Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pallatin schreef:Pinda_Dipje schreef:pallatin: Hoe bedoel je welke kosten we overhouden? Naast me overige vaste lasten?
Hoeveel je van je inkomen idd overhoudt na aftrek kosten paard en je overige vaste lasten![]()
Je moet zelf toch ook ergens van leven
vonneke schreef:Het ligt er ook helemaal aan waar je prioriteiten liggen. Ken genoeg mensen met een (gedeeltelijk) aflossingsvrije hypotheek en dus voor een paar honderd euro per maand een huis hebben. Dan heb je niet eens zo'n groot salaris nodig om veel geld over te houden.
Wel zul je dan genoeg discipline moeten hebben om zelf te sparen want aan het einde van je looptijd houd je natuurlijk niets over.
Ken mensen die leven als God in Frankrijk van 2 gewone MBO salarissen maar hebben een hele kleine hypotheek en sparen minimaal. Dat is natuurlijk heel leuk voor nu maar wat in de toekomst?
Paarden zijn gewoon stikduur, zeker wanneer je fanatiek wedstrijden rijd.
Ik probeer het toch niet te dol te maken en voor de lessen wat bij te verdienen met oa jureren.
vonneke schreef:Als ik 65 ben heb ik mijn huis al heel kang afbetaald, daar doelde ik eigenlijk op hihi.
Ik hoop toch niet tot mijn 65e te hoeven werken