Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:15

@Delphi, dan pak je de trailer en kom je eens deze kant op haha!
Je rijpony kan prima even in mn bak geparkeerd worden.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:19

superpony schreef:
Jitskeee, ja die heb ik van HH voor de 2 quarters. Ga die maar bestellen, super thanx!!

Nils, geen idee wat een ander een groot of klein budget vinden eigenlijk. Voor ons is het veel geld, maar nu de prijzen zijn gestegen, is het lastiger dan 2 jr geleden toen we erover nadachten en wat rond keken. Wij krijgen ook iets meer, maar dat scheelt te weinig op het gat dat iets groter is geworden. Hadden beter iets minder overwaarde kunnen hebben en goedkoper kopen. Maar goed... dat is achteraf.
Wij zullen ook keuzes moeten maken.

SkyMarian, zo uit de lucht lijkt de ligging in ieder geval ideaal. Waar was dit?

MizzMontana, ik kan geen merk meer vinden. Het zijn lycra dingen met zebra print. Lycra ging tot neusnetje, dus best stuk lycra. Dat is door aan en uittrekken gaan uitlubberen.
Als je lycra wil zijn die van professionals choice erg mooi. Kun je kopen bij cowgirlstore.

Maar ben zo blij met de franje, dat ik die er maar in hou. Ze sluiten verder ook mooi aan, dus prima, helemaal voor dat geld. Waren 14 nog wat bij Agradi en kon nog korting iets invullen, dus had er wel 6 moeten bestellen eigenlijk.

Ik bedoelde dat als je een onbeperkt budget hebt dat je dan veel meer keuze hebt. Nu zal je concessies moeten doen. De concessies zullen voor iedereen anders zijn. Zo zijn wij in een dorp gaan wonen waar een hoop mensen nog niet dood gevonden willen worden. (Merk echter niks van de negatieve verhalen en ervaar het dorp als positief).

De prijzen van huizen zijn ontzettend gestegen. Wij hebben echt op het juiste moment gekocht en moesten niet veel later zijn...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:17

ClaudiaHS schreef:
Ik heb er ook 2 van Waldhausen.
Maar dan de zebra.
Ik heb de oren er af geknipt want dat vond ik niet zo fijn zitten :o
Verder sluiten ze mooi aan en genoeg ruimte bij de ogen.

Superpony, ClauH woont volgens mij in NL.
Wij wonen net onder Itterbeck.
Grens over bij Tubbergen Overijssel.

Ow, stom bedoelde jou :) sorry Ben zo slecht in teruglezen en onthouden. Ik wil nog iets lager kijken.

MizzMontana, veel gaas, mooi als het goed aansluit qua maat, zal het wel fijn zitten.

SkyMarian, gaaf hoor!!

Karin_deB dat is ideaal. Ik vind het soms moeilijk te beoordelen als ik huizen zoek hoe goed je kan buitenrijden, maar het is wel een wens of eigenlijk eis, omdat ik anders niet rij. Ik ken mezelf.

Deplhi, Kan je helemaal niet buitenrijden? Daar zie ik ook tegenop, dus zit veel op maps. Ik weet gewon dat ik dan amper rij, dus er moet wel wat zijn.
Heb je al een rijpony gezien/gekocht? Of nog zoekende.

Nils, ja, met een onbeperkt budget kun je gewoon doen wat je wil. Lijkt me heerlijk. Het is ook voor iedereen anders wat duur is of betaalbaar etc.
Bepaalde wensen of eisen wil ik me wel aan houden, want dit is toch wel een huis voor vele jaren en dan wil ik geen spijt hebben of me ergeren, iets missen etc. Heb bijv weleens flink pech gehad met buren en als ik lesgaf bij mensen ook een en ander meegemaakt vanwege stof uit de bak, mest lucht etc. Dat wil ik wel voorkomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:47

Karin_deB schreef:
@Delphi, dan pak je de trailer en kom je eens deze kant op haha!
Je rijpony kan prima even in mn bak geparkeerd worden.

Ohhhh ja dat lijkt me leuk!!! :)

Superpony, hier kun je wel buitenrijden maar enkel buitenaf door de berm. Er zijn geen zandpaden in de buurt, laat staan bos. Maar met de trailer ben je met een 20 min. wel al bij het bos.
Hier wilden we perse in dit dorp blijven, aangezien onze dochters het hier erg naar hun zin hebben op school. Daarnaast vinden wij dit dorp erg leuk om te wonen.

We hebben nog geen rijpony op het oog, maar we zijn nog niet op zoek. Wij willen straks in een woonunit bij de bouw gaan zitten. De schuur moet ook nog helemaal gebouwd worden en de weide goed omheind en ingedeeld e.d.
De kans is zelfs reëel dat onze twee shetjes tijdelijk ergens onder gebracht moeten worden. Als we dan ook nog een grote pony erbij hebben, gaat dat helemaal onhandig zijn.
We willen dus eerst het huis helemaal af, de schuur en stallen helemaal af en de wei op orde en dan gaan kijken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:49

Superpony buiten kunnen rijden was hier no.1 op het lijstje. Ik heb ook eindeloos gekeken op Google maps. Soms lijkt het aardig op maps maar als je dan de route gaat lopen naar het bos toe valt het enorm tegen. Stuk afgesloten, lang stuk langs een hele drukke weg, het mooie bos waar de makelaar over vertelde waren maar twee zandpaden en dan hield het bos op, etc.
Wij hebben vaak eerst de auto in de buurt van een huis geparkeerd en zijn rond gaan lopen. Als dat tegen viel was een bezichtiging niet eens nodig. Uiteindelijk zijn we een stuk naar het noorden verhuisd en het vakje buitenrijden is afgevinkt :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:52

Voor buitenrijden kun je ruiterenenmennen.nl gebruiken. Daar staan veel ruiterpaden op aangegeven, soms helaas ook paden die niet echt een ruiterpad zijn (en soms kloppen de paden niet helemaal, bijvoorbeeld op de hei bij Ede). Ik zoom dan vaak zover mogelijk in, ook op de satellietbeelden en kijk of ik met Google Streetview in de buurt kan komen en paden kan zien. Soms kun je zo al zien dat wat R&M aangeeft als ruiterpad eigenlijk gewoon door de berm van de openbare weg gaat of juist dat het om een breed zandpad gaat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:54

Misschien is het een keer leuk een meeting te houden en samen een mooie buitenrit maken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:56

Ruiteren en mennen vind ik wel fijn om te zien of er veel of weinig ruiterpaden in de buurt zijn, maar er zijn idd best veel verharde wegen tussen om een route aansluitend te maken, dat viel nog wel eens tegen dan.
Nu is het wel een hele leuke site om na de rit te kijken hoeveel km ik heb gereden :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:02

Chasey schreef:
Misschien is het een keer leuk een meeting te houden en samen een mooie buitenrit maken.

Meeting is wel leuk, bij mij in het bos dan maar O:)
Ik ben alleen nog al slecht inplanbaar omdat mijn man zijn onregelmatige rooster pas 4 weken van tevoren krijgt -O-

Als er meer liefhebbers uit het midden en zuiden van het land zijn is een centralere locatie ook logischer, holterberg/Veluwe oid.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:15

Waar is jouw bosje :D
Wij gaan eerst nog op vakantie hoor.

Heb vakantie stress... denk ik overal wel aan? Gaat het goed met de dieren??

Daan heeft trouwens de gemeente gebeld om nog tot sowieso einde dit jaar officieel de weide aan de overkant de pachten. Gezien ons eigen stuk nog steeds een woestijn is.
Was geen probleem, maar dan moesten we de weide er naast ook pachten...
Bliksem en Nick hebben voorlopig wel genoeg te vreten dan, want die twee weides zijn samen belachelijk groot voor 2 ponies! 15.000m2 gok ik zo.
Die komen de winter wel door :D zorg minder.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:23

Fijn van de weides!
Ik kan ook niet wachten tot oktober, dan gaan we de winter wei aanspreken. Moet me echt inhouden nu om ze niet eerder er op te zetten. Maar ben bang dat dan straks echt alles prut is... winter stuk is nog niet genoeg gegroeid na het hooien.

‘Mijn’ bos is het Drentsch-Friesewold 8-)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:24

Daar wil ik best eens rijden! Heb er eens gewandeld. Lijkt me mooi!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:27

Ik zou best willen, maar ik heb én geen trailer én een paard wat zich niet/heel slecht laat laden. Dus met mijn paard ben ik gebonden aan huis.

Hier kun je trouwens wel heel mooi buitenrijden, maar geen ruiterroutes. Maar bospaden e.d. genoeg :j En langs de verharde weg kun je ook mooie routes rijden, ik was vroeger eigenlijk niet anders gewend.
Maar bij het kopen van een huis was het wel een belangrijk punt, ook hier :j Huizen aan een grote doorgaande weg vielen hierdoor bijvoorbeeld meteen af.
Buren hebben we wel, aan de overkant van de weg, maar dat zien we eigenlijk alleen als we de voordeur uit lopen, dus dat stoort niet echt.
De andere buren zitten verder weg, maar we zitten zeker niet achteraf :n

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:31

MizzMontana schreef:
Fijn van de weides!
Ik kan ook niet wachten tot oktober, dan gaan we de winter wei aanspreken. Moet me echt inhouden nu om ze niet eerder er op te zetten. Maar ben bang dat dan straks echt alles prut is... winter stuk is nog niet genoeg gegroeid na het hooien.

‘Mijn’ bos is het Drentsch-Friesewold 8-)

Ooh daar heb ik 2x gefietst met mn man toen we in een B&B zaten. Zo'n mooi gebied <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:33

Voor het Drents-Friese Wold ben ik altijd in. De laatste drie jaar hebben we een paar dagen daar in Hoogersmilde op de camping gezeten met de pony's. Mocht er belangstelling zijn voor een rit op de Utrechtse heuvelrug of op de hei bij Ede, dan wil ik wel voor gids/wegwijzer spelen. Ede heeft meer mogelijkheden, UHR kan wat beperkter zijn als het stevig geregend heeft.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:35

Jij hebt idd een leuk bos wendy. Ik heb er in het verleden gereden met James. Over de oude crosshindernissen racen en stiekem in het water.... :p
Niet die echte crosshindernissen hoor, maar die oude die her en der nog ergens stonden.
Gelijk een volgende meeting plek ;)

Ik wil sowieso wel een keer een meeting/gezamelijke buitenrit doen, lijkt me gezellifg. En dan in de herfst ofzo. Vliegen weg en mooie herfst kleuren en geuren.
Mag natuurlijk ook eerder.

Ga nu eerdt maar verder met caravan inpakken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:56

Wat fijn van de weides. Grote zorg minder.

Ik heb momenteel even geen trekauto maar zodra die er weer is wil ik naar het bos. Nu kan ik de buurt verkennen te paard. Niet heel spannend voor mij maar hij leert er veel van. Die was enkel bos gewend en moet nu in de berm.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 24-05-25 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:12

Wendy jij kan de berg op galopperen <3 mooi daar!

Oktober heeft ml wel 2,5 week vakantie dus dat zou makkelijker plannen zijn. We gaan niet weg van huis.

MvBeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:20

Bij ons nieuwe huis kan je via een zandpad binnen 10 minuten in de Chaamse bossen zitten. Ook gelukkig veel ruiterroutes. Hoef dan maar 500 meter langs de weg en verder niet meer. Moet te doen zijn toch?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:32

Ik heb ook geen paard die mee naar buiten kan, laat staan dat ik Melle de trailer op krijg :')
Rocky kan wel maar die is maar 1.38m Dus veel te klein voor mij.
Lijkt me heerlijk een keer een grote buitenrit.
Dat is voor mij al wel 15 jaar geleden :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:33

Jullie willen mijn ruin en ik niet mee hebben hoor.We zijn samen te onzeker.Wij hobbelen lekker in de wei rond.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:36

Ik heb wel mooie weggetjes maar eigenlijk alles is verhard hier.
Wilde morgen gaan met mijn bijrijdster (knollen gaan nergens alleen heen) maar voel me een beetje belabberd dus weet het nog niet.

Zit er hoe dan ook een beetje doorheen, heb helemaal geen energie voor de paarden. Normaal mest en voer ik nog wel met enig plezier maar nu doe ik echt alles met tegenzin. Het huis zit me ook al dwars, wil eigenlijk gewoon weg.

Hopen dat het gewoon even een dipje is -O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:43

Oh die dip ken ik wel azmay. Uiteindelijk bleek ik een burn out te hebben en daar zit ik nu nog middenin maar heb inmiddels wel mijn rijplezier weer terug en doe ondanks de warmte nog wel wat.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:47

Ik zát vlak bij de Edese hei, nu moet ik daar de trailer voor pakken helaas. Vanuit huis kan ik wel een rondje over de dijk doen, dat is voor 's avonds af en toe wel lekker.

Ik ben wel in voor een meeting, mits niet te ver rijden. Mijn ruin is net weer een beetje trailerproof. :P

Azmay :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:10

MvBeek schreef:
Bij ons nieuwe huis kan je via een zandpad binnen 10 minuten in de Chaamse bossen zitten. Ook gelukkig veel ruiterroutes. Hoef dan maar 500 meter langs de weg en verder niet meer. Moet te doen zijn toch?

He eindelijk een plaatsnaan die ik ken! En niet ver van mij vandaan haha.

Hier op zich wel in voor een rit, maar beetje afhankelijk van hoe het loopt tegen die tijd.
Heb wel een trekauto, trailer kan ik lenen, paard is wisselend te laden maar dat lukt wel.
Alleen drents fries wold is wel ernstig uit de richting voor mij helaas.

@Azmay, het klinkt niet fijn dat je je zo voelt! Enig idee waardoor het komt of meerdere dingen bij elkaar?