indoor, dit was met uitstappen:
Afbeelding

Boemel wel echt oliebol van die cranio sacraal. Ik heb twee weken terug ook werk aan de hand les gehad (of lange teugel of hoe je t wil noemen). Echt heel leuk wat je zo ook nog kunt bereiken.

Nickeltje, dat ziet er goed uit!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:57

Goede reden om niet bij te lezen Boemel. En wat ontzettend zonde van de cranio behandeling. Dat zijn wel grote gevolgen. Hopelijk trekt ze snel weer bij en zitten jullie op het juiste pad.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:21

Mooie foto’s Boemel, die roofvogel is gaaf vastgelegd. Echt waardeloos van Mir, hopelijk stabiliseert het snel.

Hier ook weinig gedaan door het weer. Bleef lang glad. Hopelijk vandaag eerder zodat ik de weg op kan voor een ritje.

Mooi Nickeltje. Zitten die pinnen heel diep en zwaar zodat de wind er niet mee aan de haal gaat straks?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:24

Niet zo zwaar en diep als dat ik op eigen grond zou kunnen doen, dan zou ik er ook een voet van cement omheen gieten...
Hier is lang over nagedacht en veel discussie gevoerd.
En voor nu is dit het hoost haalbare...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:33

Wij hebben hier ooit snel een nood schuilstal gebouwd.
Met ook van die paalhouders in de grond. Voor als we het af moesten breken dit makkelijk zou kunnen.

We zijn 20 jaar verder en hij staat nog steeds.
Wel een stuk kleiner dan die van jou. Maar wind had hem natuurlijk ook kunnen pakken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:53

Sorry, nog niet bijgelezen. Maar ik haak even aan op de schuilstal. Mijn ouders hebben eens een 'mobiele' schuilstal geplaatst en die is toevallig vorig jaar gesloopt. Na zo'n 25 jaar. Hij stond nog steeds en was op geen enkele manier verankerd. Hij was illegaal, dus dan wil je hem ook zo makkelijk mogelijk weg kunnen halen, maar niemand deed er moeilijk over.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:17

Onze schuilstal is bij de vorige eigenaren (die hem gezet hebben) wel weggewaaid. Daarna hebben ze hem verankerd (niet in beton) en nu staat hij nog wat scheef van de eerste keer maar wel vast.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:43

Nickeltje schreef:
Ik had ze liever in een poer ik cement gezet, maar dat mag niet van de landeigenaar. ..

Bedoel je te zeggen dat je zo'n mega schuilstal neerzet, terwijl het niet jouw land is ??

Mijn schuiltent is van metalen buizen met een zeil er over en staat ondertussen ook alweer een jaar of 16. Hij staat ook niet in de grond, maar wel in de luwte van de vaste stallen. Hij staat -dankzij het schuren- wel iets scheef :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:47

Balen zeg Boemel, denk je goed te doen met een behandeling en dan zijn dit de gevolgen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:27

Wat balen zeg boemel, denk je goed te doen.
Wel prachtige fotos.

Wat een heerlijke ruime stal wordt dat zeg nickeltje.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:33

DubbelFun schreef:
Nickeltje schreef:
Ik had ze liever in een poer ik cement gezet, maar dat mag niet van de landeigenaar. ..

Bedoel je te zeggen dat je zo'n mega schuilstal neerzet, terwijl het niet jouw land is ??

Mijn schuiltent is van metalen buizen met een zeil er over en staat ondertussen ook alweer een jaar of 16. Hij staat ook niet in de grond, maar wel in de luwte van de vaste stallen. Hij staat -dankzij het schuren- wel iets scheef :D

Ja, 4 x 11 meter op het land dat we van de buurman huren. Bij de gemeente geweest om na te vragen wat er mag en dit mag, dus niet op een fundament ofzo.
De schuur staat met zijn rug in de richting waar we de meeste wind uit hebben een hij staat achter een grotere schuur en rij bomen. Dus hij staat ook niet helemaal open en vrij in het volle open veld...
De eerste storm wordt spannend...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:56

Ben heel benieuwd naar het eind resultaat van de schuilstal. Heerlijk zo ruim.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:59

Wij vinden het ook wel spannend hoor... maar voor 5 paarden is het toch niet eens onredelijk groot?
Zal een foto delen als hij af is en als dan nog wat later, de paarden er ook echt in staan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:08

Ik vind het mooi dat het mag van de buurman én dat jullie die investering willen doen op land van een ander.

Hier net de boel waar gekuist zoals de Belgen zeggen :D Bij de weg was het zand al mooi zacht, maar de rest van de paddock is nog knap hard, maar wel redelijk gelijk.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:10

Ja, wij zijn ook wel blij met wat de buurman ons gunt. Het idee is ook wel dat deze stal relatief makkelijk te demonteren is en op het volgende veld ( zodra dat van ons is over een paar jaar) de herbouwen, op een andere ondergrond dan wel.
En we hebben mazzel dat we deze schuur voor een zeer mooie prijs op een veiling hebben kunnen kopen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:17

Mooie maat Nickeltje. Gelukkig dat de schuilstal niet vol op de wind staat dat scheelt veel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:22

Thanks, we gaan het meemaken de eerste storm... dat wordt spannend...
Verder hebben we de hekken van paddock, track en centrale weide af.
Zijn er slowfeeder bakken gemaakt en is eigenlijk deze stal het laatste wat ons nog tegenhoudt om ze te halen, dus ik hoop echt dat het opbouwen een beetje wil vlotten...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:29

Om 3 uur vanmiddag dacht ik even wat mudcontrol platen te leggen en nu wil ik niet meer stoppen, maar mijn lijf zegt echter dat het wel genoeg is zo. Jammer hoor, was net zo lekker bezig :D

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:33

Dat gaat enerzijds lekker snel in meters, maar is ook echt wel zwaar werk. Je gaat er wel op vooruit en ik!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:35

Ik kan me voorstellen dat je vrolijk wordt van zo’n groot droog stuk :D