neile schreef:Dais, jij was het toch met de merrie met PSSM hé? Kan je daar nog wat mee trouwens? Ik meen dat jij dat was, de PRE met PSSM. Ik ben daar wel benieuwd naar, nu zoveel jaar later hoe die het doet. Die PSSM diagnose blijft iets vaags/moeilijks voor mij om te begrijpen wat dat nu precies inhoudt net omdat de prognose zo breed is.
Klopt, dat betreft Indy. Zij doet het heel goed. Ze is kort na de diagnose nu ruim 2 jaar geleden op veel eiwitten gegaan en vitamine E. Vorig jaar wilde ze haar supplementen ineens niet meer dus ze heeft toen bijna een jaar niks extra's gehad. Nu krijgt ze weer wat extra eiwit omdat mijn hooi arm is. Ze doet het goed en ziet er ook goed uit. Ik twijfel over de uitslag want pssm2 is progressief en Indy doet en kan alles weer. Ik denk dat ze toen na die enorme droge zomer zonder goed gras of hooi gewoon een eiwit tekort heeft gehad. De test is nog altijd niet gevalideerd.
Ze doet overigens niks qua werk, doordat ze dus ooit eens in blinde paniek is gaan rennen ondat haar maatje weg was, heeft ze een chronische peesblessure opgelopen. Indy heeft dus vervroegd pensioen.