Malenka schreef:Ik snap dat het de bedoeling is dat ze veel lopen. Dat spreekt me ook juist aan. Ik gaf alleen aan dat ik denk dat de indeling lopen wel stimuleerd doordat de hooiplaatsen juist aan de twee uiteinden (namelijk; tegenover elkaar gescheiden door de doorgang naar de twee aparte paddocks) liggen.
sorry, te snel gelezen en verkeerd begrepen
Malenka schreef:Je hebt dan wel dat ze geen 'omweg' kunnen maken om een paard hoger in rang te vermijden. In de tekening zijn de paden zo'n 4 meter breed. Dat moet normaal voldoende zijn. Ik zou bij het lange achterste pad nog een stukje breder kunnen maken met iets (hekwerk met matten om te schuren/) in het midden zodat je daar in feite een klein stukje twee paden naast elkaar hebt.
het is de bedoeling dat het pad breed genoeg is dat ze elkaar kunnen passeren zonder ongelukken
je ontwerp wordt trouwens steeds beter.
de schuurwand die je eraan toegevoegd hebt geeft een plaatsje met extra activiteit, en splitst het pad in tweeën zonder dat je de loopafstand verkleint
dat het erf omzoomd is met bomen, is ook ideaal om de paarden regelmatig wat andere plaatsen in de paddock te laten opzoeken.
niet elk hooinet is geschikt om laag en/of in groep te gebruiken.
met fijnmazige hooinetten zoals je ze onder andere bij hooinet.nl kan vinden, zie ik niet meteen veiligheidsproblemen.
mijn tinker vindt het soms nodig om de andere paardjes weg te jagen bij het hooi, maar dan gaan ze gewoon aan de andere kant van het net staan eten