Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:30

Heb slobber gemaakt voor de hond haha. Hij eet en drinkt gewoon. Trek af en toe zijn vel omhoog hihi.

Net gereden, met bbp. .prachtig weer. En ook nog een ijsvogel gezien, echt wauw wauw wauw.. ♡

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:41

Hilary schreef:
@Tinky oh Steenwijk, daar was ik vorige week nog; mijn opa en oma wonen daar :)

Als je in voorjaar keer in de buurt ben,geef seintje,kunnen we ... :9k :D

Fijn Karev dat hij het eet.
Is hier ook mooi weer...ijsvogels zijn zo mooi.In Amsterdam in park zaten ze ook en hier is er ook wel eens een verdwaalde overgevlogen.Zulke bijzondere vogels zijn het <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:16

Iemand nog een Oscar winnend tuigpaard voor een euro?

Kom ik net aan met kruiwagen vol met hooi, trekt madam haar neus er voor op, om vervolgens uitgebreid naar het verzopen weiland te gaan staren en dan de wilg blaadjes uit het zand gaat peuzelen.

Ze weet gewoon precies hoe dat ze mij bespelen moet! Want nu maak ik mij daar weer zorgen om en mogen ze dus straks 2 uurtjes het weitje vermoeren van mij.... 8)7 :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:21

Buuf had laatst een IJsvogel bij het zwembad. Die kwam even helpen alle mugjes etc te vangen :D

Ik heb het hooihok leeg gemaakt, kan straks de nieuwe voorraad er in.
Ik zag alleen dat sommige dakplaten wat doorlekken... geen wonder dat de bovenkant van het hooi soms stoffig is |o

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:27

Claudia...die van mij kunnen er ook wat van hoor.Moet je kop van Beer zien als ik straks het stek afbreek bij de buurman.Hij vind dat volkomen belachelijk en zo'n kop trekt hij ook echt _O-

DD...ik heb plastic over mijn hooi,zijn grote stukken.Die mik ik losjes over de bovenste balen en leg er dan een plank op voor het wegwaaien.Dit houd stof,condensdruppels en vogelpoep tegen :)

Jongens hadden geen moeite met de nieuwe doorgang :D Ik liep zo zeker die kant op dat Beer voor de zekerheid zijn neus tegen mijn billen had gedrukt ... de rest volgt dan braaf,was tenslotte tijd he :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:35

Ik had er nu een paar oude gordijnen over gelegd, maar die voelden dus al klammig aan.
Volgende keer ga ik ook voor plastic :D ik denk er zelfs aan om het dak gewoon helemaal te voorzien van een laag waterdichte isolatie. Ik moet alleen even kijken hoe ik dan evt drupwater naar buiten afvoer :D
Nieuwe platen gaat niet, want dan zou ik het hele dak van de stal moeten vervangen anders past de aansluiting niet meer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:54

Ik heb losse dakgoten aan de balken geknoopt,als condens naar beneden loopt,druppelt water in de dakgoot en loopt naar de zijwand.Daargaat het via de zijwand naar beneden. De wanden zijn damwandprofiel dus geen last van nattigheid verder :)
Zal zo foto maken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:58

Klinkt heel handig :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:42

Afbeelding

Hier kun je ook beetje zien hoe de boel is afgedekt.

Afbeelding

De mussen wonen trouwens in deze dakgoten...erg grappig als je in het donker het licht aandoet en die geïrriteerde koppies ziet als ze erover heen gluren... "Kan dat licht uit!!" >;) _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:47

Dat zijn een heleboel dakgoten :D

Overigens zijn bij mij de platen hier en daar dus gewoon lek en er liggen op verschillende plekken hele kleine plasjes op de grond. Dus ook niet alles zou netjes naar een regenpijp lopen :D
Ik zag net dat ik mijn verdeeldoos ook moet verplaatsen, want daarachter is het ook nat :oo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:52

Aan de lage zijde hangt een zeil die de boel afvoert,maar daar had ik aan deze zijde niets aan omdat alles dan daar loopt waar ik het niet wil hebben . :)

Oei...snel repareren en verkassen dan,kortsluiting wil je niet :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:29

Nee daar zit ik zeker niet op te wachten. Nu staat er maar zeer weinig stroom op, alleen als ik zie dat de meiden over het lint heen uit de wei staan te eten :D en soms als ik licht in de tent nodig heb.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:50

Hihi...ik heb prik of accu,staat eigenlijk altijd aan als ze rondscharrelen.Zet alleen uit als ze elders staan.Licht in "de tent" heb ik altijd nodig :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:01

karev sterkte met de hond :(:)

meggiemeg verschrikkelijk zulke buren, ik zou inderdaad intimideren met wat grove lui, verwacht van de politie in die buurt van jullie ook niet veel.

Hier ook een oudere hond die sinds een goede week sukkelt.
DA kon niks vinden en natuurlijk hield ze zich daar groot(is ze ook met haar 70 kilo)
DA vond haar wel wat te zwaar dus nu krijgt ze minder en ze ligt nu ook snachts binnen inplaats van in de schuur.
Verder had ze wat last van haar oor maar dat verklaarde niet het moeilijke opstaan.
Eerst ging het beter maar woensdag ging het weer minder en nu weer wat beter, beetje hopeloos.

Don , de herder, is vrijdag gecastreerd maar die liep hooguit een uur moeilijk en verder is hij weer de oude.

Gisteren nog mijn verjaardag gevierd met de kinderen en toen stond er smorgens dit in de tuin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:06

Heeft ie dat zelf gemaakt. Mooi hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:22

So! Die zijn gaaf!! Heeft je kerel die gemaakt Spatter?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:24

Gaaf spatter...je kunt leuke dingen doen met "zgan-ijzers" :D

Hier de jongens via de nieuwe ingang eruit gebonjourd...ging niet helemaal vlekkeloos :+

Kjarni vond dat we de verkeerde kant opliepen...weg van z'n hapje,dat kan toch niet??
Beer ontdekte als eerste waar ze eruitmoesten en gaf vol gas met Kjarni in z'n kielzog :P Fax miste de uitgang en scheurde langs het hek de verkeerde kant op,rustig opgehaald,had gelukkig strotouwtje in zak om spoedhalster te maken.Netjes en rustig meegenomen naar de uitgang.
Daar ging hij vol gas richting stal...pad bij stal is tijdelijk smal en hij raakte een paaltje.Die heeft het niet overleefd :+

Hopelijk morgen wat rustiger :roll:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:27

Ja, heeft JW gemaakt, al effe geleden.
Ze zijn nu mooier omdat ze egaal verroest zijn.
Achteraan zie je nog een stukje van "Lotte"

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:50

Gaaf spatter!!

Ook sterkte met de hond.. De jaren gaan tellen en dat hakt er in..
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 13-12-15 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:54

Echt heel knap gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:55

Echt hoor Spatter, ik zie daar handel in!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:59

Er is wel eens op gereageerd maar zogauw je bedragen gaat noemen , haken mensen gauw af.
Er zit behoorlijk wat werk in om het te maken.
JW heeft ooit eens 350 euro geopperd voor eentje en dat vonden mensen teveel en voor minder gaan ze niet weg.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:02

Mensen willen altijd voor een dubbeltje op de 1e rang :$

Dat vind ik niet echt duur als ik eerlijk ben,het is een hoop werk.Heb wel een andere "positie" in gedachte :)
Zit alleen met transport... :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:08

Ik denk dat er wel meer als 10 uur werk in zit en dan zou een uurloon van 35 euro nog niet eens hoog zijn.
Maar mensen zien oude ijzers die niks kosten :)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:11

Wij gaan een huis bouwen maar hebben in eerste instantie geen geld voor een schuur/stal. Nu zie ik hier wel eens van die containers voorbij komen. Zijn dat handige dingen? Er is ons ook 1 aangeboden van 6 bij 2. Dit leek mij wat klein. 500 euro+300 transportkosten.

Ook moeten we de grond opknappen, het is nu veel te nat. De sloten moeten uitgebaggerd en het land gedraineerd en/of opgehoogd. Vrijdag is de overdracht en kunnen we beginnen met het prikkeldraad verwijderen..