Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:38

Gelukkige verjaardag Azmay!!!

Gisteren hier enorm veel regen.
Ideaal want had net 2 1000l vaten leeg laten lopen om proper te maken. Dus die waren gisteren al voor een stuk gevuld.

Smid is maandag (uiteraard) niet geweest. Heb vanochtend nog maar eens een berichtje gestuurd. Ze heeft er ondertussen echt last van.
Vrijdag heb ik afspraak met nieuwe DA.

Lynn, hopelijk ben je snel beter!

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:13

Omdat er hier in dit groepje nogal veel mensen zijn uit Linne/Posterholt en omgeving stel ik de vraag maar even hier. Zijn er mensen die zin hebben om te gaan rijden vanavond? Ik heb een extra paard ter beschikking, alleen geen vervoer. :D

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:28

Fijne verjaardag azmay!

Malibu heet eigenlijk gaidimo van .. maar ik vind het wel leuk om ze een eigen naam te geven. Gaidimo was ook zo gay. Dus werd het malibu omdat ik het een lekker drankje vond. Jack heet eigenlijk lavico. Vond ik ook wel erg mooi maar mijn vriend wilde hem anders noemen: sir henry.. Dat is dus jack daniels geworden. In hetzelfde genre gebleven :p

Ik woon niet in de buurt ab anders ging ik graag met je mee;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:36

abby Op zich wel maar ik heb vanavond verenigingsles en krijg prive les want de rest heeft afgemeld, dus er gaat gewerkt worden aan gelopwissels.

andere keer wil ik best eens komen rijden, wel met eigen paard
ik zit een goed kwartier rijden van jou af

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:39

@AB: ik zit ook niet helemaal in de buurt :D En ik moet vanavond hardlopen...
@azmay: toch gefeliciteerd :P

Walter heet officieel Waiting for Walter, omdat ze nogal lang bij zijn moeder hebben gewaakt en de bevalling nogal lang duurde. Maar Walter past op een of andere manier prima bij hem, dus zo noem ik hem ook. Stalgenoten noemden hem ook wel Wallie, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij uitstekend heel lief kan bedelen.
Lirina heet gewoon Lirina, maar noem ik vaak mutsie. Want dat is ze gewoon, kan ze ook niks aan doen.

Vanmorgen is de nieuwe bekapper geweest, ik denk dat dat een blijvertje is :j Paarden staan er weer netjes op!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:52

Zin wel. Maar ziek en kinderen en al oppas vanavond zodat ik hooi kan halen en hoop dat dat lukt. Wie
Komt uit linne? ?
als mijn trailer gemaakt is kom ik eens met mijn jonkie
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-05-16 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:53

Haha, ook mensen niet uit de buurt zijn welkom hoor. Bestellen we wel chinees of zo. :D

Leuk spatter! Kunnen we zeker een keer gaan doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 11:05

Wel een beetje heel ver :P En ik moet werken vanavond. Dienst van 9 uur wat eigenlijk 7 uur mag zijn, de baas moest eens weten :=

Kyra heet gewoon Kyra
Lola heet Amazing Lady Dolores
Amazing is mijn "stalnaam", Lady is vernoeming naar mijn eerste (verzorg)Tinker, heel plots overleden. Toevallig is Lady dan ook weer de moeder van Kyra :D

Beetje boel grote baaldag hier, dus heb nog veel op te lossen voor ik ga werken, bah.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:09

Knuff Caily :(:)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:15

Quarter heet Jades Beau Hickory, als ze dik is, nu niet is mooi op gewicht, Bolle, Vetklep.
Verder Jadybabe, Girly. Shet heet Quinty, heette zo en gehouden. Als hij schattig is, meestal is het Quintypintje, als hij vervelend is gewoon Quint.

Oh Abby, als ik ooit eens in de buurt ben kom ik graag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:23

Ik woon ook wat te ver helaas, Abby, anders had ik het graag gedaan. Zeker op de Belgen, want op die van mij kan ik niet meer!

Wel taart, Azmay?

Moet snel aan de slag. Straks naar de tandarts en die zit nog in Noord Holland. Dus zijn een halve dag op pad...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:44

Fabster schreef:
Ik woon ook wat te ver helaas, Abby, anders had ik het graag gedaan. Zeker op de Belgen, want op die van mij kan ik niet meer!

je had toch laatst groen licht om weer voorzichtig aan op te stappen? Of heb ik ergens iets gemist?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:47

Wil hier ook wel wat regen. Kurkdroog hier nu.

Druk met mijn strijd tegen de boterbloemen. Valt me niet mee (net gemaaid en hup daar zijn ze weer). Mag nu toch kalken, daar wel heel blij mee. Kalk halen dus. Gewoon bij de welkoop? Ik moet grote zakken hebben denk ik, want het is wel zo'n 6000 m2.

Wil ook zo'n steekding aanschaffen om die rozetten uit te kunnen steken. Nog maar even opzoek.

Bosmaaier is een stiga geworden en bevalt tot nu toe goed! Was helemaal groen gister..

Succes bij de tandarts! Moet ook weer eens heen.. Paard gaat vaker dan ik :P En Caily ook succes met wat er allemaal tegen zit..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:55

Heel moeilijke naam heb ik :+
Ik denk geen taart, misschien dat mijn ouders vanavond mee nemen maar heb al 2 dagen taart gehad dus hoeft niet zo heel erg.

Als kado je van de huisarts net de verwijsbrief voor de immunoloog mee gekregen. Gaan ze eindelijk eens echt effectief zoeken wat er mis is met me want dit is verre van ideaal zo moe.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:57

Hoop dat ze je kunnen helpen azmay. Fijne dag vandaag!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:59

Dat zou ook wel eens tijd worden Azmay, hopelijk schiet je er wat mee op. Wel een mooi cadeau :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:03

Zag hele mooie foto's voorbij komen en een jarige in ons topic, gefeliciteerd. Nu snel weer verder. Ben de hele morgen al op stap geweest, eerst naar de huisarts en daarna voor het werk dus thuis wacht genoeg werk en klussen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:09

Gefeliciteerd Azmay! En wat fijn dat je eindelijk doorgestuurd bent, hopelijk vinden ze nu snel wat er aan de hand is :)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:23

AbbyBlues schreef:
Fabster schreef:

je had toch laatst groen licht om weer voorzichtig aan op te stappen? Of heb ik ergens iets gemist?

Nee, niks gemist. Ben weer rustig aan begonnen met opstappen en hij vindt hey niet leuk. Nu wil ik niet meteen opgeven, maar uiteindelijk moeten we het wel allebei leuk vinden en niet alleen ik. Dus ik hou wel in mijn achterhoofd, dat bet mss toch niks meer wordt. En stel dat het wel weer gaat lukken, dan hebben we het wel over echt korte ritjes, hoor. Die knie wordt nooit meer wat het geweest is.

Goed dat je doorgestuurd bent Azmay. Hopelijk vinden ze iets waar je mee geholpen kan worden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:54

Odette heeft als roepnaam Merrie
Good Vibrations is Goodie
Imagine is Maggie
Irresistible is Iris
Lightning gewoon lightning :D
Dream gewoon Dream :D
Spirit of Hakuna is Spirit

en dan de veulens
Lionheart is lion
Kiss my ass is Kissy
Bite me is Bitty
(nr 4 moet nog geboren worden)

*edit* het zijn er echt teveel :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:02

Zapje schreef:
Wil hier ook wel wat regen. Kurkdroog hier nu.

Druk met mijn strijd tegen de boterbloemen. Valt me niet mee (net gemaaid en hup daar zijn ze weer). Mag nu toch kalken, daar wel heel blij mee. Kalk halen dus. Gewoon bij de welkoop? Ik moet grote zakken hebben denk ik, want het is wel zo'n 6000 m2.

Wil ook zo'n steekding aanschaffen om die rozetten uit te kunnen steken. Nog maar even opzoek.

Bosmaaier is een stiga geworden en bevalt tot nu toe goed! Was helemaal groen gister..

Succes bij de tandarts! Moet ook weer eens heen.. Paard gaat vaker dan ik :P En Caily ook succes met wat er allemaal tegen zit..

Kalk is normaal 600 kg op 6000m2. Bij voerbedrijven vaak goedkoper dan de welkoop

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:23

Lynn_Nikita schreef:
[

Kalk is normaal 600 kg op 6000m2. Bij voerbedrijven vaak goedkoper dan de welkoop

Ja? Ik heb namelijk nog niet iets gevonden wat goedkoper was qua korrelkalk dan die van de welkoop... Ben benieuwd naar tips!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:58

Ik zit geloof ik niet in de buurt. ;-)

Hier is de bak geëgaliseerd. Nu voorbereiden op de drainage en waar het al kan tegels leggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:12

Iedereen die jarig is of geweest is proficiat.
Ook proficiat aan degene met een nieuwe viervoeter en andere spullen :)
Ga het even zo doen want kan het allemaal niet meer onthouden.

Gisteren weer 10 grote pakken gaan halen bij de boer en gelost thuis. 8 hooi en 2 stro. Nu kom ik wel toe met hooi tot het nieuwe seizoen.
Hier hadden ze gisteren en vandaag veel regen voorspeld. Ik had paarden aan huis laten staan ipv op de wei. Komt er helemaal geen regen. Dus hebben we gebosmaaid in het straatje bij ons. Stond het gras toch mooi groen en hooi. Zijn ze hier ook weer content.

Volgende week gaan we naar een openbare verkoop voor 2ha grond bij ons in de buurt. Nu hebben we vernomen van de boer dat dit hoog land is (droge grond). Wij wouden dit als hooiland gaan benutten eventueel. Dus nu weten we ook niet goed hoe en wat. Maar eerst eens zien wat prijzen erop komen te staan tijdens de verkoop. Zou wel heel fijn zijn moest dit ons lukken die 2ha

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:26

Azmay... I'm sorry... Ik zie net pas dat ik degene ben die het consequent verkeerd zeg...
Werd geattendeerd door de opmerking over een moeilijke naam...

Nou kvulden dat is een hele klus geweest... Maar het ziet er weer netjes uit.

De buurman is ook actief geweest, die heeft onze gezamenlijke heg gesnoeid... Overal takken, dus die kon ik eerst overal uitvissen. Mijn buurman is een perenboer... Tussen zijn en mijn huis ligt 10 hec land... Wil best een stukkie hebben.

Tis hier best warm zeg maar... Ik was ff bezig en het zweet gutste overal vandaan.