Zidore schreef:Ir111 schreef:Ik zit al maanden te dubben wat ik nou wil voor de schuilstal bij in/uitloop en ik ben er uit! Wij gaan voor betonroosters. Dan kan de trekker er namelijk ook goed overheen rijden zonder dat de klinkers in het rondvliegen. En dan wil ik boven de ingang een afdakje maken van ongeveer 2 meter diep. Een van onze paarden staat áltijd voor de schuilstal. In regen / sneeuw whatever. Hij voelt zich daar meer ok blijkbaar. Het precies onze schrielkip waarbij we moeite moeten doen om hem goed te houden. De regen etc is juist voor hem niet optimaal. Hopelijk is hij wel akkoord met een afdak...
Nu vriendlief mijn plan nog vertellen, dit idee is niet gebudgetteerd namelijk...
Waarschijnlijk is jullie schrielkip degene die onderin de rang staat en van de anderen niet naar binnen mag (en zich daarbij neerlegt) ik heb ook een schrielkip, die krijgt een deken op anders krijgt hij regenrot en andere klachten... liefste willen we een heel erg brede schuilstal (zodat alle paardjes genoeg plek hebben) maar zoveel meters hebben we niet. Ik geloof persoonlijk dat 1 paard (schoft 165 bijv) zeker als schuilstal minimaal 4x4 meter moet hebben, maar als ik het aantal paarden en meters in NL tel, wordt dat bij lange na nooit gehaald.. degene onderaan de rang in de kudde krijgen daar de rekening van..
Of het een een kwestie van slim indelen. Met halve tussenschotten. Of een rotonde in het midden.