Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:03

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet welk plantje. Weiland staat er inmiddels beetje vol mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:08

StalNollie schreef:
[ [url=m/TVOfvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/95ZoFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet welk plantje. Weiland staat er inmiddels beetje vol mee.

Kan Gewone hoornbloem of Kluwenhoornbloem zijn. Makkelijker te determineren als het in bloei staat :)

Jessol

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:40

Oh brr zeg, die foto's van de wondes. Hier gebruik ik ook wel prikpaaltjes voor de strookbegrazing.

Dit weekend gaat mijn pony alvast terug verhuizen naar ons eigen plekje! Ik heb nog geen duidelijke datum gekregen wanneer de leenpony komt, dat vind ik wel wat lastig dag hij even alleen komt te staan. Maar dat zal hopelijk maar voor een aantal dagen zijn. Ik kijk er wel naar uit. De grond is onfertussen wel keihard van de droogte,vraag mij af wat dat gaat geven als het terug begint te regenen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:52

Wat gaan jullie hard hier! Heb op mijn gemak even alles bijgelezen.
Die foto's van dat paaltje bah bah, ik heb extra hoge prikpalen hier ook via Agrishop.
Morgen komen ze injecteren, laat dat gras maar groeien!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 16:51

Solleke_Noah schreef:
Volledig hersteld gelukkig! Na de operatie heeft hij nog drie weken op de kliniek gestaan en daarna helaas nog maanden op een pensionstal op boxrust, hij had een buikwandbreuk opgelopen, abcessen, enz. Heel gedoe. Maar je ziet er nu niets meer van, buiten een heel klein bultje. We doen ook alles weer qua rijden.

Wat een geluk joh!

Fijn dat je ponyweer terug kan naar je eigen plekje Jessol.

Ja het is erg droog, ik durf het na al die bakken regen en storm begin dit jaar bijna niet te zeggen maar er mag wel weer een buitje vallen inderdaad. Maar eerst genieten van de temeraturen dit weekend; 18 tot 20 graden :wow:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:55

BarbaLala schreef:
Maar eerst genieten van de temeraturen dit weekend; 18 tot 20 graden :wow:

Arme paarden waar nog een dikke laag haar op zit... en zelf vind ik het ook veel te snel gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:44

Ik ben wel heel blij met lekker weer. Helaas is het rustig opbouwen met gras eten niet gelukt vanwege de verhuizing. Lamga de track staat wat gras wat weggegeten kan worden en ik had 1 lus af willen zeggen waar geen zand track ligt maar gras. Maar aangezien de verhuizing erg uitliep durfde ik het niet aan die kant af te sluiten. De veren handgrepen kunnen in het donker over het hoofd gezien kunnen worden en dat vond ik te gevaarlijk. Resultaat: veel flatulentie. Dus echt even in de gaten houden. Heeft het nog zin om alsnog die lus af te sluiten? Of is dat mosterd na de maaltijd?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:00

Veren handgrepen gebruik ik niet meer nadat mijn jongste er 2 keer in blijven haken is.
Ik neem nu altijd een rol elastische stroomdraad. Zet er zelf handgrepen op en je hebt de ideale doorgangen.

Ik zou de lus nog afsluiten. Met de koude nachten duef ik ze nog niet constant op gras te houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:07

Hier stonden ze gisteren 15 minuten op het gras, ik bouw het langzaam op.Ik wil bemesten maar het gaat volgende week pas regenen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:45

Bij mij staan ze nu al overdag van 10:00 - 17:00 uur op het land := geen dunne poep oid. s'nachts nog op de paddock met hooi.

Kan trouwens wel regen gebruiken, anders moet ik toch gaan sproeien nu al :=

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:04

Ik ga zo nog een vrachtje hooi halen. Nog nooit zo weinig gras gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:53

Oh dat is jammer hier staat ook niet super veel wel genoeg voorlopig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:56

Het land wat ik nu huur is geen bouwland, de waarde is 15000 euro. De eigenaar zegt dat het wel bouwgrond is en vraagt de hoofdprijs.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:58

marleen_usar schreef:
Het land wat ik nu huur is geen bouwland, de waarde is 15000 euro. De eigenaar zegt dat het wel bouwgrond is en vraagt de hoofdprijs.

Ooh echt....dan komt hij er toch nooit van af zou je zeggen?

Bij ons ook nog geen gras voor de paarden. Heb wel al gemest (kunstmest paarden korrel) nu allees nog regen en geen vorst meer aan de grond :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:03

marleen_usar schreef:

Misschien bedoelt ie landbouwgrond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:56

Ik heb een graasmasker besteld voor de tinker. Nu nog een halster, hij heeft het zijne weer eens uitgekeken en kwijtgeraakt -O-

Hij is flink aan de rui maar.voelde onder de manen wel klammig. Die gaat komend weekend dus niet zo blij zijn met die warmte. De mini doet het goed ondanks nog pluizenjas en de andere staat al in dun vachtje, die kan er prima tegenaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:57

Ik ben bang dat ik nu de buurtgek ben.Ik was aan het zwaaien en praten tegen mijn ruinen van een afstand.Maar werd raar bekeken door 2 wandelaars.Mijn ruinen zijn vanaf de weg niet te zien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:39

Haha heel herkenbaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:46

Ik ga iets doen voor mensen met autisme of een beperking,ze kunnen dan van alles doen op het land.Er komen nu al kinderen en die zie je echt genieten.Ik ben growfunding begonnen, mensen kunnen een meter land sponsoren zo dat ik het kan kopen.
Iemand nog tips over hoe ik het in de spotlight kan zetten?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:42

Heftige na middag achter de rug.
Ik kwam bij Oreo en Roos om ze even een kwartiertje op het land te zetten, en kreeg van de boer te horen dat Oreo weer eens bang was geworden van zijn trekker.
Hij was net daarvoor al aan het heen en weer rennen met Roos, maar toen dus lekker vrolijk.
Maar nu vond Oreo het nodig om met een noodvaart de inloopstal in te rennen. Helaas vergat hij zijn zijn hoofd ongeveer 7 cm lager moest houden.
Resultaat een plukje haar van zijn manenkam eraf, bloed wat uit een wond droop, maar hoe erg het was, liet hij niet toe om er naar te kijken.
Verder stond hij met een hangend hoofd ietwat scheef in de schaduw, waaruit bleek dat hij vreselijk veel pijn had.
Toch maar voor de zekerheid de dierenarts gebeld, die eerst een beetje moeilijk deed, omdat ik zei dat ze moest komen om te sederen, maar ik bij Oreo geen halster om kon krijgen.
Toch gekomen, touwtje om zijn nek, en natuurlijk zo te sederen.
Toen we er goed naar konden kijken, schrokken we beide toch heel erg. Een groot stuk huid met het bovenste gedeelte van de manenkam was gewoon om te klappen.
En er bleek ook nog een steentje in te zitten.
Eerst alles schoongespoeld, en daarna de boel plaatselijk extra verdoofd, en zo goed en zo kwaad mogelijk gehecht.
Nog een dikke pijnstiller ingespoten, tetanus en AB ingespoten.
Bij de controle net, nogmaals pijnstilling gegeven.
Morgen komt de dierenarts terug voor controle en AB.
Dan kijken we ook of hij thuis kan blijven of naar hun op de kliniek toe moet. Maar het grote probleem is dat hij nu erg kopschuw is geworden. En ik krijg daardoor geen halster om.

Wel baal ik nu enorm dat ik vorige herfst toch niet een stalcamera heb opgehangen.
Ze staan alleen 's nachts binnen, en ik dacht eraan om ze deze nacht al buiten te laten.
Maar bij heel slecht weer, en bij ziekte zou het wel handig zijn dat ik niet naar de overkant hoef te lopen.
Toch maar wel morgen of maandag eentje kopen.
Iemand een tip hiervoor? Ik heb ooit iets gelezen van een eenvoudige camera op een telefoon.
Stroom en WiFi is aanwezig. Camera hoeft niet perse waterdicht te zijn.
Draaien is eventueel wel handig.

lynneke23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 01:06

Hallo!!
Ik meld mij hier even.
Ik sta op het punt om mijn paard te verplaatsen naar een weide die ik mag gebruiken voor onbeperkte tijd. Mijn paard is revaliderende en heeft bij vrienden gestaan met een kleine verharde uitloop maar merk toch dat hij daar momenteel niet heel gelukkig is.
MAAR!
Weide is enkel rondom afgemaakt en zo'n 65 x80m, deze zou ik opdelen in 4stukken en langs de kant een (schuil)stal maken.
Nu dien ik wel alles zelf te voorzien uiteraard van palen, draad tot stalling toe.
Denk zelf aan kunststof palen, kwestie van investering op langere termijn?
Nu zit ik erg in twijfel met de schuilstal, of ik enkel dat erop zet of toch voor enkele stallen ga aangezien ik denk om hem in de winter daar ook te zetten. Ivm opslag hooi, stro. Maar zit wat in de knoei ivm vergunning aangezien enkel een open stal onvergund is... of zou ik het toch wagen aangezien het tegen een voetbalveld is en er enkel op 50m 1 huis staat in de hele straat?
Ook wat voor stal zet ik erop, een houten, betonplex of ook kunststof? Van de prijzen ben ik wel even verschoten! Aangezien ik dit gebruik weet ik niet of ik direct voor het 'beste' materiaal zou gaan en wat ik allemaal zou investeren?

Tips please :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 01:37

Ik zou een simpele schuilstal bouwen. Als je dat zonder vergunning mag doen zou ik dat doen. Wellicht met een kleine opslag voor hooi oid.
Ik heb via marktplaats een adresje gevonden voor douglas weidepalen van 1.80m hoog. Die zijn perfect. Super stevig, 8,5 cm dik.

@ikkeniet..kijk eens bij linexstore. Hier heb ik mijn cameras vandaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:11

Dat is ook wat ikke niet,dat verwacht je ook niet zo.n grote wond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:54

@ikkeniet: sterkte met Oreo. Klinkt niet best.
als hij er goed doorheen komt kan hij daarna nog best een tijd last houden van hoofdpijn. Ik heb dat met mijn bonte toen die eens haar kop flink had gestoten. Ik herken die blik in haar ogen en gedrag nu goed en geef haar gewoon 2 asperientjes en laat haar lekker in het donker staan.

@lynneke23: waarom geen stal huren?? Scheelt een hoop gedoe en hij is ook zo weer weg als je problemen krijgt. Een open staal maak je ook zo 'dicht' door er een paneelhek voor te zetten. Ik heb een zelfde constructie in de paddock staan: als schuilstal staat ie altijd open, maar ik kan het paneelhek (met deur) er ook zo voor draaien en heb dan een 'dichte' stal.

Hier een oude foto van de stal mét bedding omdat het toen de kraamstal van de bonte was :)
Afbeelding

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:29

Wat een naar ongeluk ikkeniet, hoop dat het allemaal goed gaat genezen.
Kun je ipv halster misschien zo'n kousenband omdoen, of zit dat ook te hoog?