het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:33

DubbelFun schreef:
boemel schreef:
Ik heb me voor 19 Augustus opgegeven voor een schriktraining. Ik denk dat ik Mirtje meeneem. Ik ga er voor het gemak van uit dat ze me tegen die tijd niet meer wil opeten :D

Misschien is ze zo bang dat ze alleen maar 'op schoot' wil :)

Ha ha, als het goed is, heb ik dat op "schoot" net afgeleerd.
Idem het in de kruiwagen klimmen als ik sta uit te mesten :D

Stephanie

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:12

@LN oef extra zwaar om herstelwerk te doen nu dus. Sterkte!! Is het stof al een beetje gedaald of is de horror nog verder gegaan afgelopen dagen? :=

@joyce fijn dat Guus weer lekker in zijn vel zit. Veel plezier met rijden vandaag.

@ Solleke_Noah hoe was je vakantie?

@dubbelfun balen van het scheerapparaat maar fijn dat je ‘m weer aan de loop hebt. Ze zijn inderdaad wel handig om te hebben :Y)

DuoPenotti schreef:
Net even gereden. Ging wel lekker.
Maar even een momentje schrok ze van een schaap, ja die staan er ook nooit natuurlijk :D

[ Afbeelding ]

Hihi je kijkt er zelf ook wat verbaast bij :P

@boemel. Wat super dat al het werk al aan de kant was toen je thuis kwam. Leuk dat je met Mir schriktraining gaat doen. *\o/*

Malenka schreef:
Even een trots moment delen. :D
Roos heeft voor het eerst een zadel op gehad en deed het fantastisch! Netjes stappen en draven aan de hand. **\O/**

[ [url=m/Yf73xF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleine meisjes worden toch best wel snel groot.

Fantastisch! Super dat ze zo braaf was *\o/* Alsof ze het al jaren doet ;)

@Marjan toppie dat de trekker weer in gebruik is. Heel fijn zo’n handige vader!!

——
Deze week is voor mij voorbij gevlogen. De laatste loodjes hakken er een beetje in en heb veel geslapen :+ .
Het meest spannende deze week was het verwijderen van de hechtingen bij Rosegold. Uiteindelijk hadden we haar in de stal gezet met kont naar de deur en over de staldeur heen de hechtingen eruit halen. Volgens mij kriebelde het een beetje want ze trok steeds haar been omhoog.

Al met al vond ik dat we de hechtingen er redelijk vlot uit hadden. Denk met een minuutje of 20-30 en dat voor twee leken :P .

Het ziet er nu prima uit. Ik smeer het nog wel dagelijks in. Hopelijk komt er niet een al te zichtbaar litteken. Maarja we gaan het zien…
Afbeelding

Ze is in elk geval heel blij dat ze niet meer verplicht in stal hoeft en er weer bij mag.

Afbeelding

Flair is deze week trouwens twee keer ontsnapt. En ik begreep maar niet hoe. Wat blijkt nu… het hek van de achterste paddock heb ik altijd met een touw strak vast geknoopt aan de schuur. Daar moet nog een tweede poortklem :+ . Alleen dat touw was gaar waardoor het langer is geworden. Precies lang genoeg voor een Shetlander om zich tussen hek en schuur door te wurmen naar vrijheid _O- . Het leven met een shettie ~~}> :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:46

@stephanie: huidolie (gewoon voor mensen) en L-Mesitran heb ik beide goede ervaring mee als het gaat om littekenweefstel.

Ik dacht vanochtend 'lekker weer, laat ik weer eens een ritje doen'... dus gezadeld en de hei op. Denk ik 'heerlijk met dat windje door mijn haar'.....WINDJE DOOR MIJN HAAR :oo blijk ik geen cap op te hebben :=
Dat voelt meteen als rijden in een auto zonder gordel om :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 16:19

Dubbelfun gelukkig hoor je te paard geen irritante piep

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:17

Hooguit die in mijn zadel van de fender tegen het leer... die krijg ik er al jaren niet uit.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:46

Ik vind het er netjes uitzien Stephanie. Daar ga je vast niet veel meer van terugzien.
Slimme sheet :D

Lekker hoor, de wind door je haar Dubbelfun.

Ik heb net Mirtje voor het eerst een hoofdstel met bit in gedaan. Dat vond ze maar raar, maar ze was wel braaf.

Ik heb er ook even mee gelongeerd, alleen de lijn nog niet aan het bit vastgeklikt.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:18

Ziet er mooi uit Stephanie. Hier wel eens litteken crème van Kruidvat gebruikt (inmasseren), je ziet er niets meer van. Haha echt wat voor de shet, slimmerd zijn het.

Wat ben je toch handig DF, fijn dat scheerapparaat weer werkt.
Haha je reactie. herkenbaar :-) ik ging laatst ook per abuis zonder cap op stap.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:46

Die kop van die shet ook :') ziet er goed uit qua wond. Zou het soepel houden met honingzalf oid

Klinkt goed boemel
Horsii heel veel plezier!
Df gek is dat hè!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:52

@boemel: ik weet nog goed dat Boon voor het eerst een bit in kreeg... kauwen alsof ze iets smerig had gegeten :D

Het is hier 20 graden binnen en ik heb het koud :brr:
Zo maar een iets dikker vestje aan doen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:00

Fijn dat ze weer bij de rest kan Stephanie, de wond ziet er netjes uit.
DF heel herkenbaar met die wind door je haren. Heb ik ook wel gehad.
Boemel, lekker bezig met Mirna rustig oppakken.
Marjan en Horsii weer werkende trekkers, altijd fijn. Die kun je niet missen.
DF, het voelt kouder he, heb ik ook last van.

Weinig te melden. Druk met eigenlijk niks en veel bezoek dus de tijd vliegt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:13

Ik zag op BR dat er een flinke bult regen aan komt later op de avond, dus ik vrees dat het weer een nachtje stal wordt voor ze.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:21

Ha ha ja inderdaad, haar mond is amper dicht geweest, ze was heel druk met kauwen. Ze kan blijkbaar wel multitasken, want mijn commando’s stap draf halt en draaien, werden netjes opgevolgd.

We hebben zo verjaardag. Ik hoop dat het droog blijft. Ben eigenlijk heel moe en zou stiekem het liefst lekker languit op de bank willen liggen..

Het mooie hoofdstel dat net te krap is voor die andere 2 paste haar perfect. *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:44

Kijk, dat is weer mooi meegenomen.

Boon had in het begin heel erg dat ze de tong over het bit deed en hem dan niet meer terug kreeg |o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 00:46

Hahaha DF, wind door je haar is idd wel ff zo'n oeps momentje!! :')

Stephanie, dat ziet er keurig uit die wond!! En je shetje is dus een avonturier die graag op pad gaat :D

Het is weer disco op de camping ofzo. Standaard elk weekend en nu in de vakantie meerdere avonden per week hebben we last van geluidsoverlast. Voor de rust moet je niet op de buiten gaan wonen hoor.

Van de week hebben ze met het tarwestro op te halen weer de omheining gesloopt..er zijn 3 pakken stro op gevallen en later op de avond zijn ze met 1 wiel langs het gaas gegaan. Vorig jaar waren het vlasboeren en nu stroboeren.
Ik kreeg wel een pak stro gratis, mja nu moet ik wéér die omheining fixen. Ik snap nu waarom er niks stond voordat wij hier kwamen wonen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:10

@dais: is het een idee om een 'nep' omheining te plaatsen voor ze gaan maaien?? Een paar witte plastic paaltjes en breed wit lint een meter vóór de echte omheining plaatsen.

Campingfeestherrie hebben we hier soms last van; ligt er aan hoe de wind staat. En het weer speelt ook een rol; gisteravond/nacht moet je wel een diehard zijn én watervast om buiten te gaan feesten :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:20

Ja de regen is fijn, maar dit soort dagen worden snel van die niks doen dagen. Ik denk dat ik zo maar even naar de sportschool ga.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:27

Inderdaad Belker. Ben nu wel klaar met die regen. Maar het vooruitzicht is hier vrij somber als ik buienradar moet geloven.
Heb gewoon beginnende modder op de paden en plassen in de bak.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:31

@ Stephanie de wond ziet er rustig uit.

@ Malenka, fijn dat roos het zo goed doet. Heb jij ook een bak aan huis of beleer je haar op je track?

@DP lekker spectaculaire foto zo.

@boemel, wat fijn dat je vriend ook zoveel met de paarden doet.

@marjan, wat een werk heb je van die trekker dan hè. Maar fijn dat hij weer gemaakt is.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:46

Hier enorm genoten van de regen gisteravond! Heerlijk!

Peet is gisteren enorm koud geworden dus die staat nu weer met een dekentje om. Overdag red hij het wel, in de nacht staat hij nu met een fleece dekentje. Hij heeft ook nog vrij lange haren, niet echt wintervacht maar ook niet echt een zomervacht. Toch heeft hij het koud :') Tet doet het weer prima! Krijgt nu extra magnesium bij en daar doet ze het goed op! Haar vasculitis smeer ik nu in met honingzalf en dan blijft het mooi rustig. Kayin is ook weer goed aan het werk! Is nog wel een puppypaard, maar ze wordt steeds meer volwassen! En zo lief en braaf als maar kan. Buurman was laatst bezig met de heg die naar de rijbak ligt, mevrouw kijkt een keertje, zucht en loopt braaf verder <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:47

Het zou hier rond 10 uur droog moeten worden en dan een tijd droog blijven, dus ik wacht nog even met mijn rondje uitmesten :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:54

Hier geeft hij steeds regen aan maar op wat spatters na nog niets gevallen. En ja het is hier kurkdroog dus wil wel een keer regen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:57

Hier zit 5mm in de regenmeter, van mij mag er wel meer vallen. Hoor dat het hooi enorm duur is op het moment dus gras moet overal even goed groeien voor een tweede snede :D

Flubberboot mooi dat Tet het weer beter doet! Blijf fan van Pedro, zo jammer dat het net niet klikte net je moeder

DF hier zijn de feestjes ook altijd echt goede feestjes _O- in de stad durfde niemand dat echt zo te doen haha. Maar goed ik slaap gewoon overal doorheen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:08

Hier is 15mm gevallen sinds gisteren en komende 2 weken geen enkele dag droog. Afgelopen 2 weken ook bijna elke dag regen. En laatste week bijna alleen maar grauw weer. Ben der wel weer klaar mee. Vandaag zelf het gevoel dat de kachel wel aan mag. Het is verdorie juli.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:13

Het is hier binnen nu 19 graden en het voelt ook niet echt komfortabel, maar er hangen nog genoeg dikkere vestjes op de kapstok :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:06

Helaas voor mijn buitenritje ook regen hier en hebben het maar afgezegd.

Wond ziet er netjes uit, liever een litteken dan een onverklaarbare bult
DF lekker de wind door de haren maar begrip dat het "kaal"voelt. Ik rij ook alleen nog maar met cap. Vroeger werd dat niet stoer gevonden maar ik heb het idee dat dat nu anders is, op de cowboys na rijdt hier iedereen met cap op.

Boemel leuk schriktraining!

wat doet Roosje het al braaf met een zadel op

Duo Penotti een schaap scrhik momentje, die domme beesten zijn ook eng
marja , handig een vader die dat allemaal repareert, fijn dat je tractor het weer doet

Dais wat zonde van je omheining

Hier is het rustig. Iemand zou een melding gedaan hebben van asbest en de gemeente heeft nu een bouwstop zowel van het huis als de grond afgegeven totdat grondproeven gedaan zijn zei de buurman. Geen idee hoelang dat kan duren voor de gemeente dat gaat doen, het is vakantie periode dus kan best nog wel even duren.
Ik weet niet wie de melding gemaakt heeft, het hele dorp spreekt schande over de kaalslag en de asbest platen liggen behoorlijk in het zicht verspreid in stukken door de tuin dus dat kan iedereen geweest zijn. Zowel aan de voor als achterkant kun je die zien liggen. Eigenlijk ook best dom van hem om daar zo laks mee om te gaan, zeker omdat iedereen denk ik wel weet hoe streng e daarmee zijn,
Kan wel eens een dure bedoeling worden als hij vervuilde grond moet gaan afvoeren.

Aan mijn kant is alles nu weg van bomen en stronken dus ik vermoed niet dat ik nog veel lat hiervan heb. Alleen de gaten in de track en de bak moet ik nog opvullen en slepen en dan i het najaar flink gaan aanplanten